Jump to content

Vil slette siste innlegg


Ranger

Recommended Posts

Jeg synes det er høl i hue at vi ikke lenger har mulighet til å slette siste egne innlegg. Det er feks svært nyttig når man dobbel- og trippelposter pga at forumet har rusk i maskineriet, eller feilposter nytt emne, for eksempel.

 

Jeg vet ikke med hva slags årsak den muligheten ble fjernet, men jeg forventer et meget velbegrunnet svar, og en grunn som ikke er negativt for min (vår) integritet som forumbruker(e). :wink:

Link to comment
Share on other sites

Slett siste innlegg knappen skal jeg ikke uttale meg om, da dette ikke er mitt bord.

 

Men en mulighet for å slette alle sine innlegg er med på forsøpling av et forum. Det ødelegger kontinuiteten i tråder, og gjør terskelen for drittslenging og posting av usakelige ting værre. Når folk må stå for sine (anonyme...) handliger, blir ting oftest litt mer gjennomtenkt!

Link to comment
Share on other sites

Slett siste innlegg knappen skal jeg ikke uttale meg om, da dette ikke er mitt bord. Men en mulighet for å slette alle sine innlegg er med på forsøpling av et forum. Det ødelegger kontinuiteten i tråder, og gjør terskelen for drittslenging og posting av usakelige ting værre. Når folk må stå for sine (anonyme...) handliger, blir ting oftest litt mer gjennomtenkt!

Jeg ser ikke at man kan oppnå ønsket effekt med de virkemidlene overhode, men det er en annen sak/historie. :wink: Når det gjelder sletting av egne innlegg så må jeg forøvrig si at det er bedre om innlegg blir borte enn om en haug innlegg består av 20 prikker (tilmålte antall tegn vi har fått krav om). Serverplass tar det også, samt at trådene bare blir mer rotete. Møkka på forumet får man ikke bort på denne måten, slik jeg ser det, men det er som sagt ikke topic her.

 

Man må da kunne ha såpass tiltro til folk at de må kunne få rette opp feilpostinger sjøl, uten å bry moderatorer med det..? (Og nå retter jeg ikke spørsmålet til deg, fat_dog86)

 

De feilene som har vært med forumet i kveld viser jo til fulle nytten av å kunne slette sitt siste innlegg i en tråd. Og dermed sjøl slette feilpostet/dobbeltpostet innlegg/emne, som det har vært mye av i kveld. Det må da være lov å ha en angreknapp også.

 

I disse lønnsoppgjørtider så skurrer det om brukerne kommer dårligere utav det enn før forhandlingene startet...

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes det er høl i hue at vi ikke lenger har mulighet til å slette siste egne innlegg.

Har det noen gang vært mulig? Det er iallefall ikke gjort om i nyere tid såvidt jeg veit....

 

En god grunn til å ikke ha den muligheten er iallefall at folk flest tenker seg om en ekstra gang før man poster. Spesielt hendig i opphetede diskusjoner da det er viktig å holde seg til saken og ikke gå OT. En del brukere tendenserer også til å slette sine egne innlegg så fort de har fått svar. Det går mye imot sånn et nettfora er tenkt å fungere.... har man et spørsmål er det alltids flere som lurer på akkurat det samme, men en tråd med bare svar er ikke alltid like grei å skjønne.

 

En annen ting er som fat_dog86 sier, brukere som sletter innleggene sine fjerner ofte kontinuiteten i en tråd, og det er ikke ønskelig. Om noen velger å redigere innlegget sitt til 20 prikker så ser de andre iallefall at det har stått noe der og at brukeren selv har valgt å herpe tråden med å fjerne det. Grensen på 20 tegn er forresten et flott tiltak for å bli kvitt de totalt uproduktive postene "+1". Selv om jeg har sett at de som bare MÅ si noe, uansett om det slettes ikke trenger å bli sagt, alltids finner andre måter å uttrykke seg på.

 

Men dette er kun mine tanker om temaet, som bruker av forumet. Jeg har ikke noe med å legge retningslinjer for hvordan ting fungerer her på forumet, men retter meg etter det styret ønsker både som bruker og som administrator. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Har det noen gang vært mulig?

 

Ja, jeg mener absolutt at det var en funksjon før jeg ble moderator. Mens jeg var moderator hadde jeg jo mulighet til å slette alle innlegg, så når det evt forsvant vet jeg ikke. Den var etter det jeg husker begrenset til å slette egne innlegg frem til de fikk et svar. Jeg så absolutt nytten i dette, siden man da kunne fjerne dobbeltpostinger uten å bry modsa med dette. Men noen stor sak er det vel ikke, det er jo bare å rapportere de og be om at de slettes.

Link to comment
Share on other sites

slett siste innlegg knappen (ja den var der fram til et krasj) gjalt kun siste innlegg i en tråd(innlegg det var svart på/etter kunne ikke slettes). det var en grei sak å ha når forumet hadde hikke, slik som nå. for nå kommer de samme postene både 2 og 3 ganger har jeg sett....

Men om det er bestemt at kun moderatorer kan slette innlegg, også siste innlegg, så er det vel en grunn til det.....

Link to comment
Share on other sites

At man selv kan få slette et innlegg som ikke har fått svar syns jeg dere burde få på plass igjen,

men når det gjelder å la brukere slette alle tidligere innlegg så er jeg helt enig i at det ikke skal være mulig.

 

Nok av idioter som gjør slikt som ren sabotasje for å ødelegge for forumet og det kan ofte være nok med en liten fornærmelse før det aktuelle medlemmet

setter seg til på natta og sletter alt de har skrevet tidligere....Tenk å gidde å gå igjennom alle sine tidligere innlegg for å slette de i protest....Djiiz! (snakker av erfaring)

Link to comment
Share on other sites

Den funksjonen med å slette eget innlegg så lenge den var siste post i tråden var tilgjengelig fram til ca siste store vinterkræsj, eller muligens tatt vekk i forbindelse med vårrengjøringa av Kammeret like etterpå. Det er iallfall ikke lenge siden den knappen var der.

 

Jeg synes det blir dumt å skjære alle over én kam; de som dobbeltposter/feilposter, og de som er ute etter å gjøre f**nskap. Sistnevnte er bare noen få individer, men alle kan vi dobbelposte, særlig når forumet har hikke som nå.

 

Å kunne slette egne innlegg midt inne i en tråd har aldri vært noen funksjon her, og er ikke tema heller, forsåvidt. Det er helt greit for meg.

 

Men jeg vil gjerne ha tilbake muligheten til å slette siste eget innlegg, som beskrevet.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...
Slette siste inlegg, slik Ranger beskriver, er jeg med på.

Supert! :-D

Da regner jeg med at dette blir som det opprinnelig var, snart? Det er halvannen måned siden denne tråden ble startet, nok tid til å ta grep, vil jeg tro?

 

Har ennå ikke fått et godt svar fra rette vedkommend på hvorfor vi vanlige brukere ikke skal ha samme mulighet som før... :-(

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...