Jump to content

Hva med en egen DFS-side?


WinchesterM94

Recommended Posts

Synest det er alt for mange kammer her. Ser det er noen kammer som er svært lite besøkt, hva med å fjerne de, så det blir litt lettere å navigere?

Link to comment
Share on other sites

JEG tror det kan bli litt mange kammer om hver forening skal ha sitt eget.

Hva med dette kammeret? Det er da rifleskyting DFS driver med.

viewforum.php?f=31

 

Enig i at det kan bli for mange kammer. Men, f.eks benkeskyting og langhold-skyting er jo også rifleskyting ?

Når disse har egne kammere, bør det også være rom for DFS. Jeg er enig med trådstarter. Har man begynt med å skille ut kammere for egne organisasjoner, så bør man åpne for nye når det er behov for det. Eller så får man samle all rifleskyting den samme - rifleskyting.

 

Mvh Dagl

Link to comment
Share on other sites

JEG tror det kan bli litt mange kammer om hver forening skal ha sitt eget.

Hva med dette kammeret? Det er da rifleskyting DFS driver med.

viewforum.php?f=31

 

Enig i at det kan bli for mange kammer. Men, f.eks benkeskyting og langhold-skyting er jo også rifleskyting ?

Når disse har egne kammere, bør det også være rom for DFS. Jeg er enig med trådstarter. Har man begynt med å skille ut kammere for egne organisasjoner, så bør man åpne for nye når det er behov for det. Eller så får man samle all rifleskyting den samme - rifleskyting.

 

Mvh Dagl

 

Jeg skjønner poenget ditt, forskjellen er at DFS er et forbund, langholdskyting er ikke et forbund.

Ellers så er langholdskyting i en egen klasse her på forumet, da mesteparten av de som holder på med det eller prøver å holde på med det har tilholdsted her, og det er her de har funnet inspirasjon til det. Det jeg kan være enig med deg i er at f.eks metallsiluett kammeret ikke har livets rett siden det er svært liten aktivitet i det kameret.

Men begynner hver skyte/jeger organisasjon å kreve eget kammer, da blir det VELDIG jungel her.

Da blir det eget NJFF kammer, jenny kammer må vi ha, for motpolen har også rettigheter :wink:

 

Kanskje det går an å lage underkammer under hvert hovedkammer som Poacher var inne på? :roll:

 

Håper styret kommer med synspunkter snart :wink:

Link to comment
Share on other sites

Dette har vi hatt. Det ble ikke benyttet. derfor er det lagt inn under Rifleskyting for ikke å ende opp med ett sinnsykt antall foraer som det er umulig å finne frem i.

Link to comment
Share on other sites

 

Kanskje det går an å lage underkammer under hvert hovedkammer som Poacher var inne på? :roll:

 

 

Skjønner at enkelte skytegrener ligger etablerte brukere her nærmest hjertet. Men jeg mener allikevel at man bør utøve likhet. Såvidt jeg skjønner, øker interessen for forumet. Det vil også si at det blir flere brukere som har en noen annerledes interesse. Jeg ser at det har vært ett DFS kammer tidligere, som ikke ble brukt. Kanskje det vil bli brukt nå siden noen har etterspurt det? Ovenstående forslag burde etter min mening vært optimalt.

 

Jeg håper inderlig ikke årsaken er at noen er "allergisk" mot DFS.

 

mvh Dagl

Link to comment
Share on other sites

La ikke dette bli en allergidebatt :!:

 

Er enig i at DFS bør få sitt eget krypinn - så lenge det opprettholdes tematiske og forbundsmessige krypinn for andre "grener".

 

At det tidligere var liten aktivitet, bør ikke forhindre reinnføring. Medlemsmassen har økt betraktelig de siste ukene, og kanskje vil et DFS-fora få enda flere til å engasjere seg.

 

Med dette utgangspunktet...

Kammeret ble opprettet for alle som ønsker å være her, enten de vil lese, spørre, svare, rett og slett bare hygge seg, eller en blanding av alt sammen - uavhengig av andre fora de frekventerer, kunnskapsnivå eller interesse innenfor skyting og/eller jakt.

...kan det virke ekskluderende at noen er med, mens andre holdes ute. Ekstra besnærende blir det jo når landets største forbund for aktive rifleskyttere holdes ute. God mat til paranoia det :wink:

 

Burde jaktfeltskytterne i NJFF-regi også få seg et "hjemmested"?

Link to comment
Share on other sites

Målet til Kammeret må ikke være å lage et eget krypinn for alle skyteformer og aktiviteter men heller å skape et sted der alle kan være og delta. Noen får et eget kammer basert på trafikk eller særegenhet, andre ikke.

 

DFS er jo "standarden" innen rifleskyting, er det ikke naturlig at de bruker hovedkammeret for nettopp dette? På samme måte som at vi ikke har et eget kammer for UIT (eller hva de heter nå) og felt, de representerer jo majoriteten innen pistol og vil derfor høre naturlig til hovedkammeret for pistol.

 

Legg merke til at vi ikke har noen kammer dedikert til feks NBSF (benkeskyting), NFPS/IPSC (praktisk) eller NMF (metallsilhuett). Kammerene handler om skyteform, ikke forbund. Å ha kammer for de forskjellige særforbundene vil bare forsterke tendensen til klikk-tenking som er så skadelig for skytesporten i Norge.

Link to comment
Share on other sites

Nå hadde jeg egentlig ikke tenkt å si mer, men må få lov å påpeke et par ting til.

 

Det står da vitterlig:

"Benkeskyting

Generelt om skyting, trening og konkuranse innen NBSF ".

 

????

 

Dersom det gjør det enklere, kunne godt kammeret hete:

 

"Baneskyting

Generelt om skyting, trening og konkuranse innen DFS"

 

For meg blir dette det samme.

 

Når man leser kammeret "Rifleskyting", finnes flere tråder som omhandler DFS-skyting ( jeg talte i all hast til 4). Det finnes imidlertid mange flere som omhandler jaktfelt/elgskyting.

 

Dersom man ser under "Metallsiluett" derimot, utgjør hele kammeret 4 tråder. "Svartkruttskyting" har 6 tråder.

 

Selv vil jeg nok ikke være den som frekventerer DFS-kammeret mest, men mener allikevel at man bør utøve likhet. Spesielt da man nå begynner å få en stor bruker-gruppe, og man har som ambisjon å favne alle jakt- / skyte-interesserte.

 

Ser man på behov, er det minst like stort behov for egen jaktfelt/elgbane- kammer.

 

Mvh Dagl

Link to comment
Share on other sites

Legg merke til at vi ikke har noen kammer dedikert til feks NBSF (benkeskyting), NFPS/IPSC (praktisk) eller NMF (metallsilhuett). Kammerene handler om skyteform, ikke forbund. Å ha kammer for de forskjellige særforbundene vil bare forsterke tendensen til klikk-tenking som er så skadelig for skytesporten i Norge.

 

Her har noen missforstått: Det dreier seg ikke om kammer for å diskutere forbundet, forbundets arbeid, eller noe annet av administrativ eller organisatorisk karakter. Det dreier seg om tekniske og skytemessige problemstillinger. Identisk med kammerene du refererer til.

 

Hva er forskjellen på kammeret for benkskyting og:

 

Bane- og feltskyting

Generelt om skyting, trening og konkurranse

innen DFS

 

:?::?:

 

Kammeret skal favne alle - inklusiv bredden. Da blir det feil at ting må være sært og spesielt, noe som et fåtall driver på med - for at det skal gis eget underkammer.

 

Regner med dette blir en sak for styret.

Link to comment
Share on other sites

Her har jeg tydeligvis ikke satt meg godt nok inn i saken :oops:

 

Tror vi får ta (nok) en diskusjon på dette på drift, det er en del gode poenger ute og går. Ikke minst bør vi se litt på prinsippene rundt oppretting/definisjon av kammer, kanskje vi bør kutte forbundskoblingen til alle kammer og holde de på et mer generelt grunnlag? Men det bør også være et reellt trafikkgrunnlag for kammer.

Link to comment
Share on other sites

Peter skrev

Hva er forskjellen på kammeret for benkskyting og:

 

Bane- og feltskyting

Generelt om skyting, trening og konkurranse

innen DFS

 

Endel, når man bla ser at NBSF bruker Kammeret som sin eneste informasjons kanal når det gjelder Web cupen bla.

 

Det er vel og bra, og noe jeg overhode ikke har noe i mot. MEN: Her benytter NBSF seg av Kammeret til organisatorisk administrativ virksomhet. Så vidt jeg husker, ligger det en føring om medlemsskap i forbundet dersom du skal delta på webcupen(forbehold her), altså har bruken av Kammeret en organisasjonsmessig gevinst. Med andre ord er det lønnsomt for NBSF å ha denne muligheten. Satt på spissen, kan vi si NBSF bruker forumet til det jeg presiserte at oss DFS-vennlige ikke kommer til å bruke det til.

 

Et smbiotisk forhold mellom NBSF og Kammeret er meg ukjent, og som en som har vært med på Kammerets unfangelse, burde jeg være kjent med det om så var tilfelle.

 

Nå vil jeg ikke bli missforstått på dette: Jeg har overhode ingen problemer med at benkskyting og NBSF har sin plass på Kammeret. Jeg har heller ingen problemer med at NBSF bruker Kammeret for å annonsere og organisere webcupen. For oss interesserte er dette god underholdning og interessant lesning.

 

Det jeg er imot er hvis debatteren er tuftet på åpne og usensurerte diskriminerende holdninger. Jeg sier ikke at den er det, men jeg sier at den kan oppfattes slik. Kammeret skal favne bredden. Da må det være alle eller ingen. Ingen trynetillegg og ingen gevinster av at noen kjenner noen.

Link to comment
Share on other sites

 

.

 

Det jeg er imot er hvis debatteren er tuftet på åpne og usensurerte diskriminerende holdninger. Jeg sier ikke at den er det, men jeg sier at den kan oppfattes slik. Kammeret skal favne bredden. Da må det være alle eller ingen. Ingen trynetillegg og ingen gevinster av at noen kjenner noen.

 

Der er jeg helt enig med deg. Kammeret skal favne bredden.

Link to comment
Share on other sites

Endel, når man bla ser at NBSF bruker Kammeret som sin eneste informasjons kanal når det gjelder Web cupen bla.

 

Jeg trodde at kammeret.no skulle være uavhengig av forbund, og ikke spesialbehandle enkelt-forbund? For meg begynner dette å virke som om "allergi-teorien" som er slengt fram tidligere i tråden har rotfeste. Dersom det er slik at enkelte skytegrener skal være mer fremelsket enn andre her på forumet, synes jeg styret bør gå ut med hvilke dette er slik at brukerne har noe å forholde seg til. I denne tråden er det DFS som er "spydspissen", men som jeg har nevnt tidligere i tråden er det vel så viktig med ett jaktfelt / elgbane -kammer.

 

For meg kan gjerne forbundene bruke forumet til hva som helst. For meg er det derimot viktig å poengtere at man utøve likhet, og ikke diskriminere enkelte interesse-grupper blandt brukerne.

 

Mvh Dagl

Link to comment
Share on other sites

Dagl;

Kammeret er forbundsuavhengig - det som skaper litt fuzz her nå er små teknikaliteter. Vi har tak i det og jobber med saken - så avklaringer kommer. Forumet er i konstant endring med brukere, innhold, funksjonalitet og layout, så feil vil naturligvis dukke opp innimellom - som for eksempel dette at DFS eksplisitt er nevnt i underteksten til det aktuelle forumet. Jeg ser helt klart at dette kan virke favoriserende, men kan garantere deg at det ikke er ment slik.

 

Det er heller ikke slik at enkelte skyteformer fremelskes mer enn andre. Vel - det er kanskje en sannhet med modifikasjoner all den tid brukerne står for innholdsleveransen. Noen er mer aktive enn andre, på banen så vel som på tastaturet, og da vil naturligvis dette også synes på forumet. Når det er sagt, er det også fritt frem for alle som vil å skape aktivitet rundt sin skyteform. Kammeret favner dem alle, men er naturligvis ikke ansvarlig for aktivitetsnivået.

Link to comment
Share on other sites

Her virker det som du tar det for gitt at jeg har allergi for DFS, noe jeg ikke har.

 

Nei, det var ikke deg spesielt jeg mente. Beklager dersom jeg ordla meg noe uklart. Jeg mente den generelle holdningen til moderatorer og styre på ett spørsmål fra en ny bruker. Kun Peter fra styret har vært positiv, resten av styret og moderatorer som har uttalt seg har vært skeptiske / negative.

 

Jeg ser fram imot avklaringer fra styret i saken, og mener fullt og fast at Dere gjør en god jobb. Det er ikke ment å være "surpomp"..

 

mvh Dagl

Link to comment
Share on other sites

Jeg støtter Vinje her. Vi bør la naturlige skiller og trafikk avgjøre antall fora, ikke forbund. At vi har gitt noen forbund "egne" forum er vel mest å regne som et arbeidsuhell, det har vel aldri vært tenkt på som eksklusive for det forbundet. Driver man med ekstrem presisjon vil benkeforumet være mest naturlig om man driver med NBSF-skyting eller vepsejakt.

 

Og bare så det er klart, jeg har ingen allergi mot DFS. Jeg har riktignok ingen interesse for den sporten, men det samme gjelder for bl.a. metallsilhuett og langhold uten at jeg prøver å motarbeide de av den grunn.

Link to comment
Share on other sites

Innledningsvis innehold kammeret ett forum som het konkuranseskyting, dette inneholdt i utgangspunktet underforaene rifle, pistol, jaktskyting og konkuranseutstyr samt ett som noe slikt som generell trening. Disse var ment å dekke alle former for konkuranseskyting uavhengig av gren og forbund...

 

Dette var av initiativtakeren (meg) ment som en "brobygger" for å favne det som er av konkuransegrener fordelt i utgangspunktet på hovedvåpen eller skyteart. Jeg tror ikke en DFS skytter stryker med av å lese en tråd om praktisk eller vice versa, antagelig kan vi lære av hverandre hele veien og skape forståelse for andre grener. Kanskje til å med rekruttere på tvers av grengrenser ?? :wink:

Link to comment
Share on other sites

Dette var av initiativtakeren (meg) ment som en "brobygger" for å favne det som er av konkuransegrener fordelt i utgangspunktet på hovedvåpen eller skyteart. Jeg tror ikke en DFS skytter stryker med av å lese en tråd om praktisk eller vice versa, antagelig kan vi lære av hverandre hele veien og skape forståelse for andre grener. Kanskje til å med rekruttere på tvers av grengrenser ?? :wink:

jeg kunne komme til å få uopprettelige skader av å lese om slike ting ;)

Link to comment
Share on other sites

PS til dere som ikke vet det er Høggern av kjente ansett for å være en meget sart og unseelig person en skal fare pent med :-)

 

Sorry Jørn klarte ikke dy meg :oops:

 

Flashman- uten tvil. På tross av manges oppfatning er de fleste DFS'ere jeg kjenner både trivelige og oppegående folk som nok er litt mer våpeninteressert enn det hopen på utsiden later til å tro. At organisasjonen er litt topptung og snur seg vel sent er ikke så rart størrelsen tatt i betraktning

Link to comment
Share on other sites

Må si det ble litt liv inne på min tråd her og må si jeg leser mye positive ting og mange som er nagative...Men ettersom det ikke er "behov" for ett eget Felt/Bane emne så da kan/bør det vel ikke være plass til Benkesyting og langhold heller da? Det at det kansje har vært liten aktivitet på emner før har vell litt med at medlemsmassen har økt mye siden Sluttstykket ble borte..

Link to comment
Share on other sites

Er litt redd for at det kan bli for mye forskjellig i kategorien rifleskyting å da kan folk gå lei, syns den som var på SL (Baneskyting) var veldig grei, skyter selv DFS å synes at et innlegg kan forsvinne i mengden å ikke nå den/de som det var tiltenk.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...