Jump to content

Lite kjapt (Dumt) spørsmål


Martin_O

Recommended Posts

Venter på godkjennelse av pistol søknad, men kan jeg da i mellom tiden handle inn laser sikte etc fra utlandet. Tenker enten på crimson trace eller lasermax. Særlig i lasermax hvor delene er "våpendeler", er det fult lovlig? eller kan det bli noe tull med toll/politi?

 

Forøvrig noen leverandører av disse merkene i norge?

Link to comment
Share on other sites

Laseren er kun til moroskyttinga utenom det seriøse:) Avveksling:)

 

Funker ikke med jetcarrier heller for dem vil ikke levere til postboks. Men fant en leverandør i Tyskland som sende tilsverige så får kanskje bruke adressen til en venninne i Strømstad.

Link to comment
Share on other sites

huff da.. Jaja. Det har jeg testa på en walter p22... NEI NEI NEI sier jeg bare.. Funker BARE på hollywood film det der gitt.

Link to comment
Share on other sites

kjøpte en crimson trace til min glock 26 9mm... den brukte jeg på 5 skudd totalt... HELT UBRUKELIG! :(

 

Noen som trenger en?? :)

 

ps: bestilte den fra ebay og den leverte de uten problemer til meg direkte på min adresse...

 

Brukeren jeg kjøpte av heter jay762 og han sender ihvertfall :)

 

lykke til

Link to comment
Share on other sites

Sivilt er det få eller ingen fordeler med lazersiktet.

Må inn på ca 5m for å se prikken i dagslys.

 

Men bruker du lazersiktet innedørs eller i dårlig lys vil det gi fordeler.

Jeg bruker kun lazersiktet på P-80en når jeg rydder hus, eller bruker den i dårlig lys.

Men hvor ofte rydder en normalt skytter hus, eller skyter i dårlig lys?

 

Kjøp kombinert lazer og lykt, så får en iallfall vekt foran på P-80/Glocken

Link to comment
Share on other sites

Hehe ser det er ganske lik oppfatning om at laser er dårlig:) nå har jeg kun skutt vanlig og skal ikke bruke den laseren til noe seriøst, men når dere sier laser er så ubrukelig hva mener dere?:) er det ikke bare stille den inn, få laseren på skiva og ta et bra avtrekk så treffe man det man hadde laseren på?:) eller? Det er vel litt moro ihvertfall vel i minste?

Link to comment
Share on other sites

den overnevnte jeg har ser du på 25 meter dagtid uten problemer... Den har en ENORM rød prikk på 25 meter... Jeg kjøpte den for å PIMPE OPP glocken men den er jo ubrukelig... Ble litt frustrert over hvor mye prikken hoppet på skiva før jeg skjøt :shock:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en pistol med Crimson Trace hvis laser fungerer over all forventning. Det er ikke noe problem å bruke den mot en vanlig skive på 25 meter i vanlig dagslys (uten direkte solskinn). Med litt trening kan man skyte temmelig kjapt og bra fra hofta. Artig, om ikke veldig nyttig.

Link to comment
Share on other sites

Laser kan være ett fint verktøy når øynene ikke er like gode lenger. Det kan også være greit å bruke for å se holdsonen.

Laser gjør en ikke til en bedre pistolskytter, men prikken sladdrer om hva du gjør.

 

Dette har jeg utledet fra en svenske sin artikkel om crimson trace grep, og skyting i simulator.

 

Laser er ikke lovlig å bruke i konkuranser her til lands, så den er for oss ett rent morro/utdannings utstyr.

 

Men morro skal man jo ha. :D

Link to comment
Share on other sites

joda! moro er det.

Men du må inn på 5m for å se "prikken" i dagslys, lett og raskt.

På 5m skyter skyter du like rask og sikkert med lazersiktet som uten.

 

Vet ikke hvor lenge det er moro å skyte på ca 5m?

 

Du har skutt kun med lekesikter skjønner jeg. De man kjøper for 65$ på Ebay er noe annet enn et skikkelig våpensikte.

Et våpensikte som er produsert et annet sted enn i en bakgård i Hong Kong funker bra, også i dagslys. Men de er jo kun egnet til slik skyting som banditter og vepnet politi rundt om i verden skyter. Altså hurtig (panikk?) skyting, hvor man ikke alltid har tid til å vente på skikkelig siktebilde før man skyter.

De 10'dels sekundene man sparer ved å "peke" med laseren og trekke av kan være forskjellen på å overleve eller å bli puttet i en body-bag.

Men til blinkskyting? Nei.... :roll:

Link to comment
Share on other sites

Laser kan være ett fint verktøy når øynene ikke er like gode lenger. Det kan også være greit å bruke for å se holdsonen.

Laser gjør en ikke til en bedre pistolskytter, men prikken sladdrer om hva du gjør.

 

Dette har jeg utledet fra en svenske sin artikkel om crimson trace grep, og skyting i simulator.

 

Laser er ikke lovlig å bruke i konkuranser her til lands, så den er for oss ett rent morro/utdannings utstyr.

 

Men morro skal man jo ha. :D

Det er klart, som et alternativ til å bruke 10 000 på en simulator kan man sette på en laser og videofilme skiva. Mye penger spart. Men simulator kan man bruke heime i stua hele året. Ikke bare når kruttbanen er åpen. Så det blir en avveining.

 

Men tanken er interessant. Ikke minst med tanke på standard- og hurtigpistol, som ikke kan trenes i simulator. Setter man så ett kamera til på skytteren, med rutenett bakom, så kan man jo begynne å analysere. Hmmm....

Link to comment
Share on other sites

Glenn...

Jeg vet ikke hvor forsvaret kjøper sine Laser/lykter i fra.

Jeg brukte dette i Afghanistan.

JEG måtte "leite" etter prikken på 25m.

Det er mulig at jeg hadde feilmontert, eller brukte utstyret feil.

Men er som Hassel, var mye raskere uten lasersiktet.

NB! Dette er min opplevelse av lasersiktet.

Link to comment
Share on other sites

Ser det bare er diskutert "lasersikte" mot åpne sikter her. Har trådstarter vurder rødpunkt? Cmore, aimpoint, docter, zeiss, el.l.?

 

Koster litt mer enn en laserpeker da, og krever gjerne egen montasje.

 

Skyter du ike praktisk blir det kanskje mye penger bare på morro, menn morro er det :wink:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Burde ikkje laser kunne vera nyttig til å få kontroll over eigne avtrekksfeil? Dei er jo lagde for å henga på våpen med tungt og vanskeleg avtrekk, som til dømes Glock. Så om du treng ein "grunn" for deg sjølv til å kjøpa ny dings til gønnaren, kan du jo bare kjøpa ein klikkpatron og tørrtrena i stova. Dèr gjer det jo ikkje noko at haldet er fem meter, laseren vil avsløra deg uansett.

Link to comment
Share on other sites

I open class, i praktisk kan man bruke så mye laser en bare vil, hadde det vært kjekt, hadde det blitt brukt. De store "kanonene" her, tjener betydelig med penger på å vinne :D og ALT som gir fordeler blir brukt.

Lasersikter er best til å trimme katta med :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...