Jump to content

Følg oss!


Mellingen

Recommended Posts

Hei! :)

 

Fra første august 2010 skal jeg og en god kompis tilbringe et år i skogen!

 

I dag lanserer vi nettsiden vår, og vi håper at alle kammeret folk ønsker å følge oss gjennom vårt drømme år!

 

Adressen vår er: http://www.ivillmarka.com

 

Meld deg også gjerne inn i vår facebookside: http://www.facebook.com/pages/I-villmar ... 117?ref=nf

 

Ha ei god helg!

:D

Link to comment
Share on other sites

Både ja og nei, drømmen har vi hatt før vi noen gang har hørt om Clausen. Men vi er begge veldig imponert over det hr. Clausen har fått til! Jeg vil heller si at vi har han som et forbilde, når det gjelder inspirasjonen har vi hentet den gjennom interessen for friluftsliv!

 

At det blir første august som ble reise dato kommer av at vi da kan jobbe i juni og juli.

 

Hyggelig at du vil følge oss! :)

Link to comment
Share on other sites

Selfølgelig skal eg følge med gutta på tur, skulle berre mangle. Det er eit flott og mektig imponerende tiltak de skal til med, det er sikkert og visst. :)

 

Takktakk! Fantastisk hyggelig med så trivelige tilbakemeldinger! :)

 

Det gir oss om mulig enda mer inspirasjon! :D

 

Meld dere gjerne inn i facebook gruppen vår: http://www.facebook.com/?ref=home#!/pag ... 117?ref=nf

 

Hvis noen ønsker og invitere sine venner, blir vi veldig glade for det :wink:

 

Takk igjen!

Link to comment
Share on other sites

Artig gutter, lev ut drømmen litt for meg og da! :D Har meldt meg som tilhenger på facebook, skal følge med. :D

 

 

Hehe, vi håper det er mange som føler at de kan leve drømmen sin litt gjennom oss. Kanskje blir noen inspirerte til og gjøre noe liggnende? Uansett morro at det virker som at folk setter pris på prosjektet :D

 

(Takktakk Daniel! :) )

Link to comment
Share on other sites

Blir spennende å høre om deres valg angående utstyr og evnt regnskap.

Har dere noen tanker om hvor i landet dere vil oppholde dere forresten?

 

Utstyrslista er under arbeid og vil komme ut etterhvert, å under turen vil vi skriv endel om hvordan utstyre fungerer, litt tester osv :)

 

Hvor vi skal være er ikke helt avgjort enda, vi har fått et meget bra tilbud fra Trysil. Det høres kanskje litt rart ut, med tanke på at vi har lansert prosjektet. Men vi har veldig lyst til og være i Sverige, så i og med at vi har et godt tilbud tørr vi å bruke litt lengre tid på å finne en egnet plass i sweden. Forhåpentligvis har vi det helt klart iløpet av neste uke. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Hei igjen folkens!

 

Ville bare takke for den responsen vi har fått her og spesielt på facebook :) Vi nærmer oss faktisk 1000 tilhengere, noe som er mer enn vi hadde turt og håpe på :D

 

Hvis du ikke har fått med deg hva jeg snakker om, sjekk først ut her:

 

http://www.ivillmarka.com

 

Etter at du har gjort det, er du hjertlig velkommen hit:

 

http://www.facebook.com/pages/I-villmarka/107316322640117?ref=ts

 

Takktakk folkens, håper dere synes det blir gøy og følge oss! :wink:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Hei igjen!

 

Håper mange av dere her på kammeret følger oss :)

 

Nå har vi en avstemmning på nettsiden vår om hvilken logo prosjektet bør få, hvis du legger igjen din stemme er du med i trekkningen av et gavekort hos vår sponsor http://www.abcfritid.no

 

Legg igjen din stemme på http://www.ivillmarka.com

 

På forhånd: Takk og lykke til i trekkningen :D

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Go dag folkens!

 

Da kan jeg røpe at vi har en stor nyhet til dere! Hvis du ønsker å finne ut hva nyheten innebærer gå inn her: http://www.ivillmarka.no :D

 

Ellers er alle hjertlig velkommne til facebooksiden vår, info om denne finner du på nettsiden vår :)

 

I løpet av denne uka kommer vi også til og legge ut utstyrslista vår, og i den forbindelse skal du ikke se bort ifra at det dukker opp en ny konkuranse :wink:

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund

Syns vel noe av futten har gått ut av dette med ett år i villmarken etter Clausen & co. Det blir liksom reprise på reprisen. Men for all del lykke til.

Link to comment
Share on other sites

Syns vel noe av futten har gått ut av dette med ett år i villmarken etter Clausen & co. Det blir liksom reprise på reprisen. Men for all del lykke til.

 

For vår del handler dette om og oppfylle en drøm vi har hatt så lenge vi kan huske. Og hvis vi skal tolke de fleste tilbakemeldingene vi har fått synes folk at dette er et bra prosjekt. I tillegg har jeg et inntrykk av at veldig mange spesielt friluftslivs interesserte har en lignende drøm, som de håper å få litt utløp for igjennom å følge oss :)

 

Men for all del, det er selvfølgelig helt frivillig å følge oss gjennom drømmeåret vårt!

 

Takk for lykkeønskningene!

Link to comment
Share on other sites

 

- Franchi fast white 12/76

- Beretta A400 xplor unico 12/89

- Ombygd hv-mauser 30-06

- Tikka (usikker på modell) 6,5x55

- Muligens et to stk kombi

 

Så vi har med nok våpen :wink:

 

Nå har jeg ikke orket å lese alt på nettstedet deres, så spør nå her heller..

 

Skal dere bo i hytte/stasjonert på ett sted, eller skal dere forflytte dere rundt mer enn en dagsetappe?

Jeg bare lurer siden dere skal ha med det arsenalet, hadde ikke ei rifle + hagle vært nok? Og noe fiskeutstyr, kanskje litt garnfiske ( om dere får lov) til matauk..

Link to comment
Share on other sites

Syns vel noe av futten har gått ut av dette med ett år i villmarken etter Clausen & co. Det blir liksom reprise på reprisen. Men for all del lykke til.

 

 

Der er jeg faktisk uenig. Clausen er liksom en "kjendis/filmskaper" osv. Synes det er en mye større bragd når en "normal" Ola Normann gjør det samme. Fulgte ikke Clausen, men følger nok med her!

Link to comment
Share on other sites

 

- Franchi fast white 12/76

- Beretta A400 xplor unico 12/89

- Ombygd hv-mauser 30-06

- Tikka (usikker på modell) 6,5x55

- Muligens et to stk kombi

 

Så vi har med nok våpen :wink:

 

Nå har jeg ikke orket å lese alt på nettstedet deres, så spør nå her heller..

 

Skal dere bo i hytte/stasjonert på ett sted, eller skal dere forflytte dere rundt mer enn en dagsetappe?

Jeg bare lurer siden dere skal ha med det arsenalet, hadde ikke ei rifle + hagle vært nok? Og noe fiskeutstyr, kanskje litt garnfiske ( om dere får lov) til matauk..

 

Hei, hyggelig at du spør! :)

 

Vi har leid ei lita koie som vi skal ha som hovedbase, så blir det nok en god del overnattingsturer rundt om i området.

Ja, vi har med en del våpen (to hagler og ro rifler). Grunnen til det er at vi begge skal jakte. Vi er også begge avhengie av å ha tillgang til både rifle og hagle i og med at vi skal jakte blant annet elg, bjørn og skogsfugl.

Det blir også mye fisk, vi har to vann i nærheten av koia der vi også har garnrett. Så det blir også en del fiskeutstyr med i bagasjen.

 

Er det noe mer du eller noen andre lurer på, så er det bare å spørre! :)

Link to comment
Share on other sites

Syns vel noe av futten har gått ut av dette med ett år i villmarken etter Clausen & co. Det blir liksom reprise på reprisen. Men for all del lykke til.

 

 

Der er jeg faktisk uenig. Clausen er liksom en "kjendis/filmskaper" osv. Synes det er en mye større bragd når en "normal" Ola Normann gjør det samme. Fulgte ikke Clausen, men følger nok med her!

 

Takker og bukker! :):)

Link to comment
Share on other sites

 

Er det noe mer du eller noen andre lurer på, så er det bare å spørre! :)

 

Lurte ikke på så mye, har bare litt erfaring med å forflytte meg rundt i terrenget og det der så unødvendig tungt ut. Kun for å skaffe mat.

 

Men siden dere skal bo innomhus og bruke året til aktivt jakt og fiske - ikke leke monseclausen- så forstår jeg dere! Da ville jeg også hatt med "komplett" samling, og ladeutstyr! Samt massemye fiskeutstyr + noe fangstutstyr, kamera og et godt teleskop!

Det er ofte det man ser og opplever av spennende dyreliv man husker lenge,ikke altid det man har skutt.. så gutter ta med en god kikkert og helst også et teleskop.

 

Dere har relativt god tid nå, men husk ett år går fort. Og da er det viktig å kunne utnytte det. Ørreten som leker på gyteplassene, tiurleiken, jerven som dere ser 1 kilometer borte i fjellsida og horndykkerene i fullt spill huskes best når de er studert nøye gjennom en god kikkert...

 

Ønsker dere en riktig god tur!

Link to comment
Share on other sites

Dere har relativt god tid nå, men husk ett år går fort. Og da er det viktig å kunne utnytte det. Ørreten som leker på gyteplassene, tiurleiken, jerven som dere ser 1 kilometer borte i fjellsida og horndykkerene i fullt spill huskes best når de er studert nøye gjennom en god kikkert...

 

Det du sier her er virkelig kjernen av drømmen vår! De opplevelsene et slikt år kan gi, de helt unike opplevelsene. Blandet med muligheten til å se og føle alle årstidene, man får virkelig tid til å se forandringene dag for dag.

 

Takk for støtten! :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Hei!

 

I morgen starter eventyret vårt, så dette blir kanskje mitt siste innlegg på kammeret på et helt år! Håper det er mange her som ønsker og følge oss :)

 

Ønsker dere alle en riktig god jakthøst, jeg skal i allefall jakte MYE :D

 

Vi snakkes!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...