Jump to content

Best Amerikansk Kikkertmerke ?


S.O.N

Recommended Posts

Jeg kommer kanskje til å svi av noen kroner i morgen på villmarksmessa vist jeg finner det som

gir god magefølelse, men jeg har store problemer med å sortere ut i forkant. Har Meopta 3-12x56

og Zeiss 2.5-10x50 nå og det funker helt greit, men ønsker å gå ett hakk opp i forstørrelse.

 

Ser da på kikkerter som ligger i området mellom 3-18 eller 4-16. Hva som gir mest verdi for

pengene er sannelig ikke godt å si.

 

Zeiss er bankers kvalitetsmessigt, men er også bankers når det gjelder prising. Det samme med swarovski

og smith & Bender. Bushnell har noen som ligger i området......men hva ser man i skumringen når hjorten

går der ute. Det er nemligt like viktigt som å ha god forstørrelese når man skal se hvor ladningene går på dagtid på banen.

 

Får håpe det er mye å se på i morgen. Tar gjerne noen stalltips.

Link to comment
Share on other sites

Vel.....har jo en Meopta 3-12x56 R1 Meostar, og den eneste meopta'n som har større forstørrelse

4-16 har 44 diameter. Prøver i det lengste å se etter 50 el.56 diameter og 30mm rør.

 

Ser den Premier kikkerten 3-15x50 har 34mmrør. Er det kurant og få ringer til den diameteren ?

Link to comment
Share on other sites

har burris xtreme tactical 3-12x50, som eg handlet for en del år tilbake, den har eg ingenting å utsette på, utenom at lyset har sluttet å virke :/ optisk er den NESTEN! på høyde med PM2en min. Men her såg eg først forskjell i ei steinrøys når det begynte å bli svært mørkt, og detaljene forsvant fortere i burrisen. Men, det er et sikte til under halve prisen av S&B! Men i USA ligger det tett opptil 1000$?? og da er det både leupol og nightforce inne i bilde?

 

Magnus

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...