Jump to content

Ny Zeiss Victory 4-16x50 med 30mm rør


kai.

Recommended Posts

Victory FL Diavari 4-16x50 T*—the compact all-rounder

This extremely compact, extremely easy-to-use riflescope is ideal for hunting in local hunting grounds or in the mountains where game is regularly shot at changing distances. Hunters are always faced with these requirements even when hunting abroad. Thanks to its short length and low weight, the 4-16x50 T* FL is the first choice for lightweight repeating and single-shot rifles.

 

PI_0015-2010_01.jpg

 

Oppdatert:

 

Alle langholdssiktene kommer nå med 1cm klikk. Her er katalogen:

 

http://www.zeiss.de/C12567A800347580/Em ... 1-2010.pdf

Link to comment
Share on other sites

Endelig synes Zeiss å ha fått øynene opp for deler av tegninga.

 

Mangler bare første fokusplan og fornuftige retikler nå. Liker ikke at de annonserer Rapid Z retiklene på måten de gjør, dette er jo ikke et bra produkt for skyting på lange hold.

 

Topp optikk og de ønskede egenskapene burde kunne skape en markedsvinner, synes 4-16x modellen ser meget lovende ut...

Link to comment
Share on other sites

Liker ikke at de annonserer Rapid Z retiklene på måten de gjør, dette er jo ikke et bra produkt for skyting på lange hold...

Jeg har ikke noe greie på dette, derfor spør jeg som jeg gjør.

Kan du utdype mer hvorfor Rapid Z ikke er "et bra produkt for skyting på lange hold"?

For meg og sikkert mange andre som ikke veit bedre ser jo dette retiklet svært så bra ut.

 

Jeg likte Victory 4-16x50 så godt jeg også at denne må jeg vite mer om.

Link to comment
Share on other sites

De er enkle og øknomisk attraktive å produsere, men de fungerer bare "så-der".

 

I mitt tilfelle med 6-24x RapidZ 7 vil den matche ut til 500m KUN ved 17x forstørrelse og marginale treff videre ut. Selv ved små endringer av forstørrelsen begynner jeg å bomme og om jeg går ned til 12x eller opp til 24x er jeg spinnvilt av målet, selv på kortere hold.

Link to comment
Share on other sites

Med fare for å virke like teit som Bamrud rett over her :wink:

 

Hva er egentlig det store drawbacket med at den ikke har medforstørrende retikkel?

Hadde det vært for å alltid bruke retikkelet for avstandsbedømmelse på alle forstørrelser så kunne jeg skjønt det, men de aller fleste bruker jo lasermåler uansett...

Eller?

Link to comment
Share on other sites

Men dette med retikkelet i 2 fokusplan, spiller det noen rolle for oss som ikke driver med langhold,

skuddet sitter vel der krysset er på normale hold akkurat som på vanlige kikkerter ?

 

av langholdsfilmen skjønner jeg problemet med justeringen i forbindelse med hvor du ser nedslag, men man kan vel skyte inn på 100m, og legge inn 200 og 300m på forhånd i tårnet.

for vanlig bruk lixom......eller er jeg helt borti natta ?? :(

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...