Jump to content

Hva er regelen for max lengde på LØP i spesialfelt?


cyberbamsen

Recommended Posts

Hei! Skal kjøpe meg en revolver og en pistol til Spesialfelt dette året. Så jeg og diskuterte litt med en i klubben i dag.. Og han fortalte meg max lengde totalt osv.. De har jeg funnet.. Men han sa noe om at løpet på på enten revolver eller pistol ikke skulle overstige 3" ? Stemmer dette ? Jeg har funnet flere revolvere og pistoler som har lengere løp enn 3" og som ikke overstiger kravene til tot. lengde,høyde og vekt.

 

Noen som vet om dette stemmer ?

 

Takk for svar!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Er det så vanskelig å finne?

 

Reglement fra hovedsiden er en mulighet, eller reglement under "pistol".....eller hva med å sende en epost til forbundet hvis noe er uklart....

 

K.

 

Beklager at jeg dristet meg til å spørre, skal holde fingrene unna tastaturet så lenge jeg er inne her på forumet.

Link to comment
Share on other sites

Fortsett å stille spørsmål du Razortec.

Ingen spørsmål er så dumme at ingen lærer noe av det.

Kammeret er en rask måte å finne ut det man lurer på.

Synd at enkelte svarer på en slik måte at innleggeren

ikke vil skrive mere. Dette gjelder på kammeret generelt.

Forslag: Tenk før dere svarer!

Link to comment
Share on other sites

99 % av skytterne i NSF kan ikke reglene så godt som deg Bromark :D

Dette bør du tenke over før du svarer folk. :shock:

 

Nå er det jo slik da at hvis man skal delta på stevner så er det skytteren's plikt å sette seg inn i de gjeldene regler. Men jeg vet at mange ikke har dommerkurs eller har interesse for å lære seg reglene, men hvis de er opptatt av sine rettigheter når de skyter er det bare og lese reglene først som sist. Det er vel derfor jeg selv tok dommerkurs :-)

 

K.

Link to comment
Share on other sites

Hvis man skal kjøre bil så tilsier det at man må lære seg og kjøre, man må også lære seg trafikk reglene slik at man kan ferdes trygt. Det samme kan sies om vår idrett, man må lære seg og skyte og man bør kunne de regler som er laget hvis man skal skyte sammen med andre eller delta i stevner.

 

Hvis det er ødeleggende for rekrutteringen at man skal kjenne til regler for den øvelsen man skal delta i, ja da vet ikke jeg hvor vi har havnet.....

 

Som standplassleder hadde jeg sendt en skytter hjem hvis man var til fare for seg selv eller andre.....

 

K.

Link to comment
Share on other sites

Ja, man sender gjerne en farlig skytter hjem. Uansett om han/hun er fersk eller ikke. Men om det dukker opp en skytter som skyter stevne for første gang som ikke kan reglene på fingerspissene, så tar jeg heller et par minutter og forklarer vedkommende det han/hun trenger å vite. Hvis jeg sender skytteren hjem, kan vi være rimelig sikre på å ikke få se vedkommende på stevne igjen.

 

Jeg vil heller ønske nye konkurrenter velkommen enn å skremme dem bort. Men hver sin lyst...

Link to comment
Share on other sites

Bromark ville sende en skytter hjem (mente sikkert å gjøre dette diplomatisk :wink: ) hvis man var til fare for seg selv eller andre.....

 

Og det må man vel være enig i?

 

Er noen til fare - er det noe annet enn hva Domino skriver:

"som ikke kan reglene på fingerspissene"

 

En slik skytter trenger ikke å være til fare for noen.

Link to comment
Share on other sites

Som tillitsvalgte i NSF skal vi fremstå som vennlige og serviceminded. En trenger ikke å ha kompetanse som en nasjonal dommer for å være velkommen hos oss.

 

Vennlighet og imøtekommenhet er fullt mulig uten å gå på akkord med sikkerheten.

Link to comment
Share on other sites

Greier ikke å holde fingrene unna lenger.

 

Det å kunne alle regler er det vel bare et fåtall som gjør.

Om noen skulle stille et dumt spørsmål, så hvorfor ikke bare svare høflig eventuelt henvise til hvor man finner svaret på det man søker etter. Slik som "El Gringo" gjorde i mitt tilfelle.

Det virker som det er et et voldsomt bry for enkelte å svare, men å diskutere i etterkant hvorvidt man skal kunne reglene for å skyte er helt i orden. :?

 

Men det er et sett regler en må kunne til fingerspissene og det er sikkerhet!

Om man ikke kan reglemente 100% så gjør vel ikke det så mye så lenge sikkerheten er ivaretatt?

I verste fall kan skytteren bli diskvalifisert.

 

Slutter å skrive her, da denne tråden har sporet helt av.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...