Jump to content

Kontingent. Hva betaler du, og hva får du?


tunderbrd

Recommended Posts

Vet der var en slik tråd en gang, men da jeg ikke finner den antar jeg at det var på gamle sluttstykke.com.

 

Lurer helt enkelt på hvor mye du betaler til din lokale klubb i kontingent.

Vi betaler 300,- (pluss egen kontingent til NFPS)

For det får vi:

Innendørsbane, 3 timer 1x pr.uke hele året. Elektroniske skiver! 10kr pr.runde om man har egne skudd, ellers 35,- pr.runde

4 lånevåpen i .22lr. Vi kan kun skyte opp til .22lr inne.

Kaffi og noe å bite i står alltid klar når banen åpner.

Vi har tilgang på kjøkken, og eget rom for styremøter og slikt, eller bare til å henge ut i, om der er svært mye folk innom.

Ligger i en idrettshall, så her er toalett og alle faciliteter :D

 

Utendørsbane, tilgjengelig 24-7-365! 10,- i "baneleie" pr.gang om man har med egne skudd.

9mm kan evt kjøpes på stedet for 2,- (er litt dyrt, men vi skal jo tjene penger også, da)

Vi har 2 lånepistoler i 9mm.

Lite plaget med snø, maks 1mnd årlig at man har snø på banen, og den ligger langt fra folk så vi kan faktisk skyte til alle tider :D

Ingen toalett eller vann foreløpig, mulig det kommer.

Foreløpig pisser vi i skauen :lol:

 

Synes ikke det er verst!

Lurer til og med på om det er på tide å sette opp kontingenten.

Så der er også litt derfor jeg spør ;-)

 

edit:lagt til litt mer info

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Jeg betaler 1000,- i kontigent.

da får jeg fri bruk av innendørsbane mandag, tirsdag, onsdag, og torsdag fra kl 18.00 og utover. der er det 6 elektroniske skiver. eget oppholdsrom med to salonger, toalett, kjøkkenkrok og kontorhjørne.

 

hvis man betaler 100,- i depositum får man nøkkel til uteannlegget. der finnes det det en stor standplass på 25 meter og diverse hold opp til 80 eller 100 meter(er ikke helt sikker).

er også et klubblokale der med toalett, kjøkken og rikelig med sitteplasser.

 

jeg føler at kontigenten på 1000,- er akkurat rett, ikke for lite og ikke for mye.

Link to comment
Share on other sites

Betaler 450kr i kontigent.

Vi har elektronikk, og betaler .25kr/skuddet for vedlikehold av skiver.

Baneleie er 35kr for vanlig trening (med eget kort på elektronikk eller papp), og 50kr for 60skudds konkuransetrening (uten kort på elektronikk, med skyteleder).

Vi har også papp som vi kan henge opp.

vi har 1stk 25m bane opp til og med 9mm og 1stk 10m luftbane med elektronikk.

Vi har ingen utendørsbane, men har feltbane til stevne bruk, som vi bruker 1 gang i året.

Vi har 5 lånevåpen i 22lr (inkludert 2stk Pardini SP).

Vi betaler (ennå) .40kr per 22lr skudd (20kr/pakke med 50 skudd).

Vi har kjøleskap, kaffetrakter (kaffe koster noen få kroner), to lange salongbord, med sofaer på langsidene. Vanlig og handikap toalet. samt kontorkrok.

Og kosligt miljø.

 

Vi eier ikke banen alene, så baneavgiftene går til Huset, og ikke klubben.

 

Billigt! Syntes jeg til jeg leste Bromarks regnestykke lenger ned. :wink:

 

P.s. Kan ikke huske vi betaler noe mer enn 450kr total (krets innkludert). Mulig jeg tar feil, men dette er ikke noe jeg ligger våken om natta for. :wink:

 

Editert grunnet Bromarks innlegg.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Er medlem i 3 klubber.

 

Oslo felskyttere (praktisk gruppa) der betaler man 350,- Og har da tilgang på banen vi disponerer på løvenskiold. Vi hadde en fin bane med klubbhus og skivebu og alt vi trenger, men er nå bortvist til en annen bane uten strøm eller hus, men det er litt bedre plass der, og litt lenger hold. Ca. 80m.

 

Vikane skydeselskab, Praktisk klubb i Fredrikstad. 350,- i året, da har vi egen innendørs bane hvor alt av blinker og det man trenger finnes.

Er man aktiv så kan man få ut egen nøkkel, og kan da skyte 24-7. Hart dratt dit og skutt kl. 0300 på natta!! 8) Vi disponerer også utendørs bane med ca. 30 meter. Ingen tillegg for å skyte der.

 

Moss pistolklubb. Der er det vel 800 / 850 om jeg husker rett. Innendørs bane og trening på oppsatte ukedager. Stengt for tiden, PGA. oppussing. Er godt på vei, og regner med å opne om kort tid.,

Link to comment
Share on other sites

Bjørkelangen PK

300 i kontigent, pluss forbunds kontigenten.

 

30kr pr trening. Utlån av .22 og 9mm våpen.

Salg av ammo i .22 og 9mm

 

Utebane med ca 10 standplasser under tak.

Tilgjengelig 0900-2200 man-lør. Kun stevner og annonsert skyting på søndager.

Plass til felt- og praktisk skyting.

Skivemateriell for felt, pres, ms og praktisk finnes.

 

Innebane med 10 standplasser. God ventilasjon, god varme.

Mulighet for å kjøre middels store stager for praktisk.

Tilgjengelig hver dag, i tillegg til faste treningstider med standplass leder.

 

Forøvrig aldri opplevd kø på banen, eller stress for å skyte ferdig pga ventende skyttere osv.

 

Føler at vi får god valuta for pengene.

Link to comment
Share on other sites

Ser at mange sier det er "billig" med kr 300 i klubbkontigent pr år (+ krets og forbund) men dere glemmer treningsavgiften som jeg ser mange av dere har. Kr 10-35 pr gang for en aktiv skytter blir alt fra (med 2 oppmøter hver uke) og man trener 26 uker pr år :-) 520 til kr 1820 i tillegg pr år.

 

For det dere sier er "billig" er i mine øyne så dyrt at jeg selv hadde vurdert å bytte klubb i slike tilfeller. ;-)

 

For en reltativ aktiv skytter som skyter i snitt kanskje 2 ganger pr uke vil regnestykket bli som følger: (4 uker pause pr år :-) )

10 kr x 2 økter pr uke x 48 uker pr år totalt kr: 960 .-

15 kr x 2 økter pr uke x 48 uker pr år totalt kr: 1140 .-

20 kr x 2 økter pr uke x 48 uker pr år totalt kr: 1920 .-

25 kr x 2 økter pr uke x 48 uker pr år totalt kr: 2400 .-

30 kr x 2 økter pr uke x 48 uker pr år totalt kr: 2880 .-

35 kr x 2 økter pr uke x 48 uker pr år totalt kr: 3360 .-

 

Så hvorfor legger klubbene avgiften på kanskje 10% av medlemmene i klubben når det enkleste (og beste) ville vært og lagt dette på kontigenten for alle medlemmer. kr 100 i økning ville nok dekke inn det meste av kostnader for de aller fleste tror jeg.

 

I min klubb betaler vi kr 475.- til klubben (pluss krets og forbund) totalt kr 750.- pr år. Ingen baneleie eller kostnader ved leie av våpen for nybegynnere. Ingen kostnader ved deltagelse på klubbmesterskap. Nybegynnerkurs er også lagt inn i prisen for medlemskapet.

 

K.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Vi betaler 600,- pr år inkl krets og forbund (NSF)

Ingen treningsavgifter og gratis klubbcup/klubbmesterskap.

6 klubbvåpen (22lr) kan lånes på banen, men er forbeholdt nybegynnere.

Har utendørsbane med 15 standplasser (25m og pappskiver) og innendørs luftbane med 5 standplasser.

Feltløype som brukes 2 helger i året (et vanlig feltstevne og et spes.feltstevne)

Link to comment
Share on other sites

Betaler 700.- til pistolklubben. som nå inkluderer tilgang til hele baneannlegget til skytterlaget. kan skyte fra 1 til 450\500m. om vinteren skyter vi inne( kun 22lr.) i en ombygget tilfluktsbunker. dette på tirsdager og egentlig på fredagen men pga lite oppmøte har den dagen blitt sløyfet dette vinterhalvåret.

betaler 100.- til praktiskgruppa+ det nfps skal ha.

er litt usikker på hvor mye vi betaler i svartkruttgruppa men tror det er rundt 300 ink. sentral kontigenten..

 

Stort sett fritt frem i helgene så lenge ingenting er terminfestet.

 

Godt å få på plass denne avtalen med skytterlaget da det har hvert noen episoder der vi har blitt "jaget" fra banen(1stk drittsekk). Nå har vi tilgang til hele annlegget på våre dager(tirsdag og fredag)+ når ikke skytterlaget holder på med terminfestet stevne eller trening...Jeger og fisk har onsdag og mulig noen timer på tirsdagen(leirdue) men denne gjengen går det stort sett greit å bare gi beskjed om at man tar noen runder på en annen standplass. er jo greie folk i skytterlaget også selv om det noen som er alt annet enn det.

 

Vi eller heldige som har et slikt flott annlegg skytemesig som vi har her i Farsund!!

 

Ser fram til praktisk stevne nå til helga ja. Mye snø slik det skal på en vintersmell.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...