Jump to content

Varsler økt innsats mot ulvejegere


absolutatle

Recommended Posts

"Sørensen understreker at ulovlig jakt på ulv er alvorlig miljøkriminalitet, og mener oppklaringsprosenten i slike saker samsvarer dårlig med omfanget og alvorlighetsgraden.

- Slik kan vi ikke ha det, og for å møte utfordringene rettes det nå sterkt et søkelys på denne typen miljøkriminalitet, sier statssekretæren i Miljøverndepartementet til Nationen."

 

Hvor mange slike saker har vi hatt da Sørensen?

 

Denne saken var litt drøy kost må jeg innrømme, så både NOJS, og NJFF burde klart si hva de mener om en omtale av jegerstanden i Norge, som åpenbart fra SV`s side blir betraktet som- "I utgangspunktet kriminelle"

Link to comment
Share on other sites

Dette kom jo ikke som noen bombe.. Har dere fulgt med fra det holdet lenge så er det vel ca annver måned hun kommer med den beskylningen :evil:

Det er abselutt noe for Njff,Nojs og andre jeger og bygdeorganisasjoner å reagere kraftig på fordi dem setter hele jegerstanden i øst-norge (da mener jeg ulveområdene) i en bås som tjuv-jegere hele gjengen.

 

Kan også si at jeg mener å sett at hun er kasserer for naturvernforbundet, er vel ikke tilfeldig at hun har den stillingen.

Link to comment
Share on other sites

I alle grupper jeg kjenner til er det stort sett hyggelige, greie og rettsskafne folk. I alle de samme gruppene er det også noen få som ikke er slik. Det er ingen grunn til å tro at gruppen jegere skiller seg fra andre grupper.

 

Det er en klar fordel både for naturvernere og for jegere at de hel- og halvkriminelle elementene lukes ut.

Link to comment
Share on other sites

Unødvendig sitering fjernet. Kjell Olav

 

Problemet er bare at jegerstanden i de belastede områdene ikke har samvittighet til sitte å se på at verdiene deres (jakt/bruk av utmark) blir ødelagt.

Tror nok desverre byråkratiet/ problemet med ulv har klart å gjøre ellers lovlydige og seriøse folk til potensielle kriminelle..

 

Trist.

Link to comment
Share on other sites

hehe, jeg blir så imponert!

 

Media som lager ulvejegere i grunnen. I fjor var det blitskrig i Hedmark etter at "Ivan" så brått ble borte. Nå har avisene krig om at Galventispa ikke har vært sett siden 4. november. Men bare avisene som skriver, og ikke DN osv... Som vanlig vet dem mer enn dem på noen som helst måte gir uttrykk for.

Link to comment
Share on other sites

Det står vel ikke det at det blir skutt så mye ulv i Norge. Det er oppklaringsprosenten hun vil øke. Den samsvarer for dårlig med omfanget.(Som de ikke kjenner)

De har jo ikke oppklart en eneste sak så den må jo være 0%. Om en ulv er skutt og de finner ut av det øker prosenten til 100% og det ser fint ut på papiret.

 

Er vel en trykkfeil, men ingen som har reagert på denne da?

 

Hun peker også på at lovlige jakten er en trussel mot den skandinaviske ulvestammen.

 

- Den minsker også forvaltningens handlingsrom når det gjelder å kunne ta ut ulv som gjør stor skade på bufe og tamrein, sier hun.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...
Rovdyr kontakten i Trysil skal ha god ros for han informerer om det han finner og går til og med ut i media med det.

http://www.ostlendingen.no/article/20091125/NYHETER/160935235.

ja det kan du si... vi var å skaut med rifle på jordet og så jakte vi litt rev i vinter da kom han bort til oss å spurte om det var vi som hadde skutt vi sa jo nei men vi sa jo at det var vi litt senere. også vil jeg påpeke det at han bruker privat vei uten grunneiers tilatelse. faktisk kjørt istykker deler av veien der jeg bor!

så jeg ville ikke akkuratt skrytt av han!

hva sier dere til det da?

Link to comment
Share on other sites

Det er jo ikke bra da, det jeg mente var at han var komponent nok til å gå ut med det han viste om, omtrent 99,9% av di andre driver kun med hemlighetskremmeri.

 

At han kjører istykker en privat vei burde han ikke gjøre. Burde ikke regne med at han får noe hjelp da en durer fram på den måten.

Bom er en fin ting :wink:

vi var å skaut med rifle på jordet og så jakte vi litt rev i vinter da kom han bort til oss å spurte om det var vi som hadde skutt vi sa jo nei men vi sa jo at det var vi litt senere.

Var det på privat grunn hadde jeg gitt han beskjed: Kan du være vennlig å forlate min eiendom NÅ. For det har han ingen ting med så lange det er siker bak grunn og fåregår forsvalig.

 

Men dette er vel bare nok et bevis på hvordan sno og lingnende opptrer :evil:

Link to comment
Share on other sites

ja det var på privat grunn og vi har sikker bakgrunn.

og bom har vi men SNO skal liksom ha nøkkel til alle bommer her i Norge men vi har bare hatt den igjen fra februar og ut til det har tørke opp. men da bommen har vært igjen har vi ikke hatt noe mer besøk på veien heller så.

og det er faktisk på innmark og vi har den banen som vi skyter på. der har vi både leirdue og rifleskyting. pga vi har laget oss en slik bane er fordi vi må dra godt over 3 mil for å komme til nærmeste skytebane. vi orker ikke å dra dit bare for å skyte 25 skudd med hagla og så dra igjen. men vi må jo dra dit da det er rifletrening så vi får tatt storviltprøva samt treningskudda(jeg får ikke tatt jegerprøva enda. fyller 16 neste år. men jeg har prøvd og greide det ståendes :D )

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...