Jump to content

Er det mulig.


stratos

Recommended Posts

http://www.adressa.no/nyheter/nordtrond ... 398723.ece

 

Personlig er dette noe av det mest horrible jeg kan se for meg.

 

Bli banket opp av jaktlaget, (sikkert mens hunden ser det hele)

sendes til legevakten, og så ringe for å høre at dine tidligere jaktkamerater har drept hunden, med øks og latt den ligge ute i skogen.

 

Har ingen anelse om hvordan "bite i skjegget" var og hvis det virkelig var noe så er loven ganske klar. Men når det er gjort og en skal "lufte" en hund som har vitnet at eieren er blitt angrepet er det jo logisk å tenke at Fido ikke vil være helt "happy".

 

Fytti rakkeren altså

viser at

 

våpen og alkohol ikke passer =/

Link to comment
Share on other sites

Om den siste fremstillingen er nærmere sannheten er saken kanskje ikke så "på jordet" som man først fikk inntrykk av. Da er det strengt tatt bare enn person som har gått litt av skaftet og ikke et helt jaktlag som braket sammen i et fylleslag slik man kunne få inntrykk av.

 

Avlivingen av hunden er ikke heldig, selv om den skulle vært så aggressiv som det gis inntrykk av her. Jeg hadde nok vært i stand til å gjøre samme vurdering i en slik situasjon, for er det en ting jeg aldri vil akseptere i en hund så er det aggresjon. Og angriper den folk så blodet renner er det bråstopp. Men selvtekt av denne typen bør kun gjøres når det ikke er noe annet valg, og etter en slik krangel burde de vært ekstra tilbakeholdne siden det fort kan tolkes som en hevnaksjon.

 

Uansett er dette en trist hendelse for alle som ble involvert.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...