Jump to content

Kimber Tactical Custom II i hus! -- Nå med bilder.


JegerBomX4

Recommended Posts

For en glittrende dag, ny Kimber Tactical Custom II er i hus!

 

Takk til gjengen hos Practac / Capsicum Solutions A/S for omvisning og bra produkt til bra pris.

Kommer definitivt til å gjøre mer butikk med Capsicum Solutions, kan anbefales på det sterkeste!

 

Innen jeg kom hjem var det halvmørkt, så ble bare 25 skudd igjennom pistolen i dag, på en selvanviser.

Funket dette her!

 

 

Nydelig dag, fikk til og med spist på Bergby's, noe jeg må hver gang jeg er i Skiensområdet.

 

 

 

Edit bilder (beklager størrelsen, skal se om jeg får ordnet slik at de blir litt mindre):

 

kimber1.jpg

 

kimber2.jpg

 

kimber3.jpg

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Fin pa... eh.. pistol

Noe av det mer oppegående man får over disk idag. Hvordan er avtrekk og sånn rett ut av esken?

Eneste som er synd er at bildene blir litt grå. Var kanskje overskjya den dagen.

skal man få dreis på det må man ha godt lys, masse lys. Ta den ut på verandaen og få med morgenlyset, skru ned blender'n og fyll HELE søker'n. Da blir det ofte kanon-bra.

Det fortjener pa...ops, mener pistolen.

Link to comment
Share on other sites

Avtrekk og presisjon er glittrende ut av boksen.

Har noen bekjente som har hatt noen kimbere, og disse har vært meget bra,

bestemte meg derfor for å handle en.

 

Bildene ble tatt i dag, i mørket. Forsøkte med mer lys, men ble for mye gjenskinn, så slik ble det.

Vil uansett anbefale real life... Våpnet gjør seg liksom best slik. :twisted:

Link to comment
Share on other sites

Blåser jeg opp bildet max. ser jeg fin nettskjøring på frontstrap'en. 30 linjer på tommen?

Jommen bra deal å få det med på kjøpet. Mer estetisk enn biter med sklitape. selv maskinskjært blir det ikke så mye påslag. Tror Caspian beregner seg $80 for det som option.

 

Ser en og annen negativ mening om mim deler (Metal Injection Mold) men det syns jeg bare er tull og jåleri. De holder like bra som alt annet. Det er bare EN ting å tenke på, og det er Løpsbushinge. Den egner seg dårlig fir mim støping. Har vært ute for ganske mange som har røket av på undersiden etter en tids bruk. Materialet er knallhardt og sprøtt. Så med litt klaring i sleiden får rekylen bra makt med den. Sitter'n tait uten glapp ut og inn så er det kanskje ikke så stor fare.

 

Allafall, En maskinert aftermarket bushing ække noen big deal.

Link to comment
Share on other sites

30 linjer på tommen på frontstrap og under trigger guard.

 

Kjenner ikke til produksjonsmetoden, kun at det er alu-ramme.

 

Skulle egentlig ha en Gold Match II, denne viste seg umulig å få tak i på berget,

Practac hadde Tactical Custom II, eneste forskjell er alu-ramme og faste tritium-sikter i stede for justerbare sikter.

 

Overall er jeg godt fornøyd så langt, etter 100 skudd og utrolig mye fikling, he he.

Link to comment
Share on other sites

Det var jeg faktisk ikke klar over. Alu-ramme, tja den betegnes jo som tactical så det henger jo ihop. Med dagens legeringer og moderne maskinerings teknologi med ditto små toleranser, burde det ikke bety noe for soliditeten.

 

Syns jeg hører: "Alumiiiniuuum??? nei det blir røska fra hverandre av en orntlig femogførrrr!"

:mrgreen::mrgreen::mrgreen:

Den mim støpe teknikken er vel en form for sintrings prosess hvor metall pulver blir sprøytet inn i forma under høyt trykk og temperatur. produktet ferdig uten nevneværdig etterarbeid.

Allefall som jeg har forstått det.

Link to comment
Share on other sites

Det går bra med alu-ramme, ville nok vært verre hvis sleiden var av lettmetall. Rekylimpulsen fra .45ACP er også temmelig oppskrytt. For eksempel: En .357 Sig 239 single stack med aluramme jeg skyter endel med har mye hvassere rekylimpuls enn en tilsvarende .45 - og den har vart en del tusen skudd.

 

Uansett, pen pistol. Jeg kunne godt tenkt meg noen flere Kimbere men da av den originale (Colt Series 70) tapningen.

Link to comment
Share on other sites

Lucky bastard, du bor jo i et land hvor man faktisk får tak i Kimber. :P

12-18 måneders leveringstid i Norge? :evil:

 

 

Var litt skeptisk til alu-ramme, men får se hvordan det går. Våpen skal brukes, så om jeg mot formodning skulle slite den ut får jeg bare bytte den ut i en ny. :D

Link to comment
Share on other sites

Tilbake til det Thor sa:

Alu ramme, jo men alu sleide har jeg aldri hørt om. Mulig det er eksperimentert med det en gang. Kan forestille meg hvilke sleidehastigheter man hadde oppnådd da. Nær lydens hastighet.

 

.45 acp'en er jo ganske koselig rekylmessig. Passe tung og langsom. auto mekanismen er egentlig med på å dempe den følte rekylen. Så vil man pine seg selv, så gå til mag.revolver.

Der får man trøkket rett i neven. Som ilustrasjon: Alle kjenner 9x19 i en halvauto. Pent og pyntlig, men likevel ikke noen smågutt. Prøv det samme i en f.eks S&W m.10 med 9mm tønne.

DET ER VONDT. Artig opplevelse var det.

Link to comment
Share on other sites

nå ja severin...

9mm i revolver er ikke direkte vondt, (samlignet med andre ting jeg har kommet i skade for å ha liggende) men det er en hissig liten krabat når den ikke skal jobbe med en sleide og omlading.

 

Tror forøvrig at Kimber .22 1911 har alu ramme og sleide. De er skrekkelig lette!

hm... kanksje en alu ramme tilpasset en comander topp...

Link to comment
Share on other sites

Tilbake til det Thor sa:

 

.45 acp'en er jo ganske koselig rekylmessig. Passe tung og langsom. auto mekanismen er egentlig med på å dempe den følte rekylen. Så vil man pine seg selv, så gå til mag.revolver.

Der får man trøkket rett i neven. Som ilustrasjon: Alle kjenner 9x19 i en halvauto. Pent og pyntlig, men likevel ikke noen smågutt. Prøv det samme i en f.eks S&W m.10 med 9mm tønne.

DET ER VONDT. Artig opplevelse var det.

 

Dette minner meg på ett leserinnlegg i NSF sitt blad for noen nr. siden.... der man mente at politiet ikke burde kjøpt slike kraftige 9 mm pistoler :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Nå er ikke 9mm forbudt i i italia da... med mindre du er sivilist.

De fleste land som har forbudt sivilt eierskap av militære kaliber, har vel gjort det for å hindre ammunisjons lekasje fra militære. I Norge er vi heldigvis så moralske at det ikke var et problem :wink:

Link to comment
Share on other sites

Nå er ikke 9mm forbudt i i italia da... med mindre du er sivilist.

De fleste land som har forbudt sivilt eierskap av militære kaliber, har vel gjort det for å hindre ammunisjons lekasje fra militære. I Norge er vi heldigvis så moralske at det ikke var et problem :wink:

 

Og 9 mm er ikke forbudt for sivilister eller, 9x19 derimot...... :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...