Jump to content

Heilsteikt hjortekalvlår, på vestlandsvis!


Mauser68

Recommended Posts

Driv å kosar meg her med å lage til middag for eit vennepar i kveld.

Har tatt vare på lårsteika av hjortekalven eg skaut tidligare for snart 2 år sidan Jaggu på tide å ta den no, men sånn går det når ein skal prøve å spare prima kjøtt til ein god anledning, det blir liggende i bunn av frysaren til det blir oppryddning. :oops:

Har kappa av ytterste leddet, så det er sjølve plomma som er igjen. Den er på ca 4,5 kg..

Steika har eg målt, så den skulle gå akkurat i den stora sautepannen min på 32 cm, med høgt lokk.

Eg laga ein liten marinade av olje, sitronsaft, sukker, salt, viltkrydderblanding og paprikapulver.

Kalvesteik1.jpg

 

Smurte inn heile steika med dette og la den i steikepanna for å trekke til seg smakene, i ein del timer..

Kalvesteik2.jpg

 

Kalvesteik3.jpg

Det er såvidt plass til steika i den store sautepanna. :)

Kalvesteik4.jpg

Og så prøvde eg å svi av steika litt, men pga bein og tung steik, så blei det litt krøll, så eg gav til slutt blaffen i det, tok det viktigeste.. :)

Kalvesteik8.jpg

Så kjøpte eg inn store poteter, til baking, og skrelte for å ha til fløtegratinerte poteter.. Har i poteter og salt, pepper og kvitløk lagvis i forma.

Kalvesteik5.jpg

Har i kremfløte og skyller kartongen med litt vann ti slutt. Topper til slutt med revet Norvegia ost. :)

Kalvesteik6.jpg

La til sides eit par potetskiver, som eg tenkte eg skulle ha til forrett, har smurt dei med ein kvitløksbåt, så får eg ta litt smør og krydder på dei og steike dei, og ta ein liten koselig saus på dei med litt tranebærsmak...

Kalvesteik7.jpg

Det blir smørdampa brokkoli og rosenkål til maten, og mulig litt tyttebær også hvis eg har igjen i fryseren...

 

Her er sausen til forretten, som eigentlig blei ganse tragisk, men me lærer for kvar tabbe... :oops:

Kalvesteik9.jpg

 

Sausen til steika, fløtesjysaus...

Kalvesteik10.jpg

 

Potetene når dei skulle tas ut av ovnen..

Kalvesteik11.jpg

 

Her er det skjæring av steik, og som seg hør og bør så må den være litt rosa i midten...

Kalvesteik12.jpg

 

Her er den tragiske lille biten av ein forrett, smakfull men blei ikkje som planlagt.

Kalvesteik13.jpg

 

Bordet er dekka og klart til innhugg... :mrgreen:

Kalvesteik14.jpg

 

Her er min middagsporsjon, som eg faktisk ikkje klarte å spise opp ein gong.. Magamålet er ikkje som det var.. 8)

Kalvesteik15.jpg

Link to comment
Share on other sites

Halloooooooooooooo :twisted: !

Det går ikke an å vise sånne bilder uten å invitere meg på middag! Jeg sitter her med en skarve brødskalk - er liksom ikke helt det samme gitt.

 

Vennene dine er dritheldige :mrgreen::mrgreen: .

 

PS. Vil gjerne se bilder av vennene dine etter matinntaket - ligger de delvis i koma med et flir rundt munnen eller hva??

Link to comment
Share on other sites

He, he, Jaktlykke, UNNSKYLD !!!! :mrgreen:

 

Eg kan ikkje garantere at eg legger ut meir bilder i kveld, men det kjem ein runde i morgen også.. Eg kan vel fortelle såpass at forretten er halvert, etter å ha skrevet eit innlegg her, så begynte det å lukte litt svidd her. og svart forrett er ikkje lett å bortforklare smaken på....... :oops:

Link to comment
Share on other sites

Der var siste bildene på plass...Det blei eit lekkert måltid og ein kjempeartig kveld, som varte til langt utpå morgenkvisten...Litt sliten i dag, men med godt mot.. :mrgreen:

 

Nei Tikkakjell, har ikkje prøvd piffikrydder i fløtegratinerte poteter, men det må kanskje testes ut.. Faktisk så har eg ikkje brukt piffikrydder på mange år. Det blei som med ketchup`en, ein blei drittlei av at alt smakte piffi og ketchup etter mange middager med kun dette som smaksforsterker i ungdoms åra.. 8)

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund

Du skulle virkelig ha prøvd deg som viltkokk på et eller annet spisested i Voss. Med den maten kan en vilke som helst proff kokk bli missunlig. :D Virkelig fin tråd Mauvser`n :D:D

Link to comment
Share on other sites

He, he, takk for det, eg synst også at dokumenterte billedtråder er veldig artig.. Det er noko med det uttrykket, eit bilde seier meir enn 1000 ord...

Hadde siste restemiddagen etter kalvelåret i dag, har gått å rapa på den steika der i 3 dager her.. Nyydelig..:)

 

Og det kan komme ein og annen mat tråd igjen ved høvelig anledning... :)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Fikk ikke med meg denne tråden tidligere, men Mauser, flott at du skriver om det som ikke går like bra også, da tenker jeg på forretten her...

Du viser her forståelse for oss andre amatører i matfatet, du er faktisk bare menneskelig! :lol:

Takk for dine mattråder Mauser, du er en stor inspirator for meg og flere her inne.. :D

Link to comment
Share on other sites

Kenrin, eg har ikkja akkurat 100% detaljene i hodet, sånne ting går som regel på slump..

Men i marinaden, så brukte eg nok ca 1/4 krydderglass med viltkrydder, ca 3 ts salt, 2 ts paprika pulver, 1 ss sitronsaft og ca 1.5 dl med olje, sånn ca...

 

Fløtegratinerte potetene så brukte eg vel ca 3 dl kremfløte, 2 fedd kvitløk, godt med kverna pepper og salt mekllom kvar lag med poteter, og ca 1/2 pose med pizzaost på toppen.. Det gjekk vel med ca 8-10 poteter på den forma tenkjer eg..

 

Håpar det kan hjelpe deg i farten.. Og tusen takk for gode tilbakemeldinger. :)

Link to comment
Share on other sites

He, he, javel ja... :)

Nei eg steikte dette låret i steikepanne, so der kan eg desverre ikkje gje deg noko temperatur...Men då må du bruke steiketermometer og sette den midt i tjukkeste muskelen, og stoppe på 65 grader, så pakke det inn i folie og hånduker og la den kvile i ca 20 minutter.. Ta og fres av endene på steikepanna og kjør den i ovnen på 125 -175 grader, etter kva du har av tid..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...