Jump to content

1911


Rex

Recommended Posts

hei

er det noen som har kjennskap til les baer sine våpen er de så presise som det reklameres med?.tenker spesielt på lea baer custom premier 2,er den bygd på serie 70 eller er det serie 80.er det noen i norge som selger disse? vet bare at dem er ganske dyre.

Link to comment
Share on other sites

Denne karen her sender gjerne til Norge, men prisen er høy... I tillegg til at pistolene er dyre i utgangspunktet så sitter han nok igjen med en latterlig stor profitt pr. våpen.

 

http://www.lesbaer.de/

 

Jeg vet ikke prisen på akkurat den modellen du lurer på, men her er prisen på noen av 5" pistolene med STI Hi-Cap ramme.

 

the MATCH 5" has a price of 2.580,- Euro.

The MATCH 5" Limited has a price of 2.680,- Euro.

The MATCH Limited "Team" has a price of 2.990,- Euro.

Dette er inkludert frakt. Mva ved innførsel til Norge kommer i tillegg.

 

Sandnes Arms tar inn Les Baer på bestilling, mot 50% av kjøpesummen i forskudd. Oppgitt leveringstid er 4-6 mnd.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Goldcup i 9? Finns det? hvet det er en i .38 spesial der ute... men ). Hmmm...

 

Hør på Evert foresten, om ikke penga er problemet sats på STI. Kom i skade for å handle en STI targetmaster, og har endt opp med å forstå et det er jeg som bommer, ikke pistolene mine... :roll:

 

 

Det ble laget 500 stk Gold Cup i 9mm, kom noen få til Norge, Har en og har solgt en. Det er ikke noe å ha for seriøse "bygg" Series 80 og typysk Colt med dårlige tilpassninger. Ble vel nettopp solgt en 38wc fra Nordby, har selvfølgelig hatt en og solgt, (Divorce is a nice expirience?) gikk ikke topp den heller, men var i hvertfall fra en periode, som Colt lagde bra våpen. 38 (spec wc)Gold Cup har serie nr som starter med MR. Tror de laget GC varianter av de fleste kalibre de hadde i O ramme programmet.

 

Veldig enkelt: Har du strenge krav, styr unna Colt (jeg gjør ikke, men kjøper heller en SVI i tillegg)

Link to comment
Share on other sites

sti kostet flesk den også, tenkte på en 45 gold cup veit at dem går bedre en 9mm tenkte kansje til praktisk 8)

Vel, snakker du om .45 ACP, da er det "A whole diffrent ballpark". Da kan Colt være et godt alternativ igjen (Men kanskje ikke til praktisk, med mindre du er skrekkelig glad i å bytte magasiner)

 

Du startet med å spørre etter en Les baer så da trodde jeg i allefall du snakket om de dyre 1911'ne. Har hatt 2 goldcuper, en series 70 (som nå er i Texas :( ) Og nå en serie 80. Begge tun et og modifisert etter mine infall når jeg har hatt dem. Er meget fornøyd med den siste, men da har den verdt innom bakeren og SR-custom og fått gjort masse ting med den. Savner alikevel series 70'n som hadde en bedre "feel".

 

Når det er sagt, så er det rimelig å poengtere at den eneste grunnen til at jeg har hatt to goldcup colter er at det var de som var tilgjengelige tilfeldigvis når jeg hade colt syken.

Det første goldcupene var nok bedre konkuransepistoler en sine samtidige 1911 colter. Men det er ikke noe grunn å velge en goldcup fremfor en straight 1911 i dag, når den uansett bør trimmes i både huet og rævva... (det burde være en klasse for helt umodda 1911...)

 

Lykke til

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Hallo all pistol swingers!

 

Melder meg på etter mange års fravær.

tilbake til hovedtemaet på denne tråden. Sporet har kanskje gått kaldt, men skitt au.

 

Les Baer er nok lekre greier. Prisen der etter. Likevel, intet tre vokser helt til himmels. Med det mener jeg at

et eventuelt eksemplar bør gåes nøye etter i sømmene. Her kan man finne litt av hvert. Som f.eks. slurvete løpsinnlegg og løpsbushing så trang at løpet står i spenn. Ikke særlig gunstig for presisjonen. Hvorfor? Ja det kan man spørre seg. Men for enkelte betyr vel inntjeningen mer enn sitt faglige remome.

 

Håper bare min kilde vil bære over med at dette bringes videre, så kan det jo hende at dette er noe som ligger langt tilbake i tid. Noen brukte modeller ligger vel rundt omkring her på berget, så det er lurt å ikke la et kjent navn være noe garanti for høy bygge-kvalitet.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har aldri lagt meg på Les Baer hysteriet.

 

Skal jeg ha pistol i den prisklassen (og det hender), tar jeg heller kontakt med en kompis som har jobbet lenge for Mr. Tripp som er T'en i STI og får bygget en fullblods custom sak fra grunnen av. Sist gang det hendte ble det en .38 Super sak med STI sleide på en Caspian ramme.

 

En annen børsemaker jeg har benyttet som ligger i den prisklassen insisterer på å benytte Colt 1991 rammer og sleide som utgangspunkt. Jeg har sett fantastisk mye lekkert fra den kanten også.

 

Les Baer kommer aldri til å bli noe annet enn semi-custom våpen til custom priser for min del. Da er det bedre butikk å kjøpe seg en STI/SVI/Kimber/etc evt. å gå full custom.

Link to comment
Share on other sites

STI baserer sine ss på 70 serien svjv, mulig at Kimber gjør det samme.

Kjøp deg en STI eller en Kimber.

 

Kimber I er rene 70 series 1911er. De nye Kimber II har en slags advokatsikring bygget inn i greps-sikringen. Ikke så perverst sykt som Colt series 80, men fremdeles ikke ren 70.

Link to comment
Share on other sites

Åååå, nå klør det i fingra, yndlingstema. Kanskje tegn på en viss smalsporethet.

 

har aldri hatt mulighet å jobbe på en 1991. Tittet en nærmere i sømmene da den var en nyhet og må si at jeg ble imponert over kvaliteten i forhold til s80 osv. (grøss hvor slarkete) Så jeg har i allefall anbefalt 1991 som en mulig kandidat hvis man får tak i en pent brukt og ikke alt for hærja med

 

Så den er fult brukbart utgangspunkt for fullt hus prosjekt sammen med andre kandidater. Springfield har en høy stjerne (der Les Baer var). Blir jo folk av en s70 og s80 Colter også, men regn med mye jobb for å bli akseptabel.

 

utenom det skiller en Norinco seg ut.Noen rynker kanskje litt på nesen, men jeg mener det er en uslepet diamant. Og det føles sånn å jobbe med. Knallhard. Så den bør vare livet ut.

 

STI/SVI tip top. Noen blitt skeptisk til STI kvalitet nå så et lite forbehold her kanskje.

Caspian kommer man ikke utenom og vil nevne Essex også. ganske gunstig priset. Value for money. men å få tak i det her i vår avkrok, ja det er en annen skål.

Link to comment
Share on other sites

Åååå, nå klør det i fingra, yndlingstema. Kanskje tegn på en viss smalsporethet.

 

har aldri hatt mulighet å jobbe på en 1991. Tittet en nærmere i sømmene da den var en nyhet og må si at jeg ble imponert over kvaliteten i forhold til s80 osv. (grøss hvor slarkete) Så jeg har i allefall anbefalt 1991 som en mulig kandidat hvis man får tak i en pent brukt og ikke alt for hærja med

 

Her er et eksempel på hva man kan gjøre med en 1991:

 

http://www.the-gunsmith.com/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=72

fulleft3.JPG

 

tilsvarende for en 80, samme mann:

http://www.the-gunsmith.com/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=97

4sized.jpg

 

Han kan skru Les Baer også forøvrig:

http://www.the-gunsmith.com/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=27

rightfull2.JPG

Link to comment
Share on other sites

Åååå, nå klør det i fingra, yndlingstema. Kanskje tegn på en viss smalsporethet.

 

har aldri hatt mulighet å jobbe på en 1991. Tittet en nærmere i sømmene da den var en nyhet og må si at jeg ble imponert over kvaliteten i forhold til s80 osv. (grøss hvor slarkete) Så jeg har i allefall anbefalt 1991 som en mulig kandidat hvis man får tak i en pent brukt og ikke alt for hærja med

 

Her er et eksempel på hva man kan gjøre med en 1991:

 

http://www.the-gunsmith.com/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=72

fulleft3.JPG

 

tilsvarende for en 80, samme mann:

http://www.the-gunsmith.com/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=97

4sized.jpg

 

Han kan skru Les Baer også forøvrig:

http://www.the-gunsmith.com/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=27

rightfull2.JPG

 

trur det må være noe av de peneste jeg har sett :shock::shock: 1991 er det bare en forbedrelse av en 1911?

Link to comment
Share on other sites

1991-navnet kom på 90-tallet etter at Colt hadde lansert sine Enhanced-modeller, 1991-modellen var en økonomiutgave uten oppdateringene, men brukbart laget. I salige VJs test den gangen gikk billigmodellen bedre enn den testede Enhanced-modellen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...