Jump to content

Tanfoglio Limited Costum ikke i Norge?


Razorback

Recommended Posts

Har vært på jakt etter en Limited Costum en stund nå, men klarer ikke å finne noen butikker som har den nå, fikk svar fra Hunterhouse i Danmark nå, de har den heller ikke, håpet de fikk inn om ca to mnd.... :shock:

 

Er det så hakka langt inni skogen vanskelig å oppdrive de om dagen el er det bare meg.....?

Link to comment
Share on other sites

Veit du om han har gjort noe spes med den(dvs om den går i Prod.)?

Hva var prisen du ble tilbudt da? Hunterhouse hadde en veldig god pris(9800NKR), bare synd den lange levtiden...

 

Den kan aldri gå i Production = den skyter i Standard = den er i kaliber .40 SW.

 

Jeg er ikke helt stø i Tanfoglio men jeg TROR han har byttet forsikte til et smalt (= han får mye lys på sidene = bra til praktisk) så har han byttet sideplatene til røde alu. Det er en GK utgave = den siste i farve sort.

 

Gått ca 5000 skudd. pris må du ta opp med han privat.

Link to comment
Share on other sites

Leste litt mer på prod nå, jaggu står ikke LCen der nei. Trodde den var lov siden den var som den kom fra fabrikken der jeg da. Hmm, ingen modifikasjon stod det, betyr det ikke engang justert avtrekk...? Hva er sjansen/muligheten min for å klare å få en LC 9mm når jeg allerede har CZen i 9mm...?

Link to comment
Share on other sites

Fikk svar fra Karlslunde, de hadde visst mye Tanfoglio på lager.

Limited Custom GK 2008,  9 mm.   Koster til Norge Uden Dansk Moms 7.960,00

Hadde trodd prisene deres på hjemmesiden var inkl moms, men ser ikke sånn ut.

Alikevel ikke noe dårlig tilbud i forhold til f.eks Interarms her hjemme.

Kanskje man skulle hørt om man kunne fått en ekstra kvittering på 6000nkr så man kunne fått den inn litt billigere og sluppet toll og avgifter...

Link to comment
Share on other sites

9 mm i standard divisjon i praktisk skyting er "tull" HVIS du ikke er rekylfølsom eller skyter veldig raskt og presist å dermed kan nyttegjøre deg den lavere rekylen. Det er .40 SW som gjelder i standard divisjonen og det er forbudt i Danmark (ikke større kaliber enn 9, derfor er 375 sig blitt/blir regne som major ladning i praktisk).

Link to comment
Share on other sites

Om den ikke er solgt så ligger det en i 9mm på Våpenloftet i Førde. Har ligget der leeeeenge.

 

Kanskje man skulle hørt om man kunne fått en ekstra kvittering på 6000nkr så man kunne fått den inn litt billigere og sluppet toll og avgifter...

 

Vær forsiktig. Det kan fort bli mye krøll av sånt. Selger kan komme i vanskeligheter, og du kan oppleve at forsendelsen blir forsinket eller blir returnert pga mistanke om papirjuks, og både du og selger blir involvert i en papirmølle. Du slipper uansett den danske momsen men må cashe ut 25% norsk moms.

Link to comment
Share on other sites

Henter du den selv blir saken en annen. Da kan du legge fram papirene personlig og ta eventuell argumentasjon der og da. Du har jo lov å kjøpe noe på tilbud :wink: . Men husk også at siden det meste i dag går elektronisk, og hvis de vil være skikkelig vrange, kan de finne på å kontakte selger og gå igjennom transaksjonene, men da skal du være skikkelig uheldig. Har selv opplevd dette men både jeg og selger hadde alt på det tørre, så tollvesenet kom ingen vei selv om de mente det var ugler i mosen men de kunne ikke bevise noe (det var heller ingenting å bevise). Dette var for ordens skyld ikke en handel med våpen.

 

Du aner ikke hva tollvesenet har av referanselister..... har handlet såpass mye fra utlandet at jeg har vært borti det meste av hva papirmølle og krangel med posten/tollvesenet angår. Men ofte kjenner de ikke regelverket godt nok selv og må til slutt bøye av, men det blir fryktelig mye unødvendig papirarbeid og frustrasjon pga manglende kunnskap i etaten. Spesielt hos posten, som opptrer som speditør og håndterer saker på vegne av tollvesenet, er det mye vankunne om regelverket.

Link to comment
Share on other sites

Ja det var det jeg også tenker på, pluss å lå fruen få en liten luftetur på danskebåten samtidig. For min egen del har jeg skjønt at jeg bare trenger en godkjent søknad på det aktuelle kaliberet, helst merket med import fra gitt land, selger skaffe eksporttillatelse? Og så bare slenger jeg den på bordet til tolleren i Norge viser de to papirene evt betaler moms på det og that's it?

Link to comment
Share on other sites

Hos meg(Bærum) vil politiet gjerne ha både selger og våpen-nummer, og du får en kjøpetillatelse merket "import", den hadde gyldihetstid på 3 mnd før den nye forskriften, nå vet jeg ikke. Min erfaring er at eksportillatelsen er viktig....., men du kjøper av en profesjonell butikk, jeg kjøpte av en eldre herre i Sverige, som førte til mange turer til Svinesund, samt en dobling av prisen! :cry:

Link to comment
Share on other sites

Selv har jeg ingen erfaring med kjøp av våpen fra utlandet, men har noen kompiser som har gjort det. Regner med at selger må fylle ut eksportpapirer samt et eller annet momsformular for at du skal få momsfritak i eksportlandet siden våpenet blir eksportert ut av EU og inn i et ikke-EU land. Hvordan du forholder deg til det norske tollvesenet når du kommer tilbake vet jeg ikke, men trolig er det som du beskriver at du fremlegger papirene og våpenet og betaler norsk moms.

 

Men det er ikke verre enn at du ringer til den som håndterer våpensøknadene i ditt sheriffdistrikt og spør...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hei

Prøv og godsnakke med interarms om pris, jeg kjøpte en slik Tangfolio i fjor i 9mm har skutt maaaange tusen skudd uten 1 eneste feil!! den går som bare pokker, den jeg har er med 5" pipe. mener jeg betalte noe rundt 12 lapper for den. Den kan anbefales på det sterkeste, vel nå skyter jeg ikke praktisk men kun felt, usikker på hva som må til for at den går til det det bruket.

Link to comment
Share on other sites

Det er bare tull å kødde med momsen når du kjøper fra Karlslunde. Når jeg handla der trakk de fra den danske momsen ved eksport og jeg betalte norsk moms på posten når jeg henta pistolen. Siden dansk og norsk moms er lik går det opp i opp.

 

Med tanke på fare for behov for reklamasjon på tanfo, hadde jeg vært skeptisk til å kjøpe den i Danmark. Vinninga kan lett gå opp i spinninga hvis du må eksportere pistolen for reparasjon.

Link to comment
Share on other sites

Hmm, sitter også og vurderer om jeg heller skulle gå for noe jeg kunne brukt i production også, da stopper jo Custom Limiteden seg, men kasnkje en Limited Pro...? Evt en CZ75 SP-01...? har folket noen tanker der...? og evt fordeler/ulemper mellom 9mm og .45 i praktisk, annet enn minor/major. Kommer nok til å kjøre fabrikkammo hvis jeg ikke kommer over noen som lader selv til gode priser og er glad i å selge...

Link to comment
Share on other sites

Fordel jeg med 9mm er mye større kapasitet i magasinene.

og ammenisjonen koster godt over halvparten.

 

Men hvis du skyter 300 skd i uka så sparer du inn en ladepresse og litt mer på første året:)

 

ammokostnad for fabrikk 9mm er vel fra 1,60 per skd til ca 5 kr per skd. men du må nesten vite om du klarer faktorkravet med den ammenisjonen selv til production

 

 

eventuelt hvis du skal skyte major i standard kan du gå for .40sw koster fra ca 2,20 kr

Link to comment
Share on other sites

Jaja, da er søknaden på en 9'er til til production lagt inn, :D og hørtes ut på betjenten i Drammen som om det skulle gå greit med at den man hadde var "moddet" så den ikke gikk til Production.

 

Sendte en forespørsel til Pedersen våpenlager om pris på en SP-01 "Custom", rigg, grep, og 1000 Magtech skudd.

Trodde de var litt kremmere og ihvertfall gav en litt hyggeligere pakkepris, men nei da, der var det som de stod på siden deres gitt... :shock:

Link to comment
Share on other sites

Du kan jo høre med Rino på Winge våpen,om de ikke har inne nye så kan han jo selge sin pent brukte (han skyter stort sett Open). Jeg har fått tilbud om å kjøpe den. Den er ferdig sortert = den funker 100 % om du gir den rett for.

 

Morsomt... Var på praktisk kurs nå, og møtte på han som kjøpte LCen til Rino... Fikk kjent litt på den også.

Link to comment
Share on other sites

Yeay! da fikk man godkjenninga fra Politiet på en 9mm til, bare synd man ikke rakk det til godkjenningskurset vi hadde i helgen da....

 

Men fikk derimot kjent litt på en SP-01 Custom, takker Aleksander, og det blir nok en Tsjekker til i garderoben her nå ja....

 

Tok avsluttende eksamen som et klubbstevne, og må si meg fornøyd med resultatet. 4 plass totalt, og 1 plass av vi som var på kurset 8)

Link to comment
Share on other sites

Ja, tenkte man må holde den østeuropeiske familien samlet. Hvordan hadde det vel blitt å blande ei fyrrig italiensk snelle blant de tsjekkiske her i gården...

 

Kunne godt tenkt meg en LC, men går dårlig med den i Production, så en CZ denne gang, så får man se hvordan proriteringene blir videre... Kjøpte med en CR Speed rigg og alu skjefte plater. Mulig man tar en tur til Køben etterhvert og kjøper magbrønn, korte aluskjefter og fibersikte til CZ75en.

 

Skulle bare klart å finne litt mindre skjefte til CZ122en også, synes den er litt grov i småpølsene mine, så hvis noen har sett noe til den, så skrik til.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 10 months later...
  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...