Jump to content

357 magnum lading


ronny38

Recommended Posts

Det er nok litt for mye kraft i overføringen ved setting av hetter med 550. Du vil kunne skille bedre om du bruker en hånd isetter, som f.eks- LEE Autoprime. Greit å finne ut hva en skal reklamere på, for en av komponentene er feil. S&B har ofte svært trange hettelommer, så sammenligningen er ikke nødvendigvis med en fornuftig standard

Link to comment
Share on other sites

Skal se hva jeg har i eska (har forlengst kjøpt en Lee classic cast, med carbide dier, kule uttrekker hammer osv osv, men jeg husker ikke lenger hva jeg har kjøpt eller ei), problemet er at den Dillon pressa er svært effektiv. Og så er der ikke er en ledig benk å oppdrive i kjelleren. :oops:

 

Men jeg tror ikke jeg har den hette istteren, da jeg mener å ha blinket ut at RCBS sin er av bedre kvalitet? Og den har jeg ihvertfall ikke kjøpt, ennå.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

jeg synes du skal begyne med en ordentlig puss av tønna i tilfellet du bruker same våpen den vanlige felten og da kansje med en blykule,jeg bruker samme kule rem eller ww med 15,1 grains n110 bak og har ingen problemer men ladningen som gir en snitt på 1352 og faktor ligger da på 213 krympet i rillen.)Setter mine federal hetter med en benkmontert isetter fra rcbs.

Link to comment
Share on other sites

Kanten i kammeret vil neppe øke trykket, kun i noen tilfelle, skape problem med kamring av mag patroner. Bly oppbygging i presskon og løpet forøvrig er imidlertid et forhold, som kan gi økt trykk. Særlig obs bør man være i forhold til å skyte ammo med mantlede kuler, dersom mye bly har bygget seg opp i nevnte områder. Dem slags kan ha gitt våpensprengning. Det var i hvertfall det, som ble ansett å være grunn til at et par av politiets mod 10 ble ødelagt for ganske mange år siden.

Link to comment
Share on other sites

jeg bruker en rustfri kammerbørste til dette,den fjerner effektivt bly i tønna det er bare og dra den gjennom 3-4 ganger noe som tar 2-3 minutter og som jeg mener er veldig bra anvendt tid.Jeg har opnet kammrene for andre skyttere som har klaget på treg extraksjon/kammring hvor det har vert rimelig arbeidsomt og få ting på stell igjen,dette vil naturligvis yte motstand under trykkoppbygging

Link to comment
Share on other sites

Type, merke, modell, selges av hvem?

 

Skjønner at dette er noe jeg bare må ha.

 

P.s

Testet med .357 kule (Remington sjhp 158gr) gjennom kammeret forfra. Gikk veldig lett gjennom helt upusset kammer (falt gjennom).

Berry DEWC 148gr (også .357) gikk noe trangere gjennom, men ikke verre enn at jeg kun dyttet svært lett på den for å å den gjennom.

Betyr dette at .357 er riktig kule størrelse for min 586?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Har følgende tilleggs opplysninger om min 586:

1: Det virker som om headspace er stor. Det kommer kraftige klikk fra patronene når våpenet løftes eller senkes, hvor mye er mye?

2: Åpning mellom løp og kammer blir da også stor når tønna er presset bak.

3: Den virker svært så presis med 15gr N110, remington SJHP 158gr kule, satt i krymperilla.

4: 2x 60 skudd igjen til alle 15gr ladninger er brukt opp. :)

5: Skal få kronografert noen 15gr ladninger, så nøyaktig hastighet kan oppgis.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Vent til N110 er i hus. Trykket stiger dramatisk feks med N310 om du har en litt annerledes kule,patronlengde osv.

Du kan bruke N340 til kraftige .38spes. ladninger, men høyere har jeg ikke villet gått. Det er ikke verdt det. Og Magnum blir det ikke med slikt krutt, bare høyt trykk.

Link to comment
Share on other sites

Og Magnum blir det ikke med slikt krutt, bare høyt trykk.

 

Word! N310 og N320er for svake ladninger hvor man ellers får problemer med god forbrenning. Krutt som N340, 350 og 3N37/38 kan passe for lette kuler og korte løp, men N110 er et klart førstevalg for normale til harde magnum-ladninger. Kruttet yter svært godt innenfor forsvarlig trykk, og eliminerer helt faren for dobbeltladninger.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Nytt spørsmål:

 

Pusset gjennom kammerene på min 586 med rustfri kammer børste.

 

Testet med å slippe kulene gjennom kammer, samt måle de med mikrometer.

 

Berry 148gr DEWC .3566 (oppgitt til .357 Brukes til 38 ladninger). Glir som før gjennom med ett lett press, eller så vidt av seg selv.

 

Remington 158gr SJHP .3563 (oppgitt til .357 Brukes til mag ladninger). Ramler gjennom med klaring.

 

H&N 158gr .3579 (oppgitt til .357 Skal brukes til mag ladninger). Går ikke gjennom med håndemakt (i hvertfall ikke uten bruk av mye kraft og noe lirking).

 

H&N 125gr WCHB .3571 (oppgitt til .357 Skal brukes til 38 ladninger). Går gjennom med bruk av endel kraft (nesten suge passning).

 

Spørsmålet er om det er farlig å bruke den kulen som er .358 i mitt våpen?

 

Eller om der er andre bakdeler med å bruke en kule som er større enn kammerutløpet?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har selv brukt 200 grs rifle kuler på 358 i flere av mine 357 revolvere, uten noe problem. Diameter og mantelens hardhet virker selvfølgelig inn, i tillegg til vekt og gjenværende hylsevolum, når du skal opparbeide ladningene. Uansett ved normalt fornuftig utvikling av ladningene, vil ikke de differansene du opplever være noe problem.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Jeg har ikke prøvd dette selv så dette er kun teori.

 

(a) Regner med de passer.

(b) Ikke forvent perfekt funksjon, riflehetter er normalt hardere enn pistolhetter.

© Bruk minimumsladninger. Ladetabellene er utledet med pistolhetter, enten standard eller magnum.

 

Personlig hadde jeg heller ventet til jeg fikk de rette hettene, lading av ammo gjøres best med færrest mulig ukjente faktorer.

Link to comment
Share on other sites

Testet SR hetter i -17 grader for litt siden. I en S&W 357mag revolver. Hadde ikke noe annet for hånden derfor jeg tok det. Eneste jeg ble overasked over var at ikke hastigheten gikk opp. Men fikk mere klikk en hva jeg orket i minus 17 grader.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

ladedata sakset rett ut av vv sine ladetabeller for 357 magnum

 

8,0gram 124grain LSWC Intercast col41,01mm col1.614" N340 min 0,56gram 8.6grain 443m/s 1453ft/s maks0,60gram 9.2grain 462m/s 1516ft/s

 

N110 min 1,11gram 17.1grain 510m/s 1673ft/s maks1,18gram 18.3grain 541m/s 1775ft/s

 

dette er med ei semi wadkutter av bly.

Lurer på om maksladningene her kan, for kommersielt støpt blykule uten gc, i enkelte helt helt sjeldne tilfeller, blye bare bitte lite grann?' Ikke mye altså, men bare bitte litt? :wink:

Link to comment
Share on other sites

med gascheck. Går hull i hull på 25 meter...

Ikke noe dårlig valg med GC for de høyere hastigheter og/eller hurtigbrennende krutt, nei, du har rett i det.

Hjemmebryggede kuler er ofte de beste, særlig hvis man kontrollveier dem (avslører skjulte lufthuller i støpen).

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...