Jump to content

22 revolver 10 eller 6 skudds tønne??


aflaten

Recommended Posts

Nå trenger jeg hjelp....- skal ta opp igjen feltskytingen jeg ga meg med for 20 år siden.

 

Jeg skal kjøpe meg en S & W mod 617 22LR revolver, og den finnes med både 10 og 6 skudds tønne. Jeg har fått et tilbud på en med 10 skudds tønne men er usikker????

 

 

PS! Er på jakt etter en 686 - 6 tommer også....

 

 

Aflaten

Link to comment
Share on other sites

innbiller meg at 6-skuddsutgaven er mer slitasjedyktig, men en "krans" med ti punkter som skal sørge for rotasjon ser jeg for meg at tilpasning av hver knast antagelig mer kritisk, og at det lettere oppstår timingproblemer. dog, når slitasjen fordeles på 10 punkter i stedet for 6, kan det antagelig hende at hver knast slites mindre.

hmmm. nerdete tanker det her...

Link to comment
Share on other sites

Ville valgt seksskuddvarianten fordi 10-skuddsvarianten har tønne i aluminium.

- Øivind

 

Har du sett det selv eller er det noen som sa det til deg at 10-skuddsvarianten har tønne i aluminium?, min revolver 617 har 10-skuddstønne og er av rustfritt stål i hvertfall :D

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Ville valgt seksskuddvarianten fordi 10-skuddsvarianten har tønne i aluminium.

- Øivind

Hei Øivind.

Hvor har det dette fra!

Ut fra min informasjon på S&W Model 617 Revolver, er følgende informasjon riktig: Material: Stainless Steel

Mvh

Jan

 

Var en artikkel i et et skadinavisk våpenblad som påpekte dette. Nå ser jeg at de nyere modellen har ståltønne. Men det finnes 617-modeller med 10-skudds i aluminim.

 

Her er ihvertfall en S&W 617-2 med aluminiumstønne:

P1000254.jpg

http://www.rugerforum.com/phpBB/viewtopic.php?t=4232&view=previous&sid=86a91a8ed07af310c603a2aed0cd60c4

 

Fordelen er at en 6-tommer med aluminiumstønne veier litt mindre, .22lr, full lug og 6-skudds tønne gir mer smultring enn høl, men ikke alle stoler på at alu skal holde til det bruket.

 

Prøver å finne ut når S&W sluttet med aluminiumstønne på 617, men det tok litt lang tid å bli godkjent på det offisielle S&W-forumet...

 

- Øivind

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil si at det er smak og behag hva mann vil ha 6 eller 10 skudstønne. Jeg ser heller ingen ulempe med 10 skudstønna tvert imot denne kan brukes i praktisk skyting sivilpistol 5 hvor er 10 skuddsmagasin/tønna tillatt og da de med 6 skuddstønna stiller med en stor hendikep eller stiller ikke i det hele tatt. :lol:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...