Jump to content

Nidaros Skytterlag - hvordan komme i gang?


Recommended Posts

Etter mye om og men har jeg fått kjøpt inn storviltrifle og meldt meg inn i Nidaros Skytterlag. Det som jeg nå lurer på er hvordan man kommer i gang med skytingen? Jeg har sett på nettsiden at banen er åpen alle dager (untatt søndag) for aktive medlemmer, men hva skal til for å bli regnet som aktivt medlem? Jeg har sett på nettsiden deres, men kan ikke finne noe info om "opplæring/kurs" for nye medlemmer. Det hadde jo vært greit å få en runde på banen med kjentmann slik at man oppfører seg riktig fra første stund.

 

Derfor lurer jeg på om det er noen her inne som har noen tips om beste måte å komme i gang på. Eventuelt om det er noen som skal opp på banen og har lyst å ta med en ekstra for å gi en innføring på banen og dens utstyr?

 

Hilsen Mads

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...
  • 2 weeks later...

Hvis dere benyttet det skjemaet som ligger på nettsiden til skytterlaget så skal det komme fram til kasserer.

Det pleier å ta lang tid før man får faktura på medlemskontingenten.

Så det er bare å dra på banen å trene mens man venter.

 

Les baneinstruksen og sikkerhetsreglene, oppfør dere som folk og skriv dere inn i skyteloggen.

Hvis ikke kommer vaktmesteren å tar deg :lol:

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Nidaros skytterlag konverterte medlemsdatabasen til DFS sitt nye medlemsregistret i februar. For å si det pent er det tungvint å skrive ut medlemskontigenter til nye medlemmer eller til medlemmer med endret adresse etter konvertering. DFS tror tydeligvis at de består av skytterlag uten endringer i medlemsdatabasen. Livet er for kort til at jeg gidder å drive med dobbel "bokføring" av medlemmer med både gammel og ny programvare.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Så lenge du har søkt medlemsskap så er det i orden, ref postene over. Banen er åpen hele vinteren, sjekk kalenderen på hjemmesiden for eventuelle organiserte aktiviteter eller utleie som har fortrinnsrett. Ellers så ligger det folk der og fryser og skyter hele vinteren (ikke så mange da). Brøytes ut til skivene gjøres det også (ganske nærme ihvertfall).

 

Les banereglementet, heis flagg, skriv deg inn i boka, følg skytetidene. Såre enkelt.

Link to comment
Share on other sites

MAGISK plass å skyte om vinteren. Herregud så vakkert der er med uberørt snø. Jonsvannet generelt.

 

men fy så kaldt det blir der. hehe. Gode klær og godt mot er stikkord når det er på det kaldeste.

 

Bruker å være der klokken 8 og utover på lørdagene om vinteren. begynner å skyte når det blir lyst. Beste tia.

Link to comment
Share on other sites

Hvis det er elektronikk-skivene du tenker på, så er de kun til disp for den "indre krets"av aktive skyttere.Det samme gjelder for innendørsbanen. Uansett; Å skyte på Jonsvannet er en sann fornøyelse. Allsidig bane. Hold ut til 600mtr. Bruker den ofte. Møter rett som det er mange hyggelige folk med varierte interessefelt innenfor våpen og skyting. Så lenge du oppfører deg og følger reglene så er det aldri sure miner. Vaktmester'n er en hyggelig fyr:)

 

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

ta med blinkene du vil skyte på selv, teip, tegnestifter eller stiftemaskin.

Fest blinkene mellom plankene som står satt ut fra før. Sørg for å sett dem slik at du ikke skyter istykker treverket.

 

Jeg bruker å printe blinker på A4 ark hjemme. Teiper sammen to stk på høykant så passer de fint på stativet.

Nå på vinterstid er det fordel med papp bak ellers ser man ikke hullene.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Nå er det forholdsvis langt unna, og jeg flytter til en annen landsdel til sommeren, så å lage ball for medlemsmannen med innmelding og utmelding sånn er kanskje ikke helt kosher. Jeg regnet med å betale for banebruk, men jeg har aldri skutt på bane utenom tilrettelagt ungd.skyting for et ukjent antall år siden (og litt på rekrutten...) så jeg vet ikke hvordan jeg skal bære meg ad.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...