Jump to content

Rekkefølge på blinker i feltskyting.


Junell

Recommended Posts

Heisann!

Eg var på eit feltstevne i dag, og hadde ein liten ahaopplevelse.

Vanlegvis har eg brukt å starte med den største blinken, for å kunne ha eit kjapt førsteskudd. Det er for at eg ofte brukar alt for lang tid dersom eg må finsikte på ein liten blink på det første skotet. Føler at det er enklare å treffe små blinkar når eg først har "kommet i gang".

Deretter har eg brukt å skyte nedanfrå og oppover, og frå høgre til venstre. Altså i "rekylretninga" til våpenet. Blinkar som skal ha fleire enn eit skot i seg (dei store) skyt eg ferdig før eg flyttar til neste blink.

Fallfigurar har eg brukt å sette igjen til slutt, slik at eg ikkje øydelegg fokuset mitt totalt dersom eg bommar.

 

På eit feltstevne i påska prata eg sovidt med ein dyktig trønder om rekkefølga på blinkane. Han sa at han alltid skaut nedanfrå og oppover, utan å stoppe på dei blinkane som skulle beskytas med fleire enn eit skot. Når han nådde toppen flytta han ned igjen for å skyte ei ny rekke oppover. Slik fekk han stort sett kun ei forflytning mot rekylretninga, i motsetning til meg som beskyt den samme blinken fleire ganger før eg flyttar videre.

 

Eg har jo sjølvsagt tenkt og grubla på dette. Kanskje dette er det som endeleg skal gjere meg til ein god feltskyttar?? :lol:

So i dag tenkte eg at eg skulle prøve.. Eg gjorde som han hadde anbefalt - starta konsekvent på den nederste blinken og skaut meg oppover, når eg nådde toppen flytta eg meg ned igjen eit stykke for å skyte ei ny rekke. So i dag har eg gjort stikk motsatt av det eg har brukt å gjere: Eg har starta på fallfigurar og små blinkar der desse sto nederst. Eg har ikkje brydd meg med å skyte flest skot i dei store blinkane, eg har kun skutt meg "oppover" utan å returnere til den samme blinken eg nettopp har skutt på, samme om blinkane har vore store eller små...

 

Og i dag fyllte eg jammen ei feltløype for første gang i mitt liv! :shock:

 

Dermed har den taktikken eg har brukt ei god stund rakna heilt, og no veit eg jammen ikkje kva eg skal tru på. :?

Har eg gjort det på ein dårleg måte før?

Var det bare flaks? (Sjølvsagt, sammen med ei ganske enkel løype.. Men likevel då!)

Har eg sett lyset?

Er det noko eg ikkje har skjønt?

Er det noko eg HAR skjønt?

 

Sukk...

Link to comment
Share on other sites

Mye kommer an på tiden en har til rådighet.

Ofte er skytetiden såpass kort at man ikke har tid til å gå ned og begynne å skyte oppover igjen, men man må bare få avgårde skuddene i ett sveip.

Jeg begynner helst på en stor figur, men dersom denne er "feil" plassert i forhold til planen min, velger jeg en annen først.

Er det flere små og en stor, samt dårlig tid,, begynner jeg gjerne på de små for å kunne "rape" avgårde de siste skuddene på den store.

Jeg søker alltid å skyte nedenfra og opp, fra høyre mot venstre, men det er ingen regel uten unntak.

Jeg kaster sjelden bort tid på å skyte ett skudd i hver figur og returnere for ekstraskudd i en eller flere figurer, men er skytetiden romslig nok kan man gjøre det for å "sikre" treff i alle figurer.

Jeg skiller ikke mellom fallfigurer og papp.

Tippere skytes først, siden det er figur(er) her man er avhengige av for å få full uttelling.

Unntaket er dersom en annen figur er nærmere/større slik at det er naturlig å begynne her og dersom det er få figurer tilsammen slik at man har mange skudd til rådighet om man skulle bomme med et eller flere skudd på tipperen.

Jeg lager meg en skyteplan i forkant og holder meg til den.

Planen inneholder også en kriseplan dersom jeg ser en bom.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har skutt "oppover" de siste årene når blinkene er satt opp slik at det blir naturlig for meg å gjøre det.

Mener selv jeg får bedre flyt i skytinga når jeg gjør det slik, samme om blikene er store eller små.

 

Eg var på eit feltstevne i dag

Vestnes?

Link to comment
Share on other sites

Har eg sett lyset? NEI

Er det noko eg ikkje har skjønt? JA

Er det noko eg HAR skjønt? Egentlig ikke.

Men gratulerer som vaksen kar 8)

Var det i mil med Browningen din, så skal jeg sykkle til neste feltstemne etter å ha plukket opp deg først.

Men i gjenn, det første fulle huset er spesiellt, de neste kommer lettere :!:

(har akkurat pusset og pakket ned alle mine våpen, med vital del fjernet, for lagring i ett år, litt gravøl akkurat nå. Men skal følge med dere fra Qatar,ikke finn på noe tull! Nei,leggetid-flyet går kl 0650 i morgen)

Link to comment
Share on other sites

Har eg sett lyset? NEI

Er det noko eg ikkje har skjønt? JA

Er det noko eg HAR skjønt? Egentlig ikke.

 

Det er hyggeleg at erfarne skyttere er so rause med råd og tips! :lol:

 

Ja hvor ofte har du to rekker med blinker rett over hverandre da?

 

Forøvrig så har de beste feltskytterne stort sett god nok tid til å vurdere skytingen sin. Hvis de merker et dårlig avtrekk så går de tilbake til den figuren til slutt for å sette ett skudd til i den - hvis resten er treff.

 

Trening gjør mester - på pistolfelten også, så det er jo bare å sette igang med å kombinere figurene liten og stor, nærme og langt vekke.

 

Men kjekt uansett å skyte fullt - det er vel på sin plass å gratulere siden det er første gangen. :D

Link to comment
Share on other sites

Det er vel ikkje noko rett eller gale i feltskyting.

Målet er å få ut alle skudd og at dei er plassert i blinkane.

Finner du noko som fungerer trenger du vel strengt tatt ikkje å få godkjenning for prosedyrem :)

Mange liker faktisk å halde tett på sin taktikk..

 

For min del er det veldig tilfeldig, men pleier alltid å legge ein plan.

 

Eg hadde ein periode ( er vel inne i den enda når eg skyter fin ) der eg ikkje stolte på funksjoneringa til våpenet og da pleide eg alltid å skyte flest mulig blinkar før eg satte "ekstraskudd". Dette for å sikre eit poeng eller 2 ekstra dersom eg fekk ein forkiling/klikk eg ikkje klarte å korrigere.

Sjølvsagt skal våpenet fungere, men det er kjedeleg å sette 4 av 6 skudd i den første av tre blinker, så klikker våpenet.

Da koster feilen 4 i staden for 2 poeng.

Link to comment
Share on other sites

Det er vel ikkje noko rett eller gale i feltskyting.

 

For min del er det veldig tilfeldig, men pleier alltid å legge ein plan.

 

da pleide eg alltid å skyte flest mulig blinkar før eg satte "ekstraskudd". Dette for å sikre eit poeng eller 2 ekstra dersom eg fekk ein forkiling/klikk eg ikkje klarte å korrigere..

 

Slik skyter jeg alltid, for alle våpen og hjemmeladet ammo kan klikke..

Har erfart at; på stevner er det Murphy`s lov som gjelder :D

 

Å ha en plan for hvilken rekefølge du skal skyte er helt avgjørende og FØLGE den planen :wink:

Link to comment
Share on other sites

Bare so det er nevnt, eg tok det OlavM skreiv som ein vennleg spøk og svara deretter. :D

 

Har eg sett lyset? NEI

Er det noko eg ikkje har skjønt? JA

Er det noko eg HAR skjønt? Egentlig ikke.

 

Det er hyggeleg at erfarne skyttere er so rause med råd og tips! :lol:

 

Ja hvor ofte har du to rekker med blinker rett over hverandre da?

 

Det er jo ikkje ofte dei står heilt rett over kvarandre. Og det må jo alltid tilpasses litt, det var grunntanken eg ville fram til.

Eg kan nevne eit eksempel: På ein standplass var det fire figurar so sto i "diamantformasjon" på den samme bakplata. Den øverste var markant større enn resten av dei. Vanlegvis ville eg begynt i den store blinken og skote tre ganger før eg flytta til neste blink, deretter satt eit skot i kvar av dei andre enten med eller mot klokka. No begynte eg nederst og skaut nede-høgre-oppe, so flytta eg ned igjen og skaut nede-venstre-oppe.

Muleg at måten eg har gjort det på før har vore dårleg, men då var tanken: "Start i ein stor" og "flest skot i dei store". No var den "Skyt oppover".

 

 

 

Men kjekt uansett å skyte fullt - det er vel på sin plass å gratulere siden det er første gangen. :D

 

Takker! Eg synest i alle fall det var veldig kjekt å endeleg fylle! :D

Link to comment
Share on other sites

Sjølv når man sit på eit middels overdådig gullhotell i Qatar bør man unne seg den luksusen det er å lese om feltskyting på Vestnes! :wink:

Dessuten har vel slike nyrike aluminiumssjeiker som deg råd til å betale såpass for gleda? Tenk på oss fattige C-skyttere her heime, vi må snylte på nettet til naboen for å få råd til ammunisjon! :D

Link to comment
Share on other sites

Jeg skal ikke kapre tråden her, men vil bare komme med en liten info til Olav.

 

DOHA har en av verdens fineste skytebaner slik at du burde kunne trene så mye du ønsker. (hvis det er der du skal være stasjonert)

 

Hvis du trenger et introduksjons skriv kan du få dette fra forbundskontoret.

 

Søker du litt via ISSF sine hjemmesider kan du finne kontaktinformasjon via Asia federasjonen.

 

Sheikh Salman S.S.H. Al Sabah

c/o Kuwait Shooting Federation

P. O. Box 8

Dasmah 35151 - KUWAIT - KUW

Phone: +965-21840040 or 24670062 or 24674747 ext. 111

Fax: +965-24676303 or 24670055

E-Mail: kuwshoot@qualitynet.net or asc@asia-shooting.org - www.kssf.com.kw or www.asia-shooting.org

Telex: Mobile phone: +965-29606000 or 29064333

 

Hvis trenger hjelp så gi meg en tilbakemelding så skal jeg se hva jeg kan hjelpe med.

 

Lykke til med jobb og trening.

 

mvh Tom L.

Link to comment
Share on other sites

Eg er stort sett einig med det som vert skrive her, angåande å skyte nedanifrå og opp osb.

 

Aller først: Ved normal skytetid på om lag 10 sekund, er det ikkje nokon uting å bruke 4 sekund på løft og første skot! Det er gjerne for raske førsteskot som fører til bom...

 

Dette med å starte på ein "stor" blink kan for mange vere eit godt knep. Det som er viktig å hugse er at t.d. ein sirkel på 20cm på 20m er ikkje like vanskeleg som ein sirkel på 10cm på 10m, han er mykje verre!

 

Så dersom du kjem på standplass og konstaterer ein "frimerkeblink" på 8-10m, skal du ikkje rekne denne som noko verre enn ein "låvevegg" på 50m!

 

Sjølv skyt(eller skal eg seie skaut :oops: ) eg alltid nedanfrå uansett, og om det er t.d. 3 skiver skyt eg som regel 2 i kvar med ein gong, utan noko "berg- og dalbane".

 

MEN,

Har eg 2 små og ein stor hender det nok at at tek meg tida på dei to små først, og så skyt 4 skot på staaaans i den store om det vert nødvendig også...

Link to comment
Share on other sites

LabRat og hoodrobin: Skyter dere med 1911?

 

 

Merkelig spørsmål,,, skjønner ikke hva du prøver å få frem :?:

 

Har ditt våpen eller ammo ALDRI hatt funk feil, da er du den eneste i Norge :D

 

(forutsetter at du har vært med og vært aktiv i mer enn et par år da)

Link to comment
Share on other sites

Til hoodrobin:

Selvsagt har jeg hatt funkfeil. Men for meg er ikke dette et enten-eller spørsmål. Har noen gang i livet hatt funkfeil eller har aldri hatt det. For meg er det et frekvensspørsmål. Hvor ofte?

 

Før tok jeg med i planleggingen av skytingen at jeg kunne få funkfeil. med de våpen jeg bruker i dag, er hyppigheten av funkfeil så lav at dette ikke lenger er en faktor jeg tar med i beregningen.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Det kan jo hende at du ved å bytte skytemønster, konsentrerte deg litt ekstra?

Jeg merker iallefall at når jeg går ei løype med p22 så er jeg skjerpet på alle standplassene, for jeg veit at den er vanskelig.

Mens med finpistolen så kan jeg få noen surrebom på enkle standplasser bare fordi jeg tar det for gitt at jeg treffer de store blinkene.

 

:D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...