Jump to content

Flere på fisketur i påska?


lipitor

Recommended Posts

Mange fine fisker ja, ble nesten litt misunnelig...

Var det torsk, lange, lyr og brosme i stampene? og den med gule striper... brosme det og?

 

Vi var ute å prøvde med mark i et ferskvann etter ørret i påska, og jeg fikk faktisk ett napp... :roll:

Desverre var jeg ikke rask nok med apparatet, så noe bilde av nappet kan jeg ikke skryte med her.. :wink:

 

Edit: Lyr byttes med hyse.

Link to comment
Share on other sites

Var det torsk, lange, lyr og brosme i stampene? og den med gule striper... brosme det og?

 

Jepp. Fikk en diger knurr og som jeg slapp ut, ellers hadde jeg på noe jeg antar var en større brosme, mista den. Ble dessuten tatt kveite på 30 kg mens vi var der.

 

Traff en skikkelig knute og dro opp halve stampen på 30 min. Kjerringa fiska med hekle og fikk både 2 og 3 i samme slengen. Da er det morro på fisketur.

Link to comment
Share on other sites

Var det torsk, lange, lyr og brosme i stampene? og den med gule striper... brosme det og?

 

Jepp. Fikk en diger knurr og som jeg slapp ut, ellers hadde jeg på noe jeg antar var en større brosme, mista den. Ble dessuten tatt kveite på 30 kg mens vi var der.

 

Traff en skikkelig knute og dro opp halve stampen på 30 min. Kjerringa fiska med hekle og fikk både 2 og 3 i samme slengen. Da er det morro på fisketur.

 

 

Edit: Hyse eller kolje stemmer

Link to comment
Share on other sites

Jepp, var tre dager på isen i påsken på ett røyevann. Ikke av de beste, det er langt mellom fiskene der. Alt jeg fikk var en ørret (+ 5 ørekyte......) samt 4-5 napp av trolig røye. Ikke av de største, men dog... (kniven er heller ikke av de største )

 

paske_orret.JPG

 

Mvh Dagl

Link to comment
Share on other sites

norsk side... :mrgreen:

men skal man få fisk virker det som at man må "mate hølet" en dag i forveien.

også ble jo overflatevannet ei plage i slutten av påsken. men men.

er fornøyd selv, ikke vant med å få så mange fine fisker i en sleng på uman.

Link to comment
Share on other sites

Har kjøpt et 150mm isbor og Skogseidestikka med en ABU haspel i str 3000 ladda med 0,30. Kan ikke påstå jeg har fått bruk for noen av delene enda.

Morro med store fisker er det selvsagt, men den beste maten er dem under kiloen...Enig?.. :wink:

Når fileene av halvkilosfisk ligger i steikepanna, og en ser det siver hvit fett ut som når en steiker nakkekoteletter, ja da er livet godt å leve.. :D En må offre noe for smaken og, selv om det går på bekostning av størrelsen...

Link to comment
Share on other sites

joda det er noen bra områder der ute, milliondassen f.eks. (har ikke fisket så mye der ute)

Jeg holder meg til dilkestad i utskarpen og vekta utenfor dalselv når jeg fisker sjøørret, det har noen ganger gitt bra resultat.

akkurat nå er det vel gode sjanser for å få halvkilos laks i sjona ettersom det rømte 80000 smålaks fra noen mærer der ute :P

 

Mats

Link to comment
Share on other sites

Er det lov å gjette på hvor du har fått den fangsten?

Øst for røssvatnet i samme kommune, men muligens veeeldig nært s-grensa?

 

Tipper det er Krutvatnet det er snakk om her da...

Har jo selv en av de fineste hyttene i hyttefeltet ved det vatnet! :D så har tatt et par fine fisker der opp igjennom årene der selv....

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

Låner denne tråden, siden det er påskefiske jeg har vært på! :D

 

"Et sted i Nordland" var jeg på isfiske i dag, og satte ny, personlig rekord være seg vinter eller sommer! Den største røya var på nøyaktig 2,5 kg (bevitnet på vekta av fiskekompisen), og de fem andre jeg tok med hjem var alle godt over kiloen. :D

 

Det er helt sykt, men jeg praktiserte "Catch and Release" med hard selvjustis; alt under 1 kg fikk friheten tilbake! 8) Og det var noen flotte fisker som fikk leve videre. :wink:

 

Jeg fant ikke pilkestikkene mine da turen ble orga i all hast i dag, så valget falt på mitt ultralight haspelutstyr! :shock: Fenwick Black Nighthawk 4,6 fot og Shakespeare Synergy microsnelle med 0,15 mm nylonsene! :roll: MEN, det var kanskje derfor jeg berget disse fiskene også, for jeg kunne kjøre fisken skikkelig før de kom opp. Og du hildrande du, for noen heftige utras og hyling i snella! :lol:

 

Her er noen bilder:

normal_DSC02033.JPG

Skikkelig stangbøy, jeg klarte å ta dette bildet med mobilen mens kilosrøya har et heftig utras! :D

 

normal_DSC02036.JPG

Røye 2,5 kg, pers for min del. Haspelstanga og snella av den ultralighte typen blir smått i forhold...

 

normal_DSC02035.JPG

Den til høyre er 2,5 kg, de andre godt over kiloen. Artig! :D

 

PS: Ikke spør hvor dette var... :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...