Jump to content

Noe for Smith & Wesson entusiasten!


UltimaRatio

Recommended Posts

Meget vakker.

Men hva bruker du den til? Går den i spesialkassen? Finfelt? VM-fin?

 

Den går ikke i kassen umodifisert. Løpet er nok en 20-30 mm for langt avhengig av hvilket skjefte som sitter på. Bruksområde for en slik, tja, revolverkos er det en disiplin? Burde vært i alle fall!

Eller som folk i Amerikas land sier: The best timbertramping gun ever :)

Link to comment
Share on other sites

Burde så absolutt dannet en S&W model 18 klubb :D

 

Gitt at grepet er orginalt er denne revolveren produsert i 67/68, men jeg skal sjekke med serienummeret først. Blåneringen er mørk svart slike bare de eldre smith'ene er :) min strøkne mod. 29 produsert mellom 79 og 82 har ikke så fin finish :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Det som står på ønskelista mi er en modell 17 og 27 med 8 3/8" løp.

 

Med forbehold om pipelengden (synes den så støgglang ut men håndterte den ikke, ei heller spurte jeg om den) så har børselars en mod 27 i utstillingen sin, jeg ble nemlig litt skuffet når det ikke var en mod 29... :wink:

Link to comment
Share on other sites

Takk for det :D Liker de mindre grepene til S&W bedre, men da trenger man et Tylers T-grep i tillegg. Får se hva jeg investerer i etterhvert. Først skal den testes for presisjon. Den er litt løs i tønnestoppen, men låser greit ved avtrekk. Får se hvordan den går, før et eventuelt besøk til "doktoren". Ellers, så bruker den jo de samme delene som en modell 17, så tilgjengelighet på ekstra deler bør være god. Liker revolveren kjempegodt - dette er min andre model 18. Hadde en 18-4 tidligere, men syns det er stas jo eldre modellen er.

Link to comment
Share on other sites

Ahh, det er Tylers T grep det kalles dette "innlegget" mellom avtrekkerbøyle og ramme! Har sett det avbildet flere ganger, men ikke funnet ut hvor jeg kan bestille slikt, da jeg har noen små Smithgrep liggende.

Ellers så er min revolver en 18-4, helt klart ikke like fin blånering som en 18-2!

Men en tidligere eier har slipt den om (på en dårlig måte) fra Squarebutt til roundbutt og slipt og polert avtrekker på den, slik at den ikke lenger kan kalles "orginal" Er på utkikk etter en bred targetavtrekker å sette inn, så om noen vil bytte i en polert, avrundet en så skrik ut.

I og med at orginaliteten har gått fløyten ved disse modifikasjonene, så vurderer jeg å modifisere litt mere så den kan brukes til spes.rev. Om offentlig pisking blir en trussel, så blir den nok som den er. Blir uansett ikke gjort noe på et år.

Link to comment
Share on other sites

Tylers T-grep kan bestilles fra hjemmesiden deres - koster vel en ca. 25 dollar. Hvis du skal bestille kan jeg godt kaste meg på en bestilling slik at vi kan spare frakten.

 

Jeg har en avtrekkssko som festes på smal avtrekker slik at du får en bred avtrekker. Den var faktisk montert på min 18-3 og den kan du få svært rimelig hvis det er av interesse.

 

Du kan vel få lagd et kortere løp og byttet slik at du kan spare det originale? Det er ikke rare jobben for en børsis og duganes 2-3" løpsemner kan du sikkert få til gi bort pris av en børsemaker. Tenk alle de løpene i 22lr de korter ned!

Link to comment
Share on other sites

Ingen klassisk S&W dette, men noe interesse, særlig byrokratisk har vel kaliberet skapt.

 

500SW2-6.jpg

 

Jeg regner forøvrig med at kaliberet vil dø i Norge, uten overformynderiets hjelp.

Det er tross alt svært vanskelig i kunne skyte med noe det ikke kan skaffes kuler på normalt vis til.

Det gies ikke tilladelse til eksport av kulere over .499 og selv die-sett og støpetenger har enkelte eksportører lagt i listen, ikke til Norge (midway har status ring og bestill, men i praksis er vel dette at det ikke er tilgjengelig)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Jah, denne tråden blir jo riktig en hyllest til klassiske Smith'er - og gjett om jeg var glad da denne dukket opp i postkassa idag :mrgreen:

 

img5083.jpg

img5082.jpg

 

Model 66-3 tight og fin! modellen ble den første som fikk "endurance package" og skal være mer solid en foregående modeller. Nydelig avtrekk! Hylsteret er et "Inside waistban" eller oppi-buksa hylster fra Bianchi, en klassiker fra 1975....

Link to comment
Share on other sites

Her manglar det noko vesentleg! :)

 

Om ein snakkar om klassiske S&W er det jo umulig å komme utanom Mod 14 (masterpiece).

 

Her er øverst ein Mod 14-3, og under den ein Mod 14-6.

MOD14KOMP.jpg

 

Den øverste vart innkjøpt som emne til sivilpistol 4 våpen. Ja eg veit det er fyfy å øydelegge eit slikt fint våpen, men når eg fekk den til den prisen eg gjorde kunne eg ikkje sei nei. Våpenet er forøvrig som nytt, ingen slitasjemerker i blåneringa.

 

Den nederste revolveren har ei litt spesiell historie då det er no avdøde Svein Solli som hadde denne i sitt eige og eg fekk tilbud om å kjøpe dette våpenet etter hans bortgang. Denne kjem aldri til å bli solgt, eller modifisert!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...