Jump to content

Et tragikomisk NM i jaktfelt for meg


Wadcutter

Recommended Posts

Ved NM i 2006 debuterte jeg i jaktfeltskyting. Hadde på forhånd trent mye og følte meg selvsikker. Jeg hadde alt under kontroll med unntak av nervene. De tok helt overhånd og resultatet ble skuffende 101 poeng. Jaja, da er det bare å trene mer og skyte flere konkurranser så kommer sikkert resultatene sa jeg til meg selv.

 

I år skulle jeg ta igjen for tidligere dårlige resultater. Har skutt alle jaktfeltstevner jeg har hatt muligheten til, samt vært på skytebanen opp til flere ganger i uka gjennom hele januar, februar og mars. Konkurransenervene har blitt bedre og resultatene har begynt å vise seg. Hele sesongen har jeg skutt mellom 120 og 125 poeng.

 

Dagen før NM:

Som alle gode idrettsutøvere vet så er forbredelse og mental trening viktig. Dagen før dro jeg tidlig på skytebanen for å skyte gjennom NM løypa. Blinker ble satt ut og skytingen gav gode resultater. Nesten full pott med unntak av et par stående. Nå gleder jeg meg til i morgen! Tidlig på kvelden gikk jeg til sengs. En god natt søvn er viktig. Sa til fruen at i dag blir det ikke noe hanky-panky. Jeg tar ikke sjansen på å være støl i morra :) Fikk et litt surt svar tilbake: OK, da får du ha lykke til.

Litt må man ofre tenkte jeg for meg selv....

 

Den store dagen:

I dag er det NM :) Min dag har kommet. Stod tidlig opp. I dag skal alt gå på skinner og jeg tar ingen sjanser. Tok på meg jaktklærne som var lagt frem, fant frem rifla som lå klar og satt meg i bilen. Dro tidlig for å være sikker på å komme frem i god tid. GPS ble stillt inn og bilens startet.

Kom så frem til Båstad, men her var det ikke noe tegn til NM.

Jaja, da kjører vi litt lenger frem for å se hvor det er. Etter noen minutter ble jeg litt bekymret å ringe faren min som måtte på PCn for å finne kart og veibeskrivelse. Kjørte fram og tilbake mellom Båstad og Trøgstad, men ingen tegn til NM. Hmm..dette var rart.

Det stod så noen karer langs veien som jeg tenkte kunne hjelpe meg. Stoppet og spurte; "Unnskyld, jeg leter etter NM i jaktfelt. Vet dere hvor det er". De svarte med et smil rundt munnen; "Ja du har kommet riktig, men her var det NM for en uke siden".

 

Nei fy f**n i hel**te§

 

Jeg har greid å skrive feil uke på kalenderen. Nå veit jeg ikke om jeg skal le eller gråte, men jeg føler for å gjøre litt av begge. Jeg fikk meg hvertfall en kjøretur på 25 mil :)

Link to comment
Share on other sites

@Wadcutter: jeg føler med deg! Jeg gjorde nesten det samme i fjor da jeg skulle skyte jaktfelt med bue i Bærum. Det skulle gå av stabelen en søndag i fjor vår. Buen var trimmet og tanken full så det bar avgårde fra Hamar til Bærum.

 

Alle vet jo at stevner skytes på søndager og ikke lørdager... :oops:

 

På toppen av det hele inviterte jeg med en kompis for at han skulle se hvor spennende bueskyting er. Han fikk i hvertfall sett Bærum...

Link to comment
Share on other sites

Jaja sånn kan det gå.Du skal ikke ha det at du tar deg høytidig ut da, Trur ikke det er så mange andre som hadde tørt og inrømme denne bommerten er, Men neste år er det øyer, Du få prøve at da,Og i mellomtia får du "trene"både det ene og det andre HEHEHE :lol:

Link to comment
Share on other sites

Takker for støtten :) Jeg skrev det her for egen terapi.

Det som irriterer meg mest er at jeg i utgangspunktet hadde skrevet riktig på kalenderen, men når jeg dobbelsjekket så rettet jeg det til feil uke. Her var det rett og slett noen tilfeldigheter som spilte meg imot.

 

Shit happens, sånn er det bare. Dro innom biltema på vei hjem med mastercardet for en trøstepremie...så fikk meg noen verktøy jeg har fikla med i furteboden :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...