Jump to content

Fellefangst etter MINK


skogsmann

Recommended Posts

  • Replies 300
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

næi. banker på og løfter opp ene døra og da sitter han somregel og klynger seg oppi ene jørnet på andre sida.

har aldrig vert med på at en mink ville "pile" ut av ei felle :shock: heller at dem er vanskelige og få ut av eij trefelle når dem har vært der en stund :shock:

 

har alerede fått første minken i denne båsen jeg laga på bildene :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

næi. banker på og løfter opp ene døra og da sitter han somregel og klynger seg oppi ene jørnet på andre sida.

har aldrig vert med på at en mink ville "pile" ut av ei felle :shock: heller at dem er vanskelige og få ut av eij trefelle når dem har vært der en stund :shock:

 

har alerede fått første minken i denne båsen jeg laga på bildene :mrgreen:

 

Fin felle! egentlig en revebås i miniatyr. Du har ikke vurdert å lage et hull på ca 10x10 cm i den ene lemmen, med minknetting over? Pleide å lage en sånn luke i revebåsen da jeg dreiv aktivt med båsfangst. Mye greiere å få skutt når man slipper å åpne en lem før man skyter.

Link to comment
Share on other sites

lenge siden eg har fanga mink no!! men når eg var og sjekka mårfellene hin dagen kom eg borti noen spor som minnet veldig om mink langs ein bekk... holder på og mekke til conibearkasse med rør som skal settes ut i dag.. har fanget 2 mink før i dette vatne så mulig det er kommet fleir??? :)

Link to comment
Share on other sites

Har dukka opp litt mink hos oss, skjøt en med hagla på iskanten i helga, men den rakk å bli borte under isen :-(

 

Vil gjerne prøve fellefangst, men er litt skeptisk til slagfeller fordi vi har et oterkull i området.. Tenkte derfor å lage levendefelle, men ser det er litt negative syn på disse ?? Finnes det slagfeller som garantert ikke fanger oter ??

Link to comment
Share on other sites

Godt å høre, blir vel ikke populær av å fange oter tenker jeg.. Får bestille en syningfelle eller to da! Har ikke drevet med fellefangst før men regner med å være utlært når jeg har lest alle trådene i dette forumet! Fint hvis noen føler for å bidra med tips eller linker til tips ang minkfangst likevel :D

 

Og GOD JUL

Link to comment
Share on other sites

Tror du trygt kan drifte med de fellene som er godkjent for mink:) muli du får høre historier om fangst av oter osv, men dette er ekstremt uvanelig:) dessuten gjør det ingen ting :lol:

fang mink du!! Morro er det:) tror jeg har avslørt det meste av tipsene mine lenger frem i tråden: :mrgreen:

 

god jul godtfolk :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

På veg til byen for å kjøpe dei siste gavene synest eg at eg såg nokon spor ned på eit vatn ikkje langt frå huset. Tok turen å fekk sjekka dette ut. Trur jaggu det var minkspor :P Dei var ganske like mårspor berre ein smule mindre. Spora hadde og kryssa veian og dei surra også litt rundt på bøen. Kan dette vere mink? (er observert mink her i sommar)

 

2ns8hf6.jpg

Fant litt avførnig.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Har ein god plass eg ha fått mink i fella i mange år. Men den siste tida har det vorte umogleg, musa et opp åte med ei gong eg har plassert fella. Det er mildt sagt umogleg å få mink!

Er det nokon som veit om måtar å halde musa vekke på? Om dette fortsetter spørst om eg gidd å setje ut noko meir feller... :evil:

Link to comment
Share on other sites

forbannede!! var ute og tok inn minkafellene kommer bortover og ser spor etter masse mink.. går bort mot fella som står i bekken der eg tok ein mink tidligere i år. og der ser eg det går minkspor rett inn mot fella.. gode ting no har det blitt mink tenkte eg.. titter inn i sprekke og der ser eg fella ligge på hode og ihjel frøse... skikkelig surt dette.. men mink er der så får bare vente til denne fredninga er over å blir det vel mink på meg igjen :D skikkelig artig med denne spor snøen ser rutsje baner opp fra sjøen og du merker mykje meir kordan minken oppfører seg og dermed lettere og fange jo meir erfaring du får!! oppfordrer alle til og ta seg ein tur ut i spor snøen :D:D

Link to comment
Share on other sites

Er det noen her inn som har suksess med enten syning eller kania feller på mink? Jeg har aldri fått noe serlig mink i feller med dytte utløser. Når jeg startet med fangst så hadde jeg bare syningfeller, Det tokk nesten tre år før det ble noe fangst. jeg kunne ikke noe om fangst, men fellene var satt på bra steder. Så på vinteren at det gikk mink flere ganger inn til fellene. Når jeg fikk min første aasebøefelle da ble det fangst ganske fort. Er det bare jeg som hadde uflaks eller fanger feller med åte utløser bedre?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...