Jump to content

Stokk fra Richards Microfit Gunstocks


HK416

Recommended Posts

Au da, skulle bestillt en stokk som er ferdig laget da skjønner jeg. Jeg bestillte Custom Rollover style i rosewood-laminat til en M98. Ser de har en del stokker til M98 ferdig laget men det er nesten bare Wildcat Thumbhole og jeg synest den blir litt for voldsom.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Fikk dere som kjøpte stokk fra Richard's Gunstocks svar når dere bestilte stokkene deres med ein gong? Sendte ei bestilling for eit par månedar sidan, men fekk ikkje noke anna ein den automatisk genererte mailen. Frykter at eventuelt svar har gått i spam folderen. Har prøvd å komme i kontakt med dei seinare med ei anna mail adresse uten suksess.

Lurer på å sende ei ny bestilling frå min nye mail adresse, men vil ikkje sitte igjen med to like stokker.

Link to comment
Share on other sites

Fikk dere som kjøpte stokk fra Richard's Gunstocks svar når dere bestilte stokkene deres med ein gong? Sendte ei bestilling for eit par månedar sidan, men fekk ikkje noke anna ein den automatisk genererte mailen. Frykter at eventuelt svar har gått i spam folderen. Har prøvd å komme i kontakt med dei seinare med ei anna mail adresse uten suksess.

Lurer på å sende ei ny bestilling frå min nye mail adresse, men vil ikkje sitte igjen med to like stokker.

 

Jeg har bestilt pr mail, og blitt oppringt par-tre dager etterpå hvor jeg bekreftet det jeg hadde skrevet i mailen. Ellers er det bare sporadisk de svarer på purremail, selv om det er lenge etter at stokken var lovt ferdig...

Link to comment
Share on other sites

Jeg har bestilt pr mail, og blitt oppringt par-tre dager etterpå hvor jeg bekreftet det jeg hadde skrevet i mailen. Ellers er det bare sporadisk de svarer på purremail, selv om det er lenge etter at stokken var lovt ferdig...

 

So då er det vel berre å sende ei ny bestilling. Var mykje i område uten dekning på den tida eg bestilte.

Link to comment
Share on other sites

Ser ut som jeg må smøre meg godt inn med tolmodighet skjønner jeg, nå er det vel 4 uker siden jeg bestillte en stokk som var ferdig laget, de har ikke sendt den enda. Og svarer på mail gjør de heller ikke......

 

Jeg sendte 4-5 mailer før jeg fikk noe i retur og da svarte de ikke på spørsmålene mine, de bare skrev at de hadde nok med å svare på telefoner for tiden. Merkelig kundebehandling kan du si. Skulle tro de kunne tjent en god del mere penger hvis de hadde ansett noen ekstra folk som kunne svart på henvendelsene og sendt varene. Jeg for min del blir vertfall litt nervøs når jeg sender avgårde kredittkort opplysningene mine på mail til USA og ikke får svar tilbake om at alt er ok og bestillingen er mottatt.

 

Jeg driver faktisk å vurderer om jeg skal droppe hele greia, så er det noen som vet hvor jeg kan få kjøpt en fin laminatstokk til Mauser?? Helst ikke så veldig dyrere enn Richards. Kanskje det er noe å få tak i på villmarksmessa??

Link to comment
Share on other sites

På elglaget ble det innkjøpt fire stykker fra Richards i fjor, og de kom i løpet av et par måneder.

Grunnen var at den ene skulle lages til en ZKK 602 med litt ekstra LOP, og dermed ble det litt ventetid.

Helt grei kvalitet og god stokkform.

En del pussing samt bedding, en del stokkolje og kjærlig pleie, og nå skal to av de på tur til Sør Afrika :)

Link to comment
Share on other sites

Ser ut som jeg må smøre meg godt inn med tolmodighet skjønner jeg, nå er det vel 4 uker siden jeg bestillte en stokk som var ferdig laget, de har ikke sendt den enda. Og svarer på mail gjør de heller ikke......

 

Jeg sendte 4-5 mailer før jeg fikk noe i retur og da svarte de ikke på spørsmålene mine, de bare skrev at de hadde nok med å svare på telefoner for tiden. Merkelig kundebehandling kan du si. Skulle tro de kunne tjent en god del mere penger hvis de hadde ansett noen ekstra folk som kunne svart på henvendelsene og sendt varene. Jeg for min del blir vertfall litt nervøs når jeg sender avgårde kredittkort opplysningene mine på mail til USA og ikke får svar tilbake om at alt er ok og bestillingen er mottatt.

 

Jeg driver faktisk å vurderer om jeg skal droppe hele greia, så er det noen som vet hvor jeg kan få kjøpt en fin laminatstokk til Mauser?? Helst ikke så veldig dyrere enn Richards. Kanskje det er noe å få tak i på villmarksmessa??

 

Er ganske sikker på at stokken din kommer fra Microfit før eller senere, og at de ikke lurer deg med kredittkortopplysningene. De har vært i markedet lenge og er kjent for å være trege og dårlig på purringer, men leverer gjør de til slutt. Kjenner meg godt igjen i det du skriver, har bestilt og fått noen fra dem, men som oftest må du gange den oppgitte leveringstiden med både 2 og 3.

 

Jeg kjøpte for ei stund siden en laminatstokk til M-98, classic fra Boyds gjennom Midway, og må si jeg ble imponert over hvor fin den var, og slettes ikke ille på pris heller.

Link to comment
Share on other sites

Er ganske sikker på at stokken din kommer fra Microfit før eller senere, og at de ikke lurer deg med kredittkortopplysningene. De har vært i markedet lenge og er kjent for å være trege og dårlig på purringer, men leverer gjør de til slutt. Kjenner meg godt igjen i det du skriver, har bestilt og fått noen fra dem, men som oftest må du gange den oppgitte leveringstiden med både 2 og 3.

 

Jeg kjøpte for ei stund siden en laminatstokk til M-98, classic fra Boyds gjennom Midway, og må si jeg ble imponert over hvor fin den var, og slettes ikke ille på pris heller.

 

Kordan var det når du sendte bestilling til dei, kor fort blei du kontakta etter bestillinga? Tar dei kontakt for bekrefting før dei starter å bygge stokken eller kan ein bli sittande i eit halvt år og så plutslig få beskjed om at stokken e ferdig?

Link to comment
Share on other sites

Er ganske sikker på at stokken din kommer fra Microfit før eller senere, og at de ikke lurer deg med kredittkortopplysningene. De har vært i markedet lenge og er kjent for å være trege og dårlig på purringer, men leverer gjør de til slutt. Kjenner meg godt igjen i det du skriver, har bestilt og fått noen fra dem, men som oftest må du gange den oppgitte leveringstiden med både 2 og 3.

 

Jeg kjøpte for ei stund siden en laminatstokk til M-98, classic fra Boyds gjennom Midway, og må si jeg ble imponert over hvor fin den var, og slettes ikke ille på pris heller.

 

Kordan var det når du sendte bestilling til dei, kor fort blei du kontakta etter bestillinga? Tar dei kontakt for bekrefting før dei starter å bygge stokken eller kan ein bli sittande i eit halvt år og så plutslig få beskjed om at stokken e ferdig?

 

Jeg mener å huske at jeg nesten umiddelbart etter å ha sendt de mail fikk en bekreftelse på at de hadde mottatt bestillingen og at jeg ville bli oppringt i løpet av de nærmeste dagene for å bekrefte bestillingen. Etter en dag eller 2 ble jeg oppringt hvor en hyggelig dame gikk gjennom bestillingen over telefon for å bekrefte at vi var enig om hvordan den skulle lages, samt kredittkortnr. Så var det bare å vente - purringer på mail ble stort sett neglisjert, men siden de ikke trekker fra kontoen før stokkene sendes var det ikke noe direkte krise. Det ble det først en gang når jeg hadde byttet kredittkortnr mellom bestillingen og leveringen....

 

Men som det står lengre opp i tråden så kan det være at de har andre og større problemer nå, er ei stund siden sist jeg bestilte stokk derfra.

Link to comment
Share on other sites

Da har jeg gått for en annen stokk, det ble KKC i brun laminat. Bestillingen min hos Microfit kommer fortsatt til å stå, har lyst å finne ut hvor lenge de bruker....

 

Når den kommer er det mulig det kommer en Richards Mauser stokk i brun laminat til salgs(Rollover style), er det noen som er intressert? (hvis den kommer da.....)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Oppliving av en gammel tråd.

 

Bestilte for snart tre uker siden en Marksman Style stokk fra Richard's Microfit via mail.

Er det vanlig at en ikke engang får en automatisk genererte mail om at ordren er mottatt? Har ikke hørt et pip derfra og da begynner en å lure.... :roll:

 

Er det noen som har fått leveranse fra dem i det siste?

Link to comment
Share on other sites

Ok, det har gått en stund da. Men siden du har fått svar så ligger sikkert stokken på vent i produksjonslinjen et sted. Ser ut til at flere har opplevd at den plutselig ligger på posthuset etter x-antall måneder.

 

Skal prøve en telefon over dammen på mandag så får jeg høre om min ordre i det hele tatt er registrert.

Link to comment
Share on other sites

Kjøpte et par stokker derfra for et par år siden. tok vel en to-tre mnd før de kom.

Den ene var så dårlig laget at jeg reklamerte på den, men håpløst å få svar på klagen.

Sendte den defekte stokken og klagebrev til USA med noen som skulle over likevel. Fikk postlagt den der.

Kom omsider en erstatningsstokk. Tok vel ennå et par mnd.

Elendig kundebehandling har de i hvert fall.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Følte for å legge til et innlegg i denne tråden;

 

Den 19/7-09 sendte jeg bestilling på en lagerført laminatstokk til Richards Microfit. Den ble nokså raskt bekreftet, men stokken var ikke i hus før 10/12-09.

 

Når jeg i sommer skulle anskaffe en ny stokk, valgte jeg å bestille fra Boyds. Dette også en standard lagerført stokk. Bestillingen ble registrert 29/7 og i dag, 4/8, var stokken klar til avhenting på den lokale post i butikk.

 

Boyds har snevrere utvalg, og sant og si passer modellen fra Richards meg bedre, men for en forskjell i bestillings- og utsendings-rutiner!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...