Jump to content

Hva tror du/dere om lyddemper på en Tikka M55 .308 Win?


Jakob

Recommended Posts

No har eg lyddemper på 3 av 4 rifler, og til sommaren så blir det også på den siste. Ser omtrent berre fordeler med å bruke lyddemper, og hadde eg visst det eg visste i dag, så hadde eg aldri jakta i 15 år uten demper...

 

Så har du lyst og råd, så kjør på, du kjem ikkje til å angre på det. 8)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har aldri hatt en eneste lydemper på noen børse. Jeg synes det ser grusomt teit ut med en "ølboks" på enden av løpet og er nok veeeeldig konservativ i så måte. Men... jeg har latt meg overbevise etter å ha ligget på skytebanen og hørt bråket fra mine egne børser mens kompisene ser bebreidene på meg.

 

Blir demper på meg også. Har hørt at det er sterkt vanedannende :D .

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en Tikka M55 i 308, med 50cm pipe, tror denne versjonen het Trapper.

På denne har jeg en Std. Hausken demper.

Man merker jo at børsa blir noe mer fremtung, men jeg synes det er en liten pris å betale.

Godt fornøyd med både børse og demper.

 

Mvh Komla

Link to comment
Share on other sites

Hei

Eg har Tikka M590 308w med Hausken std demper.

Kappa løpet til 47 cm

God balanse og snerten børse.

Brukt demper på denne i 5 år nå, bare god ord :D

Har slutta å jakte med børser uten demper..

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
No har eg lyddemper på 3 av 4 rifler, og til sommaren så blir det også på den siste. Ser omtrent berre fordeler med å bruke lyddemper, og hadde eg visst det eg visste i dag, så hadde eg aldri jakta i 15 år uten demper...

 

Så har du lyst og råd, så kjør på, du kjem ikkje til å angre på det. 8)

 

 

Amen. Jeg kunne ikke sagt det bedre sjøl. Jeg har hatt demper på min 6.5x55 i 1 år nå, og det er uvurderlig for meg, og dem rundt meg. Jeg er 35 år, og har 50% nedsatt hørsel på venstre øre, og da synes jeg det er greit å spare på det lille jeg har igjen, og da slipper jeg de satans hørselværna/øreproppa. Klarer ikke det i en jaktsituasjon. Sånt til å stappe inni øra/ha utapå øra er forbeholdt banen for min del.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...