Jump to content

En "forside" slik som på gamle sluttstykket?


Polardego

Recommended Posts

Kan støtte polardego litt på denne... Hadde vært trivligere med en hvitere bakgrunn..... og kanskje litt koslig naturfarger i topp.. (selvsagt ikke avgjørende for om jeg kommer til å besøke disse sidene) Ellers så må jeg si at dere har jobbet kjapt og effektivt med å få opp ei side som kan være et alternativ til andre jaktforum. Bra tiltak. :D

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
Hva med en forside som på gamle sluttstykket? Noe lignende dette her: http://www.fluefiske.net

 

Den siden fungerer som en såkalt portal. Det er enkelt å implementere i phpBB3.x og tar ikke lang tid.

Det som er jobben er å fylle den med noe fornuftig. :roll:

Jeg la til en portal på mitt domene, og det fungerer meget bra.

Lykke til!

Lars-K

Link to comment
Share on other sites

Problemet lars, er at så lenge du bruker standard theme, er alt klipp og lim, og alle smiler, mens å gnu inn den vi har valgt, så er det MYE koding før det er i boks, og DET tar TID, hvilket vi ikke har til overs.

Link to comment
Share on other sites

eh :?:

 

Hvorfor har vi valgt noe som er så tidkrevende å bruke, er ikke klipp og lim bedre? Dette er ikke noe kritikk, men bare et spørsmål. Jeg har ikke peil på sånne ting, så hva er det som er så mye bedre med dette vi har nå i motsettning til "enklere" greier...

Link to comment
Share on other sites

Problemet lars, er at så lenge du bruker standard theme, er alt klipp og lim, og alle smiler, mens å gnu inn den vi har valgt, så er det MYE koding før det er i boks, og DET tar TID, hvilket vi ikke har til overs.

 

Nå, er ikke så sikker på at det er så vanskelig. Skal prøve å modde litt på pc'en offline og se hva jeg får til.

Så får jeg ta noen bilder å legge ut på forumet. Portalen integrerer seg i databasen (sql) som phpBB allerede bruker. Det jeg vet blir et problem er at kammeret sitt forum er i rot katalogen. Men det går å flytte over til /forum. Dette vil brukerne ikke merke noe til, da portalen vil ligge i rot. Dette ble mye teknisk, så det får man ta på PM. Skal se på saken imorgen. (på jobb...)

Link to comment
Share on other sites

Da har jeg sjekket portal i kombinasjon med layouten som Kammeret bruker. Dette fungerer uten problemer. Hvis man vil ha samme layout på Portalen er dette ganske enkelt å få til, det krever bare litt tid.

Jeg har prøvd både forumet som intergret del i portalen, og frittstående. Begge ting virket.

 

Her er bildene av hvordan det så ut:

For å se bildene i full størrelse, her er linkene:

http://www.weatherbyrifler.com/Download/Pics/brushed1.gif

http://www.weatherbyrifler.com/Download/Pics/brushed2.gif

http://www.weatherbyrifler.com/Download/Pics/brushed3.gif

 

 

brushed1.gif

 

brushed2.gif

 

brushed3.gif

Link to comment
Share on other sites

Problemet lars, er at så lenge du bruker standard theme, er alt klipp og lim, og alle smiler, mens å gnu inn den vi har valgt, så er det MYE koding før det er i boks, og DET tar TID, hvilket vi ikke har til overs.

 

Her var det ikke mye respons på at jeg sjekket ut om dette lot seg gjøre.

Hvacheraa???

Link to comment
Share on other sites

Her var det ikke mye respons på at jeg sjekket ut om dette lot seg gjøre.

Hvacheraa???

 

Flott at du bidrar med å sjekke ut at dette er mulig.

Nå er det slik at Thomas'n er bortreist denne uka, og sikkert ikke har hatt mulighet for å respondere. Jeg er sikker på at han kommer med en tilbakemelding så fort det lar seg gjøre. Jeg for min del føler meg ikke kompetent til å begi meg inn i diskusjonen.

Link to comment
Share on other sites

350 Rem mag; er dette noe du kan hjelpe oss med - helt konkret?

Ja, det er det. Det er enkle greier, men det må gjøres diverse tekniske grep på domenet. Så thomas får ta kontakt når han er tilbake.

Det beste er godt nok - takk for innspill og bidragsvilje. Jeg venter i spenning på resultatet :-)

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...
Det kommer så snart phpBB-menneskene har skrevet ferdig koden.

 

Disse phpBB mennene har glemt koden, ikke sant :mrgreen:

 

En lite sammendrag for de som har glemt saken og ikke orker å lese hele tråden..

 

Polardego etterlyser en portal/forside, og Hr. Vinje lover en :mrgreen:

 

Det er ett par tre lignende tråder på kammeret også, med samme konklusjon: Det kommer :!:

Link to comment
Share on other sites

 

Polardego etterlyser en portal/forside, og Hr. Vinje lover en :mrgreen:

 

Det er ett par tre lignende tråder på kammeret også, med samme konklusjon: Det kommer :!:

Joa, det kommer.

Det er bare det at de aller fleste i styre&drift er i jaktmodus. :wink:

 

Dessuten har vi faktiskt litt problemer med å finne koden. :|

Link to comment
Share on other sites

 

Polardego etterlyser en portal/forside, og Hr. Vinje lover en :mrgreen:

 

Det er ett par tre lignende tråder på kammeret også, med samme konklusjon: Det kommer :!:

Joa, det kommer.

Det er bare det at de aller fleste i styre&drift er i jaktmodus. :wink:

 

Dessuten har vi faktiskt litt problemer med å finne koden. :|

 

??? Koden ligger her: http://www.mkportal.it/

 

Implementeringen er gjort på en dag eller to.

Så er det bare å legge inn de dataene man ønsker i portalen!

Link to comment
Share on other sites

Joa, det kommer.

Det er bare det at de aller fleste i styre&drift er i jaktmodus. :wink:

 

Ja den jakta den jakta, først e det kråkejakt og revejakt og så er det rådyr og gås, elg og ryper, tiur og hare og så pån igjen med mink og mårhund og og :mrgreen:

 

Lykke til med jakta gutter, det er jo et par dager om en drøy måned som er avsatt til andre ting en jakt, Jul kaller dem det vistnok...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...