Jump to content

Kjøp i USA


Parsonterrier

Recommended Posts

Hei jeg har bestilt et kikkertsikte elite 4200 og et vilt kamera i fra Opticplanet i usa

 

Fikk mail fra dem i dag at min ordre var sett på hold se mail under:

 

We apologize, but your order has temporarily been placed on hold. Certain elements of your order indicate that your item(s) will be exported. Prior to shipping your order, we need to verify that the ordered item(s) will not be leaving the United States without the valid authorization or export license issued by the U.S. Government. Please answer the following questions to aid in processing your order:

 

1) Who is the end user of the product(s) you have ordered?

 

2) What is the end use of the product(s) you have ordered?

 

3) Where is the final destination of the product(s) you have ordered? (Please respond with a city and country.)

 

Thank you in advance for your cooperation. Once we receive this information, we will continue processing your order

 

Jeg har oppgitt en adr til en kompis i USA som skal ta dette med seg hjem til meg.

 

Så det jeg lurrer på da er det ikke lov å eksportere kikkert sikter fra USA lenger eller er det kanskje ikke lov å eksportere viltkamera. Noen som har et klokt svar her inne ?

Link to comment
Share on other sites

Eri kke noe forbud generelt mot eksport av kikkertsikter fra usa så vidt jeg vet. MEN, om jeg ikke husker feil er produkter m det uhyrlig farlige militære mildotretikkelet ulovlig for eksport. Noen som kan verifisere dette kanskje?

 

Så om du ha mildot retikkel, glem det hos noen forhandlere. bestill m annet retikkel om det går, eller finna annen forhandler

Link to comment
Share on other sites

Slik jeg har forstått det, er det enkelte firmaer, i enkelte stater, som ikke har anledning til å eksportere. Jeg skulle kjøpe et kikkertsikte fra en butikk i Washington, men de hadde f.eks ikke lov til å eksportere kikkertsikte med opplyst retikkel. :roll:

Så jeg endte opp med å handle gjennom en butikk i New York, og der gikk alt smertefritt.

 

I ditt tilfelle ser det ut som Chiefen sier - besvar spørsmålene, og det burde gå greit. Lykke til. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Leste gjennom export policyen til optical planet der står det følgende:

 

Optical Sighting Equipment and Tactical Lights (both Hand-Held and Weapon-Mountable), Accessories, and Mounting Hardware of any kind, including but not limited to: Riflescopes, Holographic Sights, Reflex Sights, Red Dot Sights, Laser Sights, Bore Sights, Flashlights, Mount Rings, Tritium & Fiber Optic Night Sights, Laser Sight Accessories, Flashlight Accessories, Riflescope Accessories, Red Dot Sight Accessories, Gun Smith and Reloading Equipment etc. If an item is intended to be attached to or to be used with a weapon of any kind, we will not export and will not assist directly or indirectly with exporting it!

 

Betyr: Optical Sighting Equipment kikkertsikter. Min engelsk er ikke så veldig stø at jeg må ha det inn med t-skje....

Link to comment
Share on other sites

including but not limited to: Riflescopes,

Tror nok du må bare glemme å få noe derifra ja desverre..... :(

 

Om det skulle være av interesse; Jeg har handlet massevis herifra:

http://www.dnrsports.com/

 

Vet det er andre her inne som har hatt blandet erfaring med dette firmaet.......

Jeg har handlet 6 eller 7 kikkertsikter (ikke sikker faktisk... :roll: ) fra han, pluss flere diesett, og annet "snæks".

Allt dette med bare gode erfaringer.

Har i snitt tatt ca. 2 til 3 uker fra bestilling, til pakke på døren.

Link to comment
Share on other sites

Hei jeg har bestilt et kikkertsikte elite 4200 og et vilt kamera i fra Opticplanet i usa

 

Fikk mail fra dem i dag at min ordre var sett på hold se mail under:

 

We apologize, but your order has temporarily been placed on hold. Certain elements of your order indicate that your item(s) will be exported. Prior to shipping your order, we need to verify that the ordered item(s) will not be leaving the United States without the valid authorization or export license issued by the U.S. Government. Please answer the following questions to aid in processing your order:

 

1) Who is the end user of the product(s) you have ordered?

 

2) What is the end use of the product(s) you have ordered?

 

3) Where is the final destination of the product(s) you have ordered? (Please respond with a city and country.)

 

Thank you in advance for your cooperation. Once we receive this information, we will continue processing your order

 

Jeg har oppgitt en adr til en kompis i USA som skal ta dette med seg hjem til meg.

 

Så det jeg lurrer på da er det ikke lov å eksportere kikkert sikter fra USA lenger eller er det kanskje ikke lov å eksportere viltkamera. Noen som har et klokt svar her inne ?

 

Jeg fikk samme svaret når jeg bestilte pelicase og skytebriller.

Det er jo helt sinnsykt at slike varer er forbudt for private å eksportere :!:

 

Jeg fiksa det.

Via gode venner. :wink:

 

Get it?

Link to comment
Share on other sites

Det er vel sånn at mange amerikanske firmaer har gitt opp å henge med i svingene på tåkete, uoversiktlig og stadig skiftende amerikansk eksportlovgivning og rett og slett dobbelsikrer seg med å ikke eksportere noe som helst. Volumet av eksport er antagelig så lite for mange av dem at de ikke gidder usikkerheten, papirmølla og utgiftene som følger med.

 

Det beste er antagelig likevel å finne en forhandler som tar seg bryet med å gjøre det riktig. "Gode venner" kan få bot i værsegod-selg-huset-klassen og ubetinget fengsel om de blir tatt i å eksportere noe som faktisk krever eksportlisens (neppe aktuelt for skytebriller og pelicase..):

 

Army captain pleads guilty to illegally smuggling military firearms to Japan

 

SEATTLE – A U.S. Army captain stationed at Fort Lewis, Wash., pleaded guilty today in federal court to felony charges of conspiracy to smuggle goods from the United States, following an investigation by U.S. Immigration and Customs Enforcement (ICE).

 

Tomoaki Iishiba, 34, admitted in a plea agreement that he shipped firearms parts, including holographic night vision firearms sites, to contacts in Japan and that he falsified the customs declaration forms with fraudulent information. The exports started in late 2006 and continued until February 2008.

 

Currently assigned at Fort Lewis as an Assistant Operations Officer, Iishiba was previously stationed in Japan as a military intelligence officer, serving as a liaison to the Japanese military training Japanese soldiers. While there, he made contact with individuals who later received the illegal shipments of EoTech 553 holographic night vision compatible firearm sights; EoTech 550 firearm sights; upper receivers modified for Airsoft; and various scopes used for military purposes. Iishiba purposely mislabeled the customs form for the shipment because he knew he needed a license to ship the firearms parts to Japan.

 

"Knowingly exporting sensitive military technology is a violation of federal law," said Leigh Winchell, special agent in charge of the ICE Office of Investigations in Seattle. "ICE continues to work closely with its law enforcement partners to investigate this type of activity to ensure that our nation's security is not breached in this manner."

 

In court today, attorneys said Iishiba's future with the military is unclear. As a convicted felon, he is prohibited from possessing firearms. Iishiba faces up to five years in prison, three years of supervised release and a $250,000 fine. His sentencing is scheduled for November 7.

 

ICE was assisted in this case by the Defense Criminal Investigative Service and the U.S. Army Criminal Investigation Command.

 

-- ICE --

Link to comment
Share on other sites

Har du en venn i statene, så kan du betale med norsk kredittkoret og sende varene til han.

Han sender til deg

 

Finito.

:!::!:

 

At det funker betyr ikke at det er lovlig.

Link to comment
Share on other sites

Bortsett fra de nettbutikkene (midway mm.) som nå forlanger at sendingsadressen er den samme som den som på kredittkortet!

 

 

Kontakt kortselskapet og få oppført alternativ leveringsadresse i tilknyttning til kortet.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har bestandig handla optikk på auksjons sidene til E-BAY.Der ser du om selgeren sender worldwide,eller du sender han en forespørsel om å sende til Norge.

Har handla over 50 pakker fra usa på denne måten ,og har aldrig hatt noe som helst problem med å få pakken.

Handla seinest idag et Burris 4,5-14x42 kikkertsikte med ball-plex retikkel for 2003kr inkl frakt.Siktet er helt nytt.

Moms kommer i tilleg om posten åpner pakken til fortolling.

Har alerede fått sporings nr på pakke, så nå er det bare å vente :D

Link to comment
Share on other sites

@Chiefen

 

Ja dette har jeg prøvd! Min bank Nordea ville ikke hjelpe meg med dette. Fikk tips om at visa fra gebyrfri.no taklet dette. Ringte og spurte for sikkerhets skyld og fikk positivt svar. Bestillte kort, men etter en uke fikk jeg beskjed om at man ikke kunne ha "fiktive adresser". Jeg forsøkte å si at min adresse hos jetcarrier ikke var fiktiv, og at jeg mottok både brev og pakker derfra, og at en norsk postboks var like "fiktiv". Det hjalp ikke.

 

Noen som vet om kredittkortselskap som er mer fleksible på dette?

Link to comment
Share on other sites

Noen som vet om kredittkortselskap som er mer fleksible på dette?

 

 

har Visa og MasterCard utstedt av Entercard as, ingen problemer he. Har 3 adresser knyttet til MasterCardet mitt.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Kjøpte en Bushnell 4-12x40 rangefinder gjennom shop4you hos Jetcarrier.

Det varte og rakk så jeg etterlyste den. Fikk et sånt svadasvar om at lovligheten ang. eksport var under vurdering. Men til slutt så kom den nå, selv om det tok en og en halv måned.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...