Jump to content

Svensker : trenger hjelp med halvautoliste


kilden

Recommended Posts

hei er det noen svensker her inne som kan hjelpe meg og skaffe listen over

hvilke Halvautomatiske rifler som er godkjente til jakt i sverige

trenger listen og link til myndigheter i sverige hvor denne er offentlighjort,,

 

skal brukes som vedlegg til søknad om halvauto for jakt i Norge

 

takke r og bukker for den som kan hjelpe

Link to comment
Share on other sites

Alle søknader på halvauto rifle blir fra nå av avslått.

Nytt direktiv sendt til alle politikammer...

 

Det kan ikke være mulig bare pga. at en tulling går amokk ! Hvor mange er det som blir drept med kniv da ! da burde det bli forbud mot salg av det meste da . Det er jo ikke logisk tankegang med en slik reaksjon :idea:

Link to comment
Share on other sites

2 mann fra klubben med avslag på søknad same dag med henvisning til nye retningslinjer...

 

Det er rart at politiet tar makten i egne hender. Det er nå engang slik at forvaltningen skal foregå ut fra lov og forskrift. Såvidt jeg har fått med meg har det ikke skjedd noen lovendring i det siste. I denne saken bør en ta saken opp i rettsapparatet, for her handler politiet i strid med norsk lov.

Link to comment
Share on other sites

Greit at våpen som er lette å gi "militær"-preg skal bli mindre tilgjengelige

 

Hvorfor er det greit?

 

 

Fordi han er kun jeger og driter i skytere, kan minne han på at rifla som ble brukt på Utøya var ervervet til jakt og det var brukt jakt ammo, derav grunden til det høye antall ofre! Så nei til jakt ammo, kun statlige jegere skal ha tilgang!

Link to comment
Share on other sites

Synes også det er dumt å lese at man så lett er villig til å ofre alle halvautorifler man ikke vil ha selv.. Tror du at ABB hadde latt være å skyte om rifla hans ikke så "militæraktig" ut?! Han hadde drept om han ikke hadde fått tak i et eneste skytevåpen! Man kan ikke stoppe slike folk, det har jo blitt innrømmet fra øverste hold. Og man skal ikke la frykten ødelegge for frihet har det også blitt hevdet.

Link to comment
Share on other sites

hei ser att det er mye respons på tråden min hermen det er ingen som har svart på mitt spørsmål: så jeg spør på ny er det noen som kan hjelpe meg med den svenske lista over hvilke halvautomatiske rifler som er godkjente som jakt våpen i sverige...

 

mvh

kilden

Link to comment
Share on other sites

Rart, fikk per telefon vite att 4 pistolsøknader var i boks i dag :?

 

Har nå i ettermiddag hentet 3 gokjendte söknader på halvautopistoler og en revolver 357magnum, så det er ikke stopp på dette i hvert fall. Glemte spörre om halvautorifler, det var stor pågang og dam avar stressed og jeg også som hadde parkert mindre bra for og rekke til våpenkontoret..

 

Jeg sjekket litt på svenske sider etter en liste med godkjente halvautovåpen. Fant ikke noe. Du får nok helt enkelt ringe til polisen eller sende dem en mail.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror ikke svenskene har en liste over godkjente våpen, men snarere kriterier for hvordan våpenet skal være:

http://www.naturvardsverket.se/Documents/foreskrifter/nfs2002/NFS2002-18.pdf

"11 §

Halvautomatiska kulgevär av civil typ, tillverkade för jakt och som till konstruktion och utseende avser att efterlikna konventionella, manuellt omladdade kulgevär för jakt – förutom vad gäller omladdningsfunktionen – får användas vid jakt."

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...