Jump to content

rustfri o/u hagle


lappen

Recommended Posts

ja har sett masse halvaut og pumpe med synt stokk , men ingen vanlige dobbeltløp (o/u)

 

Finnclassic sin ser grei ut, hadde bare stokken vert syntetisk:)

mulig jeg er rar men synes det burde være flere hagler med moderne utseene. treskjefte og graveringer blir litt "farfar-antikk" i mine øyne:)

Finnes jo som sagt masse pumpe og halvaut. hagler med moderne look. men få/ingen o/u :(

Link to comment
Share on other sites

Nå er vel s/s den eldste hagletypen. Og det selges jo ikke mange av de lenger, sammenlignet med o/u ,auto og pumper. Jeg tror nok 99% av de som fortsatt vil ha s/s , foretrekker den gamle "farfar" stilen, så jeg har ikke noe tro på at produsentene vil lage s/s hagler i "moderne" matrialer, det vil nok selge dårlig :?

Link to comment
Share on other sites

Ruger lager en rustfri en med syntstokk og den er ganske fin. Heter Red Label med tre men vet ikke hva den heter med plast. www.ruger.com

 

Den heter Red Label den også. Jeg har en blånert Red Label som jeg har jaktet med i ti år og det er den første haglen jeg har vært skikkelig fornøyd med :D . Jeg vet ikke hvordan de nye er, men min er litt "overdimensjonert", så den er solid, men forholdsvis tung.

Link to comment
Share on other sites

Hei,

Jeg kjøpte for 3 år siden en ny hagle via G sport i Trondheim (Lefstad)som het Ruger Red Label All Weather 12/76 med koksgrå synt stokk og rustfritt løp(ser oxo koksgrått ut). Den gang kunne jeg velge mellom 26" 28" 30" løp. Jeg tok 26" og er i dag meget fornøyd. Mener den gang at den kom til Norge via en importør i Bergen med ca 3 mnd leveringstid. Tror jeg betalte ca 10 000,. nkr.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
  • 1 year later...
  • 7 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...