Jump to content

Tanfoglio stock 3 vs cz75 shadow


P226

Recommended Posts

Vurderer en av desse to, til felt og ppc skyting

Jeg liker begge veldig godt men klarer ikke å bestemme meg på hvem jeg bør gå for.

 

Fordel med tanfoglioen er jo grepet justerbare sikte og 5"

Cz billige deler 3 magasin føler med grepet liker jeg godt her og. 4.5"

 

Hva bør jeg velge?

Erfaringer med noen av pistolene?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jeg har samme spørsmål som TS så bumper denne i håp om at noen som har erfaring/kunnskap kommer innom.

 

Jeg hadde egentlig bestemt meg for å gå for en CZ 75 shadow orange, da jeg har prøvd denne og den passer min hånd veldig godt.

Men da jeg var innom forhandler i dag og spurte om de hadde denne inne eller når den kom inn så sa de at de ikke hadde bestilt inn flere av den pga. kvalitet/pris. Og videre anbefalte de meg heller en Tanfoglio. Denne er jo forsåvidt veldig lik, hvertfall i grepet. Forhandleren mente også at tanfoglio hadde mye bedre kvalitet ("da den er lagd i italia, og der er de utrolig mye flinkere enn i tsjekkoslovakia"), og at de hadde opplevd at mange hadde kommet innom butikken med knekt sleide på shadowen. Stemmer dette? At tanfoglioen er mye bedre kvalitetsmessig enn shadowen? Eller er dette bare tull, og han bare var ute etter å selge det han hadde på lager?

Link to comment
Share on other sites

Tsjekkeren har siden 1900 tallet væ'rt en av de ledende og mest kvalifiserte produsentene av våpen her i Europa.

Slgafelts kjenninger som Bren gun og Uzi er basert på Tsjekkiske konstruksjoner og en av de første suksessfulle ogden mest kopierte høykapasitets DA 9mm tjenestepistolen igjennom tidene CZ75 er Tsjekkisk. De forberedet PP i i sin CZ 50 variant og tenkt på hvor mange Safari bolt action rifler som er basert på CZ / Brno rifler.

 

Italienerne er gode på hagler (og racerbiler), det skal de ha. Men grovpistoler??? Beretta 92 er en viderføring / kopi av tyske Walther p38, de kopierte Garand for å få gode tjenesterifler etter krigen, caracano er vel basert på manlicher mekanismen, den største eksporten av våpen derfor er kopier av amerikanske ville vesten våpen (med varierende kvalitet) og så videre.

 

Noen som hevder

"da den er lagd i italia, og der er de utrolig mye flinkere enn i tsjekkoslovakia"

Om våpen og ikke middag eller vin, ønsker å selge deg et produkt de tjener mer på en det alternativer. Det er min påstand.

Link to comment
Share on other sites

Det var vel det gennerelle og skjære alt over en kam i påstanden jeg reagerte på... Jeg har da eid dyre CZ kopier fra Italia jeg også... og som med recerbiler, så er de nok ikke hetl ute å kjøre på recerpistuser heller. Tsjekkerne lager jo bruksgreier, ikke supertunedxe vinnomater. (og absolutt greit øl...)

Link to comment
Share on other sites

Vil si at det er noe forbanna sprøyt som forhandleren har sagt til deg, hvilken forhandler var det? Min snart 4 år gammle Shadow med nesten 16000 skudd gjennom løpet har jeg hatt null problemer med. Utrolig bra våpen til en billig penge.

 

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

at de hadde opplevd at mange hadde kommet innom butikken med knekt sleide på shadowen. Stemmer dette? At tanfoglioen er mye bedre kvalitetsmessig enn shadowen? Eller er dette bare tull, og han bare var ute etter å selge det han hadde på lager?

 

Har ikke Shadow eller stdCZ75 selv, men kjenner ganske mange som har skutt x antall tusen skudd med sine uten å ha hørt om brudd på sleide eller andre deler, jeg har selv skutt ganske mange tusen skudd med std CZ75 uten at denne ble tydelig slitt, sleidestoppen røk riktignok etter x antall skudd med nato, men dette er ikke det samme som en knekk i selve sleiden.

Dette virker som en Svada påstand.

Link to comment
Share on other sites

Om våpen og ikke middag eller vin, ønsker å selge deg et produkt de tjener mer på en det alternativer. Det er min påstand.

Det var det inntrykket jeg hadde når jeg var i butikken.

Mer presis, godt mulig - det er kompromiet mellom driftsikkerhet og pressisjon.

Hvis det er dette det går på, vil jeg heller ha et våpen som smeller hver gang enn et som treffer bedre enn jeg klarer å skyte uansett. :)

Jeg fikk og beskjed om at tanfoglioen var mer presis og bedre kvalitet enn cz en,

Hadde bestemt meg for en shadow helt til Pedersen vaabenlager kom med dette.

Så nå heller jeg mer mot stock 3.

Hadde egentlig ikke tenkt til å nevne butikk, enkelt å greit fordi jeg ikke kan nok til å vite om det jeg ble fortalt stemmer eller ikke. Men det var hos Pedersens jeg også var.

Tror at jeg kommer til å konkludere med å gå for shadowen uansett. Det kan umulig være så dårlig kvalitet som det ble tegnet et bilde av, da bla. verdensmesterskap i IPSC production har blitt vunnet med våpenet (to ganger?).

Link to comment
Share on other sites

Har selv sjekket import av denne fra HH, men fant ut at her var det ikke noe og hente

Tanfoglio Stock III kal. 9mm. Pris 7.650,- excl.moms. 6.120,-

Bankgebyr 50,- Forsendelse 500,- Total 6.670,- Dkk.

Pluss norsk moms og valuta differansen så svare d seg og handle denne i Norge tror eg,

Link to comment
Share on other sites

Jeg fikk og beskjed om at tanfoglioen var mer presis og bedre kvalitet enn cz en,

Hadde bestemt meg for en shadow helt til Pedersen vaabenlager kom med dette.

Så nå heller jeg mer mot stock 3.

Jeg gikk inn der for å kjøpe shadow og fikk også den leksa. Det er akkurat derfor jeg sitter med en stock 3 :lol: Har ikke skutt mere enn 2-3000 skudd, men er godt fornøyd. Men nå er nå det min første 9 mm, så jeg vet jo ikke bedre :lol:

Link to comment
Share on other sites

Har selv Shadow, og en klubbkompis har Stock3.

 

Det lille jeg har prøvd den, så syns jeg avtrekket på Stock3 var forferdelig, sammenlignet med Shadow'en min.

Det kan selvsagt fikses på avtrekk på Stock3 også, men da har man jo allerede betalt mye mer for selve pistolen før man skal begynne å "fikse". Min CZ har comp.hammer, lettere fjører. "Det vanlige". Billige deler er det også, og Tanfoglio'en bygger jo på samme låsesystemet av løp o.l., så ville vært rart om Tanfoglio har mindre problemer enn CZ mtp slitasje av sleidestopp. Kan selvsagt være at Tanfoglio har bedre stål i stopperne sine.

 

Min CZ nærmer seg vel rundt 8k skudd, ser slitasje på stopperen men skyter forsåvidt slappe ladninger. Holder 130 i faktor.

 

Det jeg prøver å si, er at om du skal gå for en Tanfoglio som er bedre enn Shadow, ville jeg gått "all out" og gått for en Stock2.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...

Vurderer også CZ 75 Shadow kontra Tanfogilo, og sjekket litt med Pedersen Vaabenlager. Når jeg sa at jeg lader selv, og ønsker å bruke blykuler, var beskjeden at da var Tanfoglio utelukket. Alle disse har polygon piper som er dårlig egnet med rene blykuler.

Link to comment
Share on other sites

Må bare påpeke her siden jeg har stock II&III og shadow.

 

Shadow 18skd magasiner går ikke i stock III. Er 2mm forskjell på grepslengden.

Cz magasiner 16skd går i tanfoglio.

Tanfoglio magasin alle typer smal frame går i cz.

 

Angående pistolen så har stock 3 ett fantastisk singel action avtrekk, DA avtrekket er som så så. Men det er bare første skuddet. Tanfoglio har en kort hanefjær som er grunnen til hardt avtrekk på DA. 13lbs fjær og delta hammer(standard på extreme utgaven) hjelper mye.

 

Kvaliteten er også høyere på tanfoglioen generelt.

 

Til konkurranse er det stock 3 jeg tar med.. Hver gang..

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Liten oppdatering fra min side.

Bestilte en Shadow Orange på Oslo skytesenter isteden.

Veldig god service der forresten :) Og den ligger nå og venter på meg ^^

Venter bare på godkjenninga som kommer i posten neste uke :D

Har også tatt meg bryet med å tja gjøre ett forsøk på å innrede våpenskapet mitt.

Kan legge opp bilder hvis det er noen interesse for det og kanskje hvis noen vil se hvordan man kan gjøre dette selv :)

Link to comment
Share on other sites

Tror ikke blykuler sliter mer på løpet en belagte kuler heller.

Forøvrig har glock også polygonløp, uten at det hauses opp som en grunn til å ikke kjøpe Glock.

Med grei tilgang på belagte kuler, kan jeg ikke se en enneste vettug grunn til å skyte bly i 9mm.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...