Jump to content

NM Vinterbolten 2015


fanta_a

Recommended Posts

  • 3 months later...
  • 3 weeks later...

Hei. Vi har hatt 3 NM hittil i år og er veldig åpne for å ta i mot hjelp/crew.

Vi kan tilby dere overnatting med god standard og kost.

Du vil selvfølgelig få skyte PM og få bli en del av vårt gode miljø. Vi trenger både RO og annet Crew.

Velkommen skal dere være.

 

Ønsker du å bidra så send meg en mail og meld deg på Prematch

 

T.e.bergum@live.no

 

Ellers kan jeg opplyse om at Stage og skudd antall ikke er avgjort enda, men dere vil få beskjed ASAP

 

 

Mvh MD

 

Tor Erland Hv.Bergum

Gjøvik pistolklubb

Link to comment
Share on other sites

NM Vinterboltn blir desverre avlyst.

Årsaker til dette er at stevnet ikke er økonomisk bærekraftig og vi har vanskeligheter med å skaffe nok menneskelige ressurser.

 

Vi beklager dette på det sterkeste og vil komme sterkere tilbake. Vi håper du har hatt en trivelig tid på de 3 andre NM`ene vi har hatt i år.

 

mvh

MD

Tor Erland Hv. Bergum

Gjøvik Pistolklubb.

Link to comment
Share on other sites

Det var veldig synd med avlysinga (hadde meldt meg som RO også..)!

Skjønar likevel gjengen på Gjøvik som har hatt stor arrangementaktivitet i år.

 

Trist at NM rifle manuell ikkje vert arrangert i år, og då spøker det vel også for framtida til manuell rifle her i kongeriket.

Eg personleg har brukt litt tid og energi på å bygge meg ei slik rifle, men no trur eg den vert endra til andre formål...

Link to comment
Share on other sites

då spøker det vel også for framtida til manuell rifle her i kongeriket.

Eg personleg har brukt litt tid og energi på å bygge meg ei slik rifle, men no trur eg den vert endra til andre formål...

 

Neida, det har blitt stadig flere deltagere på LII Vinterbolt'n-stevnene de siste tre årene. Også på Danish Open Rifle var det i år en økning til rundt ti skyttere i de manuelle klassene, i forhold til fjorårets to; en prosentvis økning som langt overgår økningen i noen annen divisjon i samme tidsrom... ;-)

 

Ha litt tålmodighet, det kommer uansett godt med i manuell... ;-)

Link to comment
Share on other sites

Skal man ha noe aktivitet i manuell så tror jeg absolutt veien å gå er å holde eget stevne, slik som Vinterbolten. Når man må velge mellom å skyte manuell og semi så skyter de aller fleste sistnevnte, det ser man jo svært tydelig. Holder man rene manuell stevner som en separat greie så trenger ikke folk velge, da kan man fortsatt satse på semi og skyte manuell innimellom. Jeg vil tippe at et rent manuell-EM hadde samlet flere deltakere enn 4.

Link to comment
Share on other sites

En ting jeg ikke skjønner er at folk ikke skyter manuell før de får lov til å kjøpe halvauto? Så mange som maser om karantenetiden, og visstnok venter på få skutt riflestevner - og så stiller de ikke på et stevne (jeg synes det er litt langt å kjøre til Gjøvik, men vurderte det sterkt denne gangen) der man kan skyte med bortimot enhver rifle, og der de vanligste riflene som er i Norges land faktisk er konkurransedyktige? Rifler man får kjøpt bare man kan ramse opp noen andearter :wink:

Jeg spurte om det var manuell klasse på et stevne her nede for i stund siden, og fikk klar beskjed om at manuell bare var noe vas - og om det er holdningen blant formenn og oppmenn, så er det kanskje ikke så rart at det går litt trått?

 

K

Link to comment
Share on other sites

Manuelle rifler er i tillegg fritatt for karantenetid, slik som det er i DFS og etter bestått jegerprøve, så det er absolutt betimelig å spørre hvorfor ikke flere er aktive i disse divisjonene.

Holdningen M67 nevner er kanskje noe av utfordringen for deltakelsen.

 

Å skyte manuell er krevende i det at det må mer håndtverk til enn i semi-divisjonene gitt mekanismenes og magasinenes begrensninger, og helt annen planlegging av stage grunnet stort sett lav magasinkapasitet.

 

Morro er det iallefall :-)

Link to comment
Share on other sites

Strengtatt bare dårlig av meg å ikke skyte noen manuelle stevner, men når man har valget blir det ofte semi auto.

 

Vinterbolten er jo fin tradisjon, man bør klare ha 1 slikt stevne i året, flere er neppe realistisk.

 

Morro å se gode manual action skyttere i aksjon. Enda mer morro når de slår semi auto på samme stage ;)

 

(ikke så morro når du er den de slår)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...