Jump to content

Ammunisjon med posten


Recommended Posts

Dette er sikkert drøftet 100 ganger men jeg spør for sikkerhetsskyld ettersom regler kanskje endres med tiden. Kan man sende 12 cal hagleammo med posten? 


På forumer leser man 10 forskjellige svar men fra posten kundeservice chat får jeg NEI. Er det ikke lov eller er det fortsatt slik at posten "markedsfører" at det ikke er lov men at det finnes unntak ved riktig merking osv?

 

 

Link to comment
Share on other sites

Det er forskjell på hva du som privatperson kan sende, og hva en bedrift kan sende. Representerer du en bedrift, gå inn på bring.no.

 

 

Bedrifter kan sende ammunisjon men ikke privatpersoner, slik jeg har forstått det.  Så kan man jo bare spekulere i hvorfor det er slik...

Blir ammunisjon merket på en spesiell måte når bedrifter sender?

 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Eg har aldri hatt problem med å bestille ammunisjon på nett og få det tilsendt. Det vil skje at pakkane kan verte opna, då. So seint som i dag henta eg ein pakke med tennhetter, som heilt tydeleg var opna og sjekka av Posten. Eit par tennhetter låg og slang i pappeska, men ingenting var elles skadd eller borte.

Edited by kaffikjelen
Link to comment
Share on other sites

kaffikjelen skrev (4 timer siden):

Eg har aldri hatt problem med å bestille ammunisjon på nett og få det tilsendt. Det vil skje at pakkane kan verte opna, då. So seint som i dag henta eg ein pakke med tennhetter, som heilt tydeleg var opna og sjekka av Posten. Eit par tennhetter låg og slang i pappeska, men ingenting var elles skadd eller borte.

Som nevnt ovenfor: forskjellige regler for privatpersoner og bedrifter 

Link to comment
Share on other sites

On 2/9/2024 at 8:00 PM, Rausheim said:

Så vanskelig var det å google seg til det merket.

Jeg har til og med mottatt pakker med dette merket tegnet for hånd.

jeg har sendt pakker med dette tegnet for hånd. aldri fått en kommentar fra posten eller mottaker

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...