Jump to content

Ettersøk med Sporio


larmn

Recommended Posts

Nokon av dei 300 ettersøksjegrane i sporio som har noko erfaring å dele frå Sporio?

Hadde ikkje så nykje tid i jaktåret 2023 til å vurdere å ta på meg andre ettersøk, men satser på meir tid i 2024. Lurte derfor på å melde meg opp som ekvipasje.

Link to comment
Share on other sites

599kr i året er ikke mye. Koster som regel mer hvis en skal ha tilgang til en ettersøksring, og hvis man jakter flere steder rundt om i landet så slipper en å ha en haug med lokale avtaler. I tillegg så koster det ingenting å tilkalle en ekvipasje. Som ettersøksjeger så er det mindre styr om en slipper alle individuelle avtaler og at en heller kun har avtale med sporio. MEN, ser jo ut som om sporio sliter med å få nok betalende medlemmer så det spørs hvordan det går..

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

FNJ skrev (På 10.1.2024 den 10.02):

Koster jo litt å ha dette

Jeg betaler gladelig 599,- for ettersøksavtale som inkluderer fri bruk. Og i tillegg gjelder i store deler av landet 👍 Har foreløpig heldigvis sluppet å benytte meg av tjenesten.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Har lurt på det samme så har spurt noen jeg kjenner.

Veldig greit system.

Mobilen piper og du får opp en posisjon og du velger selv om du vil akseptere "tilbudet" om ettersøk. Er det litt for godt under dyna eller passer veldig dårlig så kan du la noen andre ta ettersøket. 

De fleste ettersøk blir tatt rimelig raskt, innenfor minutter så du må være rask.

Aksepterer du ettersøket får du opp nøyaktig posisjon, kontaktinformasjon og litt informasjon om dyret og situasjonen.

Når du er ferdig får du et skjema du fyller ut for å få betaling fra Sporio.

Det har fungert fint for de jeg har snakket med.

Link to comment
Share on other sites

Oryxhunter skrev (8 timer siden):

Jeg betaler gladelig 599,- for ettersøksavtale som inkluderer fri bruk

Helt enig. Trodde 599 kun var for å ha bruker og at sporing var utenom. Hos oss (nord Rogaland) er ettersøksavtale noe grunneier betaler til valdet.  Sporhundsentralen her har også sin egen app ("Jegerapp") men den blir kanskje erstattet av Sporio? 

Link to comment
Share on other sites

Verden går framover, så alt som får fleire til å ha skikkelige avtaler, og bedre dekning av ettersøksekvipasjer ser eg på som fornuftig. Så det var no mest om det var noko spesielle negative erfaringer eg lurte på, så eg ikkje sitter med skjegget fullt i postkasse plutselig.

 

Eg reiser sporadisk offshore, så ein Uber løysning passer meg bedre enn å gi private avtaler der det ventes at eg er tilgjengelig fra 10 august-23.12.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Hei Folkens.

Jeg er en av gründerne bak Sporio.

Prisen er som nevnt 599 per år, uten tillegg ved behov for assistanse. 
 

Antall jegere blir nevnt ovenfor. Sist sesong var vår første sesong, all fokus lå av den grunn på ekvipasjer. Vi måtte ha dekning før vi kan tilby tjenesten til jegerne. I år vil fokuset ligge på jegerne.

 

Kontrakten vi signerer med ekvipasjene sier at de skal gjøre sitt ytterste for våre medlemmer. Personer som jobber skift passer også veldig godt inn i Sporio, de vil ofte være tilgjengelig når andre er på jobb.

 

Skulle dere ha noen spørsmål så ikke nøl med å ta kontakt👍🏻

 

mvh Kenneth

 

 

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...