Jump to content

Malvin (dachs) har skadet seg


Makkieboy

Recommended Posts

Du får lage noen fartsstriper og nummer a la ræserbil på den der så du får pønta opp urlite! :mrgreen:

 

Ta på han et Jaktdekken av solid gummi som beskyttelse utapå der, så kan han kanskje løpe litt...? Nei ska ikke gi deg noen idéer, kan hende fatfar er like utålmodig som bikkja...

 

 

normal_DSC00354.JPG

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Har fulgt tråden og utviklingen til Malvin med håp om at alt skulle gå bra! Godt å se at det endte godt! Ellers har jeg en "jakt-rustning" som jeg brukte på dachsen min. Fenris blei fort kjøttkake på brystet etter et par dager med intensiv jakt, så valget stod mellom rustning eller sofa, og da var jo ikke valget vanskelig. Siden Fenris ikke har bruk for denne lenger kan Malvin arve denne dersom han skulle trenge ytterligere bukbeskyttelse. Den er ikke skuddsikker men som splintvest gjør den jobben!

33oru5g.jpg

2cgj69z.jpg

Link to comment
Share on other sites

Takker for tilbudet Fenris, men Malvin er den mest langbeinte dachsen jeg har hatt, nr 3 i rekken. Har aldri hatt problemer med brystkassen, men litt mere de to detaljene lengre bak, som ikke brukes til å løpe med :lol: Spar på denne selv, du skal sikkert ha dachs igjen snart :mrgreen: men skal ha det i bakhodet, hvis behov. Takker igjen for omtanken.

 

Skaden som skjedde var nok ikke på grunn av benlengden, men mere som dette:

1 Hund loser på hare.

2 Hare velger etter en stund å flykte inn i en haug med jern og bygge skrammel.

3 Hund i full los og god fart inn i dette skrammelet.

4 Haren vant(for en gangs skyld), og hund slikker sine sår.

5 Far har ryddet opp skrammelet, dette skal ikke skje igjen :oops:

 

Sist men ikke minst, det går utrolig bra med han :wink:

Link to comment
Share on other sites

han løp ut foran en trailer, UTEN rustningen...

 

Eeh. Du mener han angrep en trailer. For en dachs er ikke noe for stort til ikke å kunne taes. (Nei, desverre dachser er etter min erfaring lite flinke i trafikken)

Uansett, som p.t. hundeløs dachs elsker har jeg fulgt denne tråden med noe engstelse, men etter hvert mer og mer glede, mest på Malvin sine vegne, men selvfølgelig også eier. JEG kan ikke tenke meg noen hund som tar så bolig i sin eiers sjel, som en dachs. Uansett hvor "håpløse" og strie de er, må man elske dem, kanskje mer enn noe annet.

Link to comment
Share on other sites

Melvin bør imidlertid få seg en susp til sine edlere deler; foreslår en halv pingpong-ball med hofteholder :lol:

 

Kondolerer med Fenris.

 

Med mine 186 har jeg nok bakkeklaring til at jeg ikke trenger balle beskytter. Men Malvin derimot, kan sikkert trenge det.

 

Bra og høre at det går bra med dere Makieboy. Ser fram til og se Malvin i action på minken når dere kommer hjem igjen.

Link to comment
Share on other sites

Her i Tufjorden har situasjonen endret seg, Malvin er blitt veldig dårlig. Dvs han er frisk som en fisk, men han har truet med å kaste seg på utsiden av kaikanten med et tau om halsen, hvis han ikke får jage snart :roll:

Det er ikke lett å være jaktbikkje her oppe. Det er komplett umulig å lufte han, uten å krysse ferske harespor. Selv mitt på dagen, er dem ute, mitt mellom husene. Og Malvin forstår ikke helt hva han har gjort galt, siden halsbåndet aldri kommer av mere :lol:

 

Kuttet er grodd veldig bra, hevelsen har gitt seg, det lesker ikke, og har ikke verk. Vi drar hjem til neste fredag (30 jan) så vi venter med å ta stinga til jeg er trygt hjemme, slik at det ikke er langt til hjelp, hvis det skulle oppstå komplikasjoner.

 

Takker igjen for all hjelp og medfølelse som jeg har fått av dere her inne, all hjelp er god hjelp, når nøden er størst.

Ingen nevnt, og ingen glemt.

Link to comment
Share on other sites

I dag tok jeg sjangsen :? Malvin har vært en tolmodig pasient, men nå har rastløsheten tatt overhånd. jeg tapet han opp med sportstape, tredde på forsvarets dachsevarmer (se tidligere bilde), og gikk ut på et nes der det bruker å være hare (kirkeneset for den som er kjent). Tenkte han kunne jage litt, en halvtime eller noe sånt. Han gikk helt i fistel når peileren ble dratt frem, han vet jo hva det betyr :mrgreen:

Slapp han løs, og satte meg der haren pleier å krysse over for å slippe maset, når den blir lei. Hadde ikke med børse, pga dette foregikk i frokostpausen. Han brukte ca 10 sek, så var første haren på beina, og jeg var spent på hvordan dette skulle gå. 3 runder rundt toppen av neset, og haren kom på forventet vei, jeg lot den passere, og konsentrerte meg om å fange Malvin. Men den gang ei, han gjorde en kjempefint, og satte meg helt ut. Nei dette skulle faen meg ikke stoppe så fort, og losen dro på fjellet. Jeg satt tilbake med angeren, og ante en blodig bikkje i retur. Han er normalt lydig nok til dachs å være, men å kalle han inn når han kan se losdyret, det har jeg aldri klart.

Ja ja, da var det bare å tusle inn i verkstedet, og håpe på det beste. Må inrømme at jeg følte meg dum som hadde gjort dette, men etterpåklokskap hjelper ikke stort.

Så, etter 7 timer på egen hånd, kommer han tuslende inn på verkstedet, halen går som en propell, og han er kjempeglad :D jeg snur han spent rundt på rygg, for å sjekke. ALT like fint, tapen er på plass, og ingen skjede skadd :D

Han fulgte meg pent inn på leiligheten, og spiste dobbel porsjon med mat. Etterpå fant han vant sin plass i sofaen, og ligger nå og rykker i drømmeverden, sikkert over hendelsene tidliger på dagen.

Malvin er nå friskmeldt under tilsyn, og satser på en hviledag til, før vi jakter med han, vi får se til søndag.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...