Jump to content

Kappe pumpehagle


frankhovin

Recommended Posts

Jeg har litt lyst på en hagle med lyddemper. Ikke fordi jeg skal bruke den til fugljakt - da har jeg en vanlig o/u - men fordi jeg vil ha en.

 

Det jeg da lurer på er: Hvor mye kan man kappe ned en pumpehagle? Er det noe jeg må vite før jeg kjøper en, slik at jeg ikke ender opp med en som ikke kan kappes og gjenges?

Link to comment
Share on other sites

Kjøpte for noen år siden en A-tec A12 til min 870 med lang pipe. Dempet godt, men synes den ble for lang og framtung. 
 

Undersøkte derfor pris på en ekstra pipe på 40 cm jeg kunne bruke med demper. 
Husker ikke nøyaktig summen for kapping, gjenging og lakking, men det ble ca like dyrt som den nye 870’n jeg kjøpte med litt over 40 cm pipe. 
 

Balansen er mye bedre, men opplevd dempet lyd er en del mindre enn med lang pipe. 
 

 

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, Sakoen75 said:

Blir det like dyrt å kjøpe nytt løp som å få en børsemaker til å kappe og gjenge løpet ditt?

 

Den skjønte jeg ikke? En hagle av den typen som nevnes over koster fra 7 tusen og oppover. En "vanlig" pumpehagle får man ned i 1500,- brukt. Vet ikke hvorfor du mener jeg skal kjøpe nytt løp hvis jeg kapper det eksisterende?

Edited by frankhovin
Link to comment
Share on other sites

22 minutes ago, frankhovin said:

Er det mye dyrere å kappe og gjenge hagle enn rifle? Det koster altså mer enn 4-5.000,-?

Det blir i alle fall det om godset er for tynt. Lurt å måle før du kjøper evt. Er pipeveggen tjukk nok er det ikke noe stress å kappe og gjenge. Men mange har større veggtykkelse over choke. På min ble dette løst med å lodde på ei hylse som ble gjenget for choke. Ingen billig løsning men ser ut å funke

Link to comment
Share on other sites

frankhovin skrev (2 timer siden):

 

Den skjønte jeg ikke? En hagle av den typen som nevnes over koster fra 7 tusen og oppover. En "vanlig" pumpehagle får man ned i 1500,- brukt. Vet ikke hvorfor du mener jeg skal kjøpe nytt løp hvis jeg kapper det eksisterende?

Du får ringe og få en pris på jobben du vil ha utført.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...