Jump to content

Når gir man opp børsemakeren?


Guest

Recommended Posts

Håper på litt input da jeg begynner å bli svært frustrert over børsemakeren jeg valgte for et kaliberbytte.


Rifla ble levert i midten av august 2022 og jeg fikk aldri noen oppdateringer, måtte alltid ringe selv for å høre om fremgang. Nå har jeg ringt en gang i mnd. siden januar og får til svar at han fortsatt er på utkikk etter delene (løp og bolthode). Svarer ikke på SMS eller e-post, kun telefon.


For to uker siden ringte jeg på nytt og fikk beskjed om at han ventet på svar ang. deler den uka og skulle gi meg tilbakemelding, men jeg hører ikke noe, og fortsatt ingen respons på henvendelser.


Er det på tide å be om å få rifla levert tilbake og finne en annen børsemaker eller er det noe opplagt jeg overser?

 

Link to comment
Share on other sites

higraver skrev (24 minutter siden):

Hvis man ikke få svar er det lurt å ringe opp onkel Blå og gi uttrykk for din bekymring . 

 

Ser det ut som han ikke svarer?

 

Pedersen skrev (2 timer siden):

Svarer ikke på SMS eller e-post, kun telefon.


For to uker siden ringte jeg på nytt og fikk beskjed om at han ventet på svar ang.

 

Hvilken rifle er det? Ville undersøkt om andre børsemakere kan skaffe det de trenger for å fikse rifla di. Så ville jeg valgt børsemaker ut fra hvem som kan utføre jobben raskest.

Link to comment
Share on other sites

Noen børsemaker må man kanskje forklare at kundens penger sikkre sin levebrød . 

Hvis det ikke ble forstått må de enten stenger butikken pga. rikdom eller ble over tid konfrontert med realiteten . 

For min del er det uakseptabelt å bli behandlet som kunde på denne måten .

Link to comment
Share on other sites

I og med du skal ha nytt bolthode, så kan det jo være der problemet har oppstått. Da burde det imidlertid være enkelt å fortelle hvorfor. I så fall kunne det også vært en mulighet å forsøke selv å få fatt i det gjennom annonser på Finn-Kammeret etc, noe du nå ikke har mulighet til. Det kan jo fort være noen som evt. sitter med et slikt bolthode og som ikke bruker det. Ta en ny telefon, få en bedre forklaring.

Link to comment
Share on other sites

Takker for feedback, rifla er nå på vei tilbake. Satser jeg på...


Det var snakk om en Troy PAR, så jeg forstår at AR-løp uten gassblokk (gasport? halvauto-opplegget hvertfall, ikke skyt meg for mangel på kunnskap) kan ta tid å få tak i, men det var ikke tidsbruken som var problemet, det var den fullstendige mangelen på ordentlig kommunikasjon. Han kunne ha skaffet løpsemne og fikset alt fra låsing til kamring og jeg hadde ikke klaget på 24 mnd, så lenge kommunikasjonen hadde vært på stell.  Jeg hadde allerede snakket med en annen børsemaker før den første posten, og innen 24 timer hadde han en plan for løpsemne og hele prosjektet, så lar nå han overta.

 

Sendte to mailer og en SMS om å få returnert rifla uten respons, og da jeg ringte to døgn senere fikk jeg "ja, jeg så de akkurat" til svar. Den ene eposten var en purring som inkluderte navn og adresse rifla skulle sendes til, - mottok senere en telefon fra børsemakeren med spørsmål om hvor rifla skulle sendes... Kommer aldri til å benytte denne karen igjen til tross for at han fremstår som et geni, teknisk sett.


 Skulle gjerne nevnt navn, men jeg jeg skal ikke drive med noe krenking, folk er jo så jævla hårsåre enten de blir nevnt eller ei.


Jeg er opplagt ingen børsemaker, jeg fikk bare beskjed om at låsekrans for "ikke-AR-løp" var problematisk, men at et bolthode kunne modifiseres til riktig kaliber og var en smal sak. Satser nå på at ny børsemaker, som har fått forespørsel om tidsbruk og ca. kostnad kan levere. Har vært svært fornøyd med denne tidligere, så satser på at det går bedre.


Jeg så forøvrig på mail-historikken at nåværende børsemaker svarte langt og tydelig på spørsmål for over et år siden, men det stagnerte fullstendig i det han mottok rifla. Prosjektet startet 3. mai 2022 og endte nå.

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...