Jump to content

Mauser g98 løst magasin?


Ølvomma39

Recommended Posts

Det er mulig @Ei tohi varjata er inne på noe i forbindese med spørsmålet ditt, @Chiefen.v-2 (fra en annen tråd):

 

Sitat
Ølvomma39 skrev (23 timer siden):

Hørt flere som har sagt at om jeg skyter opp med for eksempel lyddemper så kan jeg ikke jakte uten lyddemperen på osv

 

Hvor skyter du egentlig? Det virker jo som om du omgås fullstendig kunnskapsløse folk?

 

Ole

 

Link to comment
Share on other sites

Ridgecroft skrev (50 minutter siden):

Det finnes, men tror ikke det er plug and play på en gammalmauser med hengslet boksmagasin. Husk at du må søke om å få kjøpe magasin med større kapasitet enn 10.

 

https://www.brownells.no/Popular/Mauser-98

 

Så dem klaga over at fjøra i magasinet ikke var god nok.

Tenkte bare bruke 10 skudds magasin på prøveskudd/øvelseskyting

Link to comment
Share on other sites

Du unge "lovende" @Ølvomma39 du får 🏆🥇 for den som har stilt mest selvmotsigende spørsmål her på kammeret.. i det ene øyeblikket så er det spørsmål om 45-110 kaliber.. 14,7 kaliber og andre "sære" kaliber med mye rekyl.. for i neste øyeblikk har behov for munningsbrems på 308w.. du har jaktet hele livet kan du fortelle.. men synliggjør et svært naivt og kunnskapsløst forhold til våpen og skyting ( og misforstå meg rett..det er helt ok å ha lite kunnskap.. men innrøm det da mann!!) "Hvilken 308 som bråker mest" spørsmålet tilsier at du aldri har vært på en skytebane.. (igjen helt ok.. men ikke prøv å framstå som en dreven skytter!! ) 

 

Du har flere ganger blitt spurt om hvor du skyter.. hvilken bane du frekventerer på.. uten at du har svart.. jeg vil veldig gjerne vite dette da.. jeg vil tilnærme en slik bane og kunnskapen du har synliggjort at dine medskyttere sitter på.. alternativt så får vi etablere en dugnads tropp av kammer medlem slik at vi kan møte opp og drive litt "opplysende" arbeid for å bedre sikkerheten på banen slik at nærområdet..turgåere og naboer kan ferdes litt tryggere.. så hver så snill opplys oss om din bane..

 

Er det slik at du lever livet bak tastaturet.. og at dine spørsmål her på kammeret er en form for tidsfordriv for å døyve ensomhet.. så vær heller åpen om det.. har du lyst til å skyte..så rekk opp hånden.. det er sikkert et kammer medlem rett i nærheten av deg som kan være fadder for deg og ta deg med på bane så du får prøvd skyting.. det er en kjekk hobby og fritidssyssel.. men vær ærlig med oss.. ikke prøv å framstå som noe annet enn det virkeligheten er.. 

 

sist men ikke minst..dette er ikke ment som kritikk.. ikke ment som mobbing.. men heller en utstrakt hånd slik at du kan starte på nytt her på kammeret.. her er alle velkommen.. men vær ærlig med oss!!

Edited by Sunnmøring
  • Like 13
  • Thanks 6
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...