Jump to content

Pris Browning blr


Maxwatt

Recommended Posts

 

Jeg trenger litt hjelp angående pris anslag på en browning blr.

Jeg ble tilbudt den av en eldre slektning, men han oppga ingen pris og ingen av oss to vet vell egentlig hva den er verdt.

Det er en blr i kaliber 243. Det sto 81 i magasinet men den er ganske tung så det er nok snakk om stål låsekasse. Veldig pen stand. Rett stokk uten pistolgrep, ikke noe fancy treverk og et Hakko Husqvarna electropoint 3-9 kikkertsikte. 

Jeg har ikke lyst til å komme med noe skambud på børsja siden det er slekt så det hadde vert fint å få hvite ca hva slike ville ha gått for.

Kikkerten vet jeg at ikke er verdt all verden, men drar det prisen ned at det ikke er et storvilt kaliber.

Jeg har dessverre ingen bilder.

 

Og jeg er ikke helt sikker på hvordan jeg skal begrunne søknaden. Jeg har 6 jaktvåpen fra før og slektningen er ikke i rett opp/ned linje.

Jeg har lagt ut det ene våpenet mitt for salg så jeg kan vente til dette er solgt hvis det vil bli vanskelig å få godkjent browningen på en måte som gjør at den kan benyttes til jakt på grunn av full garderobe.

 

Noen her som har/har hatt slike og husker hva de ligger på i pris?

 

Link to comment
Share on other sites

No er vel våpengarderoben utvida til 8 våpen, så det skal ikkje vere nokon problem.

 

Har hatt eit par søk inne på Finn på Browning BLR. Men då i større kaliber. Hadde eg funne ei Browning BLR i 358 Winchester ville eg kunne strekke meg til 8-10 000. Men for ei meir vanleg i td. 308 win. tenkjer eg 5-6000,- må vere ein grei pris. Men dette er berre det eg ville betalt for ei slik børse. Etter mitt syn dreg kaliberet prisen ned. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Hei. 
Enig med han over selv om jeg ikke har erfaring med denne typen. Kikkerten er helt Ok hvis du liker forstørrelsen og elektronikken virker.
 Kaliberet er fint til rådyr og rev og en del annet, men kan være vanskelig å få presisjon med. 
5-6000,- bør være en grei pris for begge hvis alt er i god stand. 
Garderoben er 8 nå, bør ikke være problem å få lov til å kjøpe. 

Link to comment
Share on other sites

.243 Win er om dagen rimelig "ute" har jeg inntrykk av. Nye og bedre? patroner har tatt over i 6 mm segmentet Har ikke erfaring med denne selv, men kjenner folk som har "gitt opp" den i presumptivt presise sylinderlåsrifler. Det kan jo være noe i ryktene om at den er kilen. BLRen er ei nett rifle, men hadde jeg vært i markedet etter ei slik til småviltjakt, ville jeg gjerne ha fått muligheten til få testskutt den mhp både presisjon og funksjon. Det virker jo som du kan ha  mulighet til det. Pris, tja, 5-6000 er iaf nok. Mener det kunne blitt tungt å få igjen det på åpent marked. Verdien på siktet kan vel regnes i noen få hundrelapper.

Edited by vavlo
Link to comment
Share on other sites

Jeg kjøpte en ny BLR i kal 308W tidlig på 90`tallet. Angrer egentlig på at jeg solgte den- lett, hendig og artig børse. Min var veldig kresen på ammunisjonen, omtrent kun Oryx som samlet på innertier. I 243 vil jeg tro den er enda vanskeligere. Dette er en hanebørse med lang slagtid, og krever sitt av skytteren. Den har også trangt kammer og roterende sluttstykke- som stiller store krav til maks pressede hylse. For selvlading anbefales "small base" dier. Avtrekket var "så som så"

For en i .243 og dårlig kikkert hadde jeg neppe gitt over 4000Kr.

Edited by asterix
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...