Jump to content

Ønsker meg fortsatt DFS/baneskyting-kammer


RAYJO

Recommended Posts

La meg klargjøre mitt litt så vi ikke krangler på feil grunnlag.

Det jeg har trigget på er "Det er VI som driver med skyting"-holdningen som enkelte har, en skulle jo tro at DFS fant opp både kruttet, børsa og sporten.

PS: Godt nytt år til alle her, selv dere DFS'ere :wink:

Synes vel egentlig at du også viser en "holdning"...

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 109
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Rolig nå da Fanten, litt glimt i øyet må vi vel kunne unne oss på denne dagen?

Vi telemarkinger er vel ikke de som "tar av" i tide og utide. :wink:

Og med 39 i feber er det vel mange år siden jeg har vært så rolig på en dag som denne...

God feiring, og godt nyttår!

Link to comment
Share on other sites

Jeg må utdype litt her sånn skjønner jeg.

 

De to nye emnene: Baneskyting og Feltskyting ville jeg bare kalt DFS (ellernoeidenduren), og latt DFS i all hovedsak ha et emne/tråd.

Har ingen ting imot DFS overhodet... Jeg forklarte meg dårlig i mitt forrige innlegg her ang. dette.

Link to comment
Share on other sites

Vel folkens nå er det to nye kammer å jobbe med, så kjør på. Jeg håper det blir bra.

 

Siden det fremdeles virker som det er enkelte som ikke forstår bakgrunnen for at vi ikke har villet kalle et eget underforum for DFS-kammer,eller DFS-skyting, skal jeg forsøke å forklare dette en gang til.

Helt i fra de lange diskusjonene vi hadde når vi begynte å legge opp formen på hvordan de forskjellige oppdelingene skulle være her inne, har det vært noen grunntanker som har gått igjen, som vi har forsøkt å stå fast ved. Konsekvens og likebehandling har vært viktig. Likeså har vi forsøkt å ikke få for mange underfora. En mengde underfora fører fort til at mange blir i tvil om hvor ting skal postes. Det gjør forumet uoversiktlig, og det gir unødvendig merarbeid for moderatorer. Vi så det fort som temmelig åpenbart at å lage egne spesialfora knyttet direkte opp til hvert enkelt forbund, ville gi oss en stor mengde fora, og mange av disse ville ikke bli brukt i særlig stor grad. Det ville nødvendigvis bli svært vanskelig å argumentere for at det ene forbundet ikke skulle fått sitt eget kammer hvis et annet allerede hadde fått sitt.

DFS er et forbund, og jeg har helt til denne runden oppfattet at det er dette rene DFS-kammeret som har blitt etterspurt. Et forbundstilknytta kammer.

Jeg er svært overaska over at enkelte har så vanskelig for å se dette forsøket på å legge opp til en logisk og systematisk oppbygging av forumet vårt. Jeg oppfatter en del av problemet som at vi har en noe varierende oppfattelse av hva begrepet "DFS-skyting" innebærer. Det virker som begrepet nok ofte blir brukt som en betegnelse på de øvelsene som blant andre praktiseres innefor DFS, og dermed som en egen skyteform. Jeg mener helt klart at for de som ikke er helt inne i den rette ”lingo” vil det være vanskelig å se at begrepet ”DFS-skyting” ikke skulle være knytta direkte opp i mot et forbund, og men til en skyteform.

Det finnes underfora her hvor skyteformen bare har et forbund som jobber med den aktuelle skyteformen, men dette forumet vil fortsette å ha det samme navnet om det skulle dukke opp et annet forbund på den samme greina.

Det har blitt brukt mye tid på å gjøre forumet logisk og forståelig for flest mulig. Det er ikke sikkert vi har klart det over alt, men vi har i alle fall jobba mye for det.

 

Jeg håper nyhetene som nå har kommet er dekkende for det som er etterspurt, og jeg gleder meg til å lese lærerike tråder om ”DFS-skyting”. :wink:

Godt nytt år!

Link to comment
Share on other sites

DFS lag får spillemiddler etter søknad på lik kinje med andre idrettslag/organisasjoner

Har ikke de fått midler fra forsvaret utenom dette også da? Ikke ment som kritikk altså, jeg er glad for hver krone vi får lirket ut av fingrene på staten

 

Jo, Forsvaret bidrar med middler (kroner til baneanlegg og mannskap til arrangement), til gjengjeld har de bruksrett til anleggene. DFS sentralt har også endel overføringer, på samme måte som andre idrettsforbund.

DFS bidrar også med personell til utdanning av soldater, og forsvaret og DFS har endel felles kursing.

Link to comment
Share on other sites

Da kom det jo noe godt utav dette tilslutt.

 

Jeg ville kikke inn på de nye forumene, men fikk denne beskjeden: Du har ikke rettighetene som kreves for å lese emner i dette forumet. Jeg måtte altså logge meg inn først. Dette regner jeg med er en glipp siden man har tilgang til de andre forumene som ikke innlogget.

 

Godt nyttår forresten!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...