Jump to content

Hva slags and er dette?


The Kid

Recommended Posts

Jeg var i parken i kveld og mata endene, sammen med datra mi.. da fikke jeg øye på noen ender jeg aldri har sett før.. jeg tok et dårlig bilde, men mulig det går ann og se hvordan ender dette er alikeveld.. di var hvertfall veldig friske og fine i fargene. hele anda var i grund stilig.. Dette kommer desverre ikke fram på bildet.

 

1230488201resizedpp3.jpg

 

Håper noen klarer og tyde hvordan ful dette er.. Jeg vet hvertfall ikke hva det er for noe..

 

 

 

 

 

EDIT: lysna bildet ditt. mod. jaktlykke

Link to comment
Share on other sites

"Hvordan" and? Er dette dialekt eller?

 

Det er en art som normalt hekker i øst asia, her i landet er det noen få hekkende par. Disse stammer fra parkfugler, antakelig importert til storbritania en gang i tida..

 

edit:ser du er fra Nord-Trøndelag, jeg har observert disse i fylket ditt ved en anledning. Meråker, for en del år tilbake

Link to comment
Share on other sites

Furbuden frukt smaker jo best vettu, iallefall ifølge bibelen :wink:

 

Hadde kanskje vært en ide hvis jeg skjøt de med potetkanonen min lada med mandarin?

 

Potetkanon er undervurdert som "jaktvåpen". Jeg skjøt en elg som hadde tilhold i et boligfelt og hadde begynt å gå til angrep på turgåere. En velvoksen potet midt i tjukkeste låret på femten meters hold gjorde susen. Respekt for folk ble raskt gjenopprettet gitt!

Link to comment
Share on other sites

Det kommer vel an på hva som egentlig er ment å ligge i sekken det vel? :mrgreen:

 

Sekkender er vel et gammelt utrykk for ærfugl og annet ulovlig skutt fugl som ble puttet i sekken under den normale andejakten?

eller tar jeg feil?

 

Det stemmer sikkert dette, veldig logisk :D

Men det er jo lovlig å jakte ærfugl da, i noen fylker... :)

- http://www.lovdata.no/for/sf/md/xd-20070201-0112.html#1

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...