Jump to content

Kammerets leirdueskyttere


682 Gold

Recommended Posts

Skyter på det meste jeg og, men det blir mest leirduesti og jegertrap.

Skyter for Levanger JFL.

I år skyter jeg i klasse B i begge grener.

Har skutt siden -94 med litt svingninger i aktivitetsnivået.

Jeg også skyter med en Beretta 682 Gold og er da ganske fornøyd med den, skyter 3-4000 skudd i året.

De helt store resultatene har det ikke blitt noe av, men det er da steike gøy for det!! :D

Link to comment
Share on other sites

Jeg har nå hatt et opphold i skytinga noen år (7 år) :shock: tiden går fort,

jeg har nå så smått begynt å trene litt igjen har da tenkt å fortsette med Trap jeger og Nordisk, figurjakt og muligens litt Nordisk jaktskyting og jaktfelt vist jeg kan klare å lære å skyte litt rifle også noe som vist ikke er så lett i Østfold da alle baner ser ut til å ha stengt på vinteren :?:

Jeg er medlem i Skjeberg jeger og fisk og jeg er\har vært ? medlem i NGSSK

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Innen NJFF skyter jeg for Åsane JFF. Skyter Jegertrap, Leirduesti, Nordisk Jaktskyting, Jaktfelt og Elgbane.

Innen NSF Skyter jeg for Bergen Leirdueklubb. Skyter Sporting i alle former samt Nordisk Trap. Har også prøvd meg på OL-trap og Autotrap tidligere, men har lagt dette til side inntil vi har egnede baner på plass i distriktet. Vil sikkert prøve meg litt på skeet når baner for dette står klar i Bergensområdet, men da går det neppe med 32”…

 

Haglen jeg bruker er en Beretta DT10 som koster flere ganger så mye som de børsene de fleste andre bruker. Imidlertid treffer jeg ikke flere ganger så mange duer som de andre, hvilket faktisk kan tyde på at skytteren ikke er helt uten betydning. :shock:

 

Jeg stiller i de klasser jeg har gjort meg fortjent til, dvs. stort sett klasse B. :oops:

 

Tror jeg begynte aktivt i 2001. Året 2007 har jeg ikke summert ennå, men i 2006 hadde jeg totalt 26 starter, så jeg er en temmelig aktiv krabat. Pleier å delta på 5-6 NM hvert år, trivelig å møte ”gjengen”.

 

Eneste meritter er et par fylkesmesterskap av det ikke alt for tøffe slaget. Hadde jeg trent betraktelig mye mer, og ikke spredd meg utover så mange våpen og disipliner, så kunne jeg kanskje vært mer stabil og på et høyere nivå.

Imidlertid har jeg vel etter hvert konkludert med at jeg ikke driver med skyting kun motivert av muligheten for berømmelse, rikdom og vakre kvinner. :wink: Det må være andre ting ved aktiviteten som trekker meg til banen gang på gang…

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 4 weeks later...

er ganske ny i konkuranser men har planer om å satse på leirdue skytingen så har nettopp kjøpt meg ny hagle :D en beretta 686 e sporting og har en beretta 686 spesial lux fra før

 

eg e medlem i bergen jeger og fiske forening og i stavanger og omegn leirdue klubb

 

liker best å skyte jegertrap og skeet

ska på stevne i åsane no den 24 feb

har skutt rundt 4000 skudd siden november, er det mye eller lite ??

eg e 19 år men har ikke blitt lagt inn i noen klasse såvidt eg vet.e det noen som kan si meg kor dan det e lagt opp med klasser å sånt

Link to comment
Share on other sites

Du må gå inn på jaktskyting.no. Ved hjelp av medlemsnummeret ditt i NJFF kan du registrere deg som jaktskytter. Medlemsnummeret står på medlemskortet ditt i Bergen JFF. Når du har registrert deg kan du skrive ut klasseføringskortet, som du må ta med deg når du reiser på stevner. Du havner vel i klasse D2, eldre junior. Neste år får du tilsendt klasseføringskort og terminliste automatisk.

 

Forøvrig er det trolig meg du treffer i påmeldingen under jegertrapstevnet i Åsane. :wink:

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Jeg begynte og skyte jegertrap i 85. Da var jeg 11 år. holdt på med jegertrap og figurjakt til 95. Holdt da opp i 6 år åga diverse andre aktiviteter som er vanlige ved 20 års alderen(biler dram kvinnfolk). begynte og skyte igjen i 2001. jeg skyter jegertrap og lerdusti for bjørkelangenjff og skeet nordik trap skyter jeg for rsk.

Pga feil valg av yrke har aktivitets nivået vært utrolig labert de siste tre årene men gåper nå og få tid til og skyte mye igjen. på det meste skjøt jeg nesten 500 skudd i uka igjennom hele sesongen. trenet trap tirsdag og torsdag 125 skudd hver gang og trente skeet onsdag 125 skudd pluss stevne lørdag og søndag. av resultater så har jeg vinni klassen min i nm to ganger blitt fylkesmester i jegertrap en gang og fylkesmester i lerdu sti en gang.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

har skutt med hagle,mesr jegertrap i 17år.først for karmøy,men har bodd endel år på østlandet nå,og her blir jeg. :D har slutta med konkurranser både med hagle og rifle,skyter bare for trening setter mer pris på være ute i naturen og jakte og fiske,samt hundetrening.ble med tilfeldig på klubbmesterskap i fjor og vant..så jeg har ikke glemt gamle kunster..brukt en 686 sporting 13år og den har jeg med på all småviltjakt også,meget driftsikker.litt godt å slippe den pulsen foran hver konkurranse,deiligere å kjenne spenningen ved å følge mine gordonsettere i skog og fjell,samt høre en god harelos fra en god støver.men all jegerskyting er en viktig fritidssyssel som er bra for både gammel og ung så stå på og skyt.gi ungdommen ei hagle før alkoholen tar dem.hedmark

Link to comment
Share on other sites

Har akkurat begynt, kjøpe en Urika rett før påske, har vært på Jegertrapbane 2 ganger og har 20 av 25 som beste resultat, har ikke tenkt å delta på noen stevner før jeg får trent litt mer, men har deltatt i to figurjaktstevner som har gått bra resultatmessig. Regner med jeg kommer til å delta i jegertrapstevner til å begynne med og evt andre ting etterhvert, blir jeg skikkelig hekta kjøper jeg en rein O/U banehagle.

Har et par utfordringer å løse i forhold til leirdueskyting i at jeg lukker ene øyet når jeg skyter, har jeg begge oppe ser jeg ikke noe skinne i det hele tatt og aner ikke om jeg ligger riktig an eller ikke (har vel like mye dominans på begge øynene eller noe slikt), får vel bare trene montering til jeg får hagla til å ligge riktig uten å sjekke visuelt.

Link to comment
Share on other sites

Var tidligere i en årrekke ganske aktiv, mest jegertrap for ÅJFF Greit nivå, men ble aldri noen topp, bedre på trening enn konkurranser (kunne det ha noe med nerver å gjøre :) ). Lå vel på det meste på 7-8000 skudd i året, sluttet av forskjellige grunner, men nå frister det å starte opp med litt skyting igjen for moro, siden det blir ny ny flott bane med flere muligheter og mere variasjon.

Hehe ganske frustrende og ta en serie når man ikke skyter fast lengre. Hodet og kroppen vet hvordan det skal gjøres og føles, men de får det bare ikke helt til...automatikken, nøyaktigheten og stabiliteten er borte.

Har i alle år benyttet Miroku... og har vært særdeles fornøyd med det.

Link to comment
Share on other sites

Skyter stort sett kun jegertrap og lerduesti. Klasse D2 i år :roll:

Har skutt aktivt i 5 år nå hvis jeg husker riktig. Har deltatt på de fleste trap stevner her i trøndelag. Skyter for Melhus JFF, og det beste resultatet jeg har oppnådd er vel klasseseier i D1 på NM`en som var på Larvik i 2006. Ble nummer 3 totalt av juniorene i D1 og D2, så det er nok det beste resultatet hittil :wink: Har nettopp starta sesongen nå :D

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Hey 8) Her skytes det på det meste av duer :wink: Skutt aktivt i drøyt 20 år men har ingen store meritter så langt :roll: Skyter med Beretta 682 Gold E

Trap skytes i A å resten i B

Fra 2011 skyter jeg for Fron jff :mrgreen:

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Guest graahund
Jeg har nå hatt et opphold i skytinga noen år (7 år) :shock: tiden går fort,

jeg har nå så smått begynt å trene litt igjen har da tenkt å fortsette med Trap jeger og Nordisk, figurjakt og muligens litt Nordisk jaktskyting og jaktfelt vist jeg kan klare å lære å skyte litt rifle også noe som vist ikke er så lett i Østfold da alle baner ser ut til å ha stengt på vinteren :?:

Jeg er medlem i Skjeberg jeger og fisk og jeg er\har vært ? medlem i NGSSK

 

 

Banen til Øsre Trøgstad er oppe vær lørdag for trening hele vinterhalvåret , om du må være medlem vet jeg ikke men det sjekker du fort ut. Ellers er både Enebakk (bare for medlemmer) og Ås oppe på lørdager i vinterhalvåret, det er jo på grensa til østfold

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Kan jo friske opp denne tråden litt......det ble aldri noe jegertrapskyting på meg, har skutt 3 lerduestier og falt for det, jegertrap synes jeg egentlig ble litt kjedelig i forhold, men hver sin smak.

Skal nå prøve å trene skeet hver onsdag og skyte de stiene som ikke er for langt unna fremover, neste blir 100 skudds stien på Løiten 16. aug.

Skyter skeet og lerduesti med en standard Urika halvauto med 71cm løp og skeetchoke, det blir sikkert en O/U på meg en eller annen gang også, men er veldig fornøyd med automaten.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Skyter no mæst lerduesti je da, men heller lite crap-trap..

Holder no tell på østlandet der det blir en del træning, og skøt stort sett i A og B klassane i både NSF og NJFF.

Har vell skøti sia 90-talet, og blitt en del NM'r oppgjænnom. Brukbart har det gått også.

Før vart Berettan brukbar men no har det kommet noko anna som e bære :D

Link to comment
Share on other sites

Høh.. trodde dette var en ny tråd, men noen fisker heldigvis opp gamle tråder i ny og ne.

 

Skyter stort sett lokale konkurranser i trap og sti i regi av njff. Medlem Verdal jff, men skyter ofte i Levanger også. Det går en 3000 skudd i året tror jeg.

Skyter for tiden med en 682 G E.

Meritter? Næh... 2 andreplasser i FM Nordisk og en 3.-plass i LM Nordisk. 5.-plass i FM trap. Klubbmester i presskyting et år med Benelli`n

Har planer om å delta i NM Nordisk i 2011.

På trap ligger jeg fra 22-25 ganske stabilt, men som mange andre har jeg noen drittserier som man prøver å glemme. Pers. på skeet er 21.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har bare skutt hagle siden 2008, da begynte jeg med ei gammel og sliten Valmet 412.

Skyter kun NJFF-grener, mest ivrig på jegertrap. Begynte så smått med lerduesti i sommer, spørs om det ikke blir flere stevner av det i kommende sesonger.

Skyter nå i klasse B i det meste. Har noen juniormedaljer fra NM figurjakt, jegertrap og nordisk jaktskyting.

Kjøpte ei Beretta Urika da jeg begynte å satse på hagleskyting, men denne var rimelig raskt ute av huset igjen. Veien gikk derifra til en Rizzini Vertex Sporting som jeg har enda. Rizzinien brukes til alt utenom figurjakt, der bruker jeg en A. Zoli Kronos.

Link to comment
Share on other sites

Jeg skyter hovedsaklig Jegertrap, men av og til også Lerduesti og Nordisk Trap.

Skyter for Nord-Aurdal JFF (NJFF) og Vestre Slidre JFL (NSF).

Jegertrap: kl A / Lerduesti: kl B (nesten godt gjort å rykke opp fra C med kun 1 stevne skutt....)

Antall treningsskudd ligger nok på 6-10.000 stk pr år (tror jeg...).

Skjøt en del som junior, og startet på igjen "aktivt" for 4-5 år siden.

Deltar i en del Fjällreven Cup (G-Sport Cup) stevner, FM og NM i tillegg til lokale konkurranser.

Har ingen voldsomme resultater å skryte av. 2 x sølv i FM (Oppland) i jegertrap samt bronse i KM/FM i nordisk trap er vel det beste. Kommer på en normal dag til kveldsfinale i NM jegertrap, men har ennå tilgode å ta steget videre til finale....

Skyter med en Salvinelli L1 med 75 cm portede løp og er veldig godt fornøyd med det.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Hvilken/hvilke gren/er som du skyter i:

Jeg satser for fullt på Skeet, men skyter litt leirduestier og sporting-stevner når mulighetene byr seg. Har blitt ett par jegertrap-stevner også i Fjellräven-cup'en, men dette mest pga at jeg har vært i området der stevnene har vært. (Må jo benytte enhver anledning man har til å skyte!!)

 

Hvilken klubb du skyter for, (for de som vil oppgi de).

Skyter for Sollihøgda JFF i alle NJFF-grener, og skyter for "datterklubben" Sollihøgda JFF's Internasjonale Leirdueklubb i NSF-grener.

 

Hvilken klasse du skyter i:

Har skutt i D2, under NJFF tilogmed i år...og har nettopp fått det nye klasseføringskortet der det står at jeg skyter i C-klassen i alle grener til neste år.....(noe jeg ikke helt får til å stemme siden jeg har skutt B-kravet minst to ganger i løpet av sesongen....mulig disse stevnene ikke har blitt innrapportert. Har ikke rukket å sjekke opp det ennå).

I NSF skyter jeg som junior i ett år til, altså ut 2011-sesongen.

 

Hvilken organisasjon:

Både NJFF og NSF, men føler meg mer som en NSF-skytter pga satsingen på skeet.

 

Antall treningskudd i året:

Fikk vel dratt av rundt 15 000 smell i år, men håper på litt støtte økonomisk til året, sånn at det kan bli litt mer! :)

 

Hvor mange år du har skutt aktivt.

Var med på første skeet-konkurranse, som forøvrig var NM, i 2005. Starta vel i 2004, med leirduestier.

 

Hvilke konkurranser du deltar i:

Som nevnt er det det meste at skeet-stevner, mest på østlandet. Blir også noen internasjonale stevner i løpet av sesogen (Danmark og Sverige har ett par stevner som er "obligatoriske"! ;)

 

Gjerne og resultater som du har oppnådd og vil dele med andre.

Har pers på 123 av 125 i konkurranse på skeet. Trap så er persen 24. Blir litt vanskelig å si pers på sporting og leirduestier, siden de er så forskjellige.

Har ett par NM-medaljer i skeet, (mangler det edleste metallet ennå, work in progress!!)

Blitt ett par medaljer fra Norway GP,

bronsje i Nordisk Junior Mesterskap, som gikk i Finland i år,

Tok gull juniorklassen i Nordisk Ranking Finale, i Danmark i år.

Deltok også på EM og VM, i år.

 

Og kansje og hvilken børse/r du skyter me ! (de er ett viktig tema for oss som skyter leirduer :wink: )

Skyter med en Beretta 682 Gold E, er fornøyd med den, men merker at jeg trenger en børse som er mindre vinglete nå, som jeg begynner å få en del skudd i kroppen. DT10, eller en MX8 (eller 2000) er drømmen akkuratt nå! ;)

Link to comment
Share on other sites

Trener på sporting, litt trap for å få litt avveksling.

 

Deltar i sporting/leirduesti og trap når det ikke er noe bedre å ta seg til, noe fitac for nsf.

 

Skyter i klasse B sporting/leirduesti og trap, rykker vel opp til A i trap til året.

 

Har skutt for hobøl men bytter nok til moss ettersom at det er der jeg trener.

 

Skutt 2 år aktivt, ligger nok på alt fra 15000-18000 skudd i året.

 

Skyter med Browning cynergy, det har fungert bra for min del.

 

 

Kom meg på pallen i fylkesmesterskapet i leirduesti, Østfold i år. Så trening hjelper ihvertfall ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

:)

 

sporting. jegersti. å skeet så fort banen er ferdig.

 

Skutt i noen år, men hadde bare en gammel star baikal som overhodet ikke passet.

fikk da kjøpt en beretta 682 sporting s av den gammle typen.

sånn "rustfri" blank. den sitter som et skudd. å dermed bedre resultat. begynner å skyte godt nå. så det begynner å bli skikkelig morro.

 

Skyter i tvedestrand jeger å fisk. På østrå.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...