Jump to content

Remington model 14


Ehymaiin

Recommended Posts

Da er endelig god børsa tilbake i riktige hender med ny utløserknapp.

 

Først så er det en model 14 som tittel sier, kammeret i .25 remington. Lillebroren til den litt vanligere patronen .35 remington som en fortsatt får kjøpt litt fabrikkammo til.

 

jeg er fjerde generasjons eier i familien av denne "gamlingen" produsert i 1920 ifølge nr.

 

tenkte å prøve den på rådyrjakt iår. Få pressa noen hylser og fått på muligens en rødpunkt da siktene er ørsmå og sitter langt nede iforhold til kinnet mitt! 
 

hva tenker dere? Noen som har lik, som har noen tips hvordan få ned avtrekks vekt?

83A2369A-8962-4071-97A5-2ACFB441689C.jpeg

8755FB61-B285-4CAD-9A84-9AAFD605A5B6.jpeg

  • Like 7
Link to comment
Share on other sites

On 9/4/2021 at 12:21 PM, znopi said:

Har du bilde av patron? Eventuelt litt fakta om den? :thumbup:

Må få helpressa og kappet noen .35 hylser og ladet noen før jeg får lagt ut bilde desverre! 
 

remington laget de som svar på winchester sine rimlesspatroner, og for bruk i halvauto rifler!

Link to comment
Share on other sites

20 hours ago, Olesøn said:

Tror jeg ville undersøkt muligheten for noen moderniserte åpne sikter før jeg satte på rødpunkt. Og Vargen har rett i det med smådelene. Har jeg hørt...

Har bare tatt av det "vanlige" ikke plukket ifra hverandre delene i sluttstykke. 
 

er fester til kikkert der ifra før, og da min far eide den satt det en zeiss der. Vil prøve å beholde den sånn den er med de siktemidlene som er der ifra før, og heller ha på en liten rmr. som kan taes av og ikke tar så mye plass. Minst mulig jalla mick men fortsatt brukbar

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...