Jump to content

Tollen


Recommended Posts

Jeg bestilte nylig et 5skudds magasin fra riflemags.co.uk 

 

Nå er det stoppet i tollen.

Posten har sendt meg SMS med krav om dokumentert tillatelse fra politiet før de kan fortolle varen.

 

Jeg har sendt mail tilbake og forklart at varen ikke krever tillatelse, så det ordner seg nok, det er bare urovekkende og litt skuffende at tollen bare finner på regler på egenhånd. Blir liksom litt heft.

Link to comment
Share on other sites

On 8/23/2021 at 9:25 PM, BaconErGodtNamNamNAm said:

Det utroligste har funnet sted. Jeg har fått varen tilsendt uten videre kommentar fra hverken tollvesen eller posten. Det gikk fort.

Men britene har sendt meg et 3skudds magasin, ikke det jeg bestilte. 😐

Jeg opplevde akkurat det samme med tollen da jeg bestilte fra samme butikk. Sendte en pedagogisk forklaring av hva som var, og ikke var, våpendel, og oppfordre dem til å undersøke med egnet kompetanse internt eller eksternt ved behov, og ta kontakt ved spørsmål. Telefonsamtaslen røpet nemlig at det sannsynligvis var mangel på kompetanse internt.

 

Artig nok hadde mitt magasin også krympet! Trodde jeg. Det viste seg at jeg selv hadde bestilt 10, og ikke 17-skudds magasin til pistolen ved en feil. Noen minutter med en dremel, og vipps var det i hvert fall 15 skudds.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...