Jump to content

Så skyter vi vårt juletre - denne vant vel KRF?


BearBeer

Recommended Posts

@Tjukkas skulle likt å vite det samme og er juletrejakt aktverdig grunn til å bære våpen i skogen?  Journalisten burde fulgt opp med mange flere spørsmål utover å implisitt beskyldte Ropstad for løgn. Ropstad virket mer en villig til å informere. Han fulgte til og med opp med tekniske detaljer og info om etterarbeid. Håper Stortinget tar tak i dette over nyttår. 

  • Dont like 1
Link to comment
Share on other sites

Dette gjorde jeg inntil 3-4 år siden, da jeg var lei av minnene om juletreet som varte til juli når man tråkket på ei barnål man ikke hadde fått med seg :)

 

Skjøt det somregelt helgen rundt 13 desember. Man må bruke litt grovt skyts, buckshot og grovere til hagle eller noe ekspanderende i 308. Et år brukte jeg revolver i .357, men krevde en omladning før det datt.

 

NB: Bør ikke gjøres om det er skikkelig frostvinter og husk briller.

Link to comment
Share on other sites

9 hours ago, Rugerdud said:

Derfor har jeg plasttre også

 

"Plast-tre" er selvmotsigende. Enten har du noe av tre, eller så har du noe av plast. Jeg har et juleTRE i stua, henta fra Stakkholdalen. Mange mener det er mer praktisk med en julePLAST.

 

Noen naboer etpar kilometer unna har forresten laget et digert juleJERN oppe på en kolle mellom gårdene. Når adventstida kommer, setter de led-lys på jernet, ruller ut ei enormt lang skjøteledning, og så kan vi alle nyte synet av det flotte juleJERNET på flere kilometers avstand!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...