Jump to content

Benelli mp90 wc


Nittenølløv

Recommended Posts

Sitter å lurer på om jeg skal selge et par Pardini pistoler. Sp og hp. Har bare lyst på noe annet.... Er det noen som har erfaring med Benelli mp90 world cup i 22 og 32? Tenker da på nyere modeller med hvit skrift. Er også interessert i erfaringer med GSP Expert i 22/32. Har for en del år siden eid og skutt en del med «vanlig» gsp uten at det var noe å utsette på den. 
Takknemlig for alle svar! 

Link to comment
Share on other sites

12 hours ago, Roffen said:

Jeg har skutt med WC90 i ca tre år, ingen planer om å bytte den. Har måttet bytte tennål 2 ganger, syntes den skulle holdt lenger, men ellers veldig fornøyd.

 

Kjøpte du denne ny?

 

2 tenn nåler på tre år er to for mye. Men kanskje du skyter mye? 

Link to comment
Share on other sites

Vi har to Benelli MP95 som klubbvåpen og det er blitt bytta ein del tennåler på dei. 
 

Ellers er det ikkje dårlige pistoler, sjøl om eg liker Pardini bedre. 
 

Har og skutt Walther GSP expert ein del. Likte den til feltskytinga, men følte ikkje den var like bra på bane. Vinkel på skjefte og balansen er heilt ulik Pardini. Men der er vel kanskje det du ønsker. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

On 12/23/2020 at 9:02 PM, Roffen said:

Jeg har skutt med WC90 i ca tre år, ingen planer om å bytte den. Har måttet bytte tennål 2 ganger, syntes den skulle holdt lenger, men ellers veldig fornøyd.

Er det enkelt å skifte tennål selv? Er det noe du har fått dekket? Koster sikkert ikke all verden, men de bør jo holde lenger. Har hørt om en del matefeil på de, men det er av skyttere som ikke har Benelli selv... 

Jeg synes de ser bra ut og det lille jeg har prøvd med Benelli har i allefall stått til forventningene. Er jo fornøyd med Pardiniene mine også, men har lyst til å prøve noe annet etter nesten 10 år og synes det er greit med noe annet enn «bare» pardinier på bana og i feltløypa.... 

Link to comment
Share on other sites

On 12/25/2020 at 1:13 PM, Nittenølløv said:

Er det enkelt å skifte tennål selv? Er det noe du har fått dekket? Koster sikkert ikke all verden, men de bør jo holde lenger. Har hørt om en del matefeil på de, men det er av skyttere som ikke har Benelli selv... 

Jeg synes de ser bra ut og det lille jeg har prøvd med Benelli har i allefall stått til forventningene. Er jo fornøyd med Pardiniene mine også, men har lyst til å prøve noe annet etter nesten 10 år og synes det er greit med noe annet enn «bare» pardinier på bana og i feltløypa.... 

 

Det er enkelt å bytte nål. Etter andre brudd fikk jeg to nåler gratis, koster rundt 400k stk. Prisen for bytte og jobben er ikke problemet, det er ødelagt stevne som er kjipt. Har også skutt litt GSP, men liker Benellien bedre.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Har mp90s i både 22 og 32, er kjempefornøyd, syntes jeg treffer brukbart selv om jeg bare står og ‘’tulleskyter’’

 

Prøvde både gsp Expert og pardinier før kjøp, alle tre er bra, men for meg ble vinkel til pardini feil, gsp syntes jeg var veldig framtung, benelli leverer rett ut av esken uten noe justering av grep el. (For min del) 

 

Personlig syntes jeg et argument for benelli er at prisforskjellen mellom pardini og benelli overhode ikke på noen måte kan forsvares, pistolene er jevngode, går mer på smak og behag.

 

hvis du kjøper brukt benelli så styr unna de eldre med rød skrift.


pardini er sikkert ikke vanskelig ha med og gjøre, men benelli trenger du ikke verktøy for verken sikter eller for ta av avtrekkermekanismen.

 

prøv alle tre og se hva du liker best

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Kanskje litt sent ute, men ser at du ikke har fått noen tilbakemelding på GSP. 

Jeg kjøpte ny GSP av Stenvaag i oktober, med veksel til 32. Jeg er superfornøyd!! 
Har løftet både NAIS og hurtig betraktelig etter anskaffelse av det. Gjenstår å se på felt når sesongen kommer :)

Enkel vedlikehold, god presisjon, alt sitter som det skal og ingen problem å demontere. 
Folk sier den er fremtung ser jeg, men det er jo bare å skru av ett lodd foran, personlig liker jeg litt vekt foran. 

Jeg angrer ikke på kjøp av GSP, men igjen, det er nok smak og behag når det kommer til Benelli, GSP og Pardini :)

Edited by Stimm
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...