Jump to content

Freyr & Devik FW 196


Ruger #1

Recommended Posts

Nais ,ser jo nesten pent ut :grin:

Den Hausken 184 demperen var alternativet. Har et hat/kjærlighetsforhold til dempere. Synes alltid at de er i veien. Stygge, og tunge når jeg er på jakt. Har rifler som få eksem dersom det er demper i samme rom, og som aldri kommer til å bli gjenget :grin:

 

Skal på en .308 med 50 cm løp.

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Har nettopp fått og testet en F&D196 på en 30-06. Uten at jeg har erfaring med 9,3x62 så deler 30-06 ca samme hylsevolum som 9,3 dog med litt forskjellig brennehastighet på kruttet(som sikkert også har litt å si...) Men jeg byttet fra en sonic 35, og jeg oppfatter forskjellen så lite at det kanskje bare er psykisk. Men jeg måtte erstatte den o-ringen fremme på demperen etter test. Da hadde jeg demontert demperen etter hver skyting for avkjøling, og kan hende jeg enten hadde tatt litt mye Møllers tran når jeg monterte dem igjen eller så hadde patronen fått for mye av sorten under lading...

Link to comment
Share on other sites

Jeg har faktisk hatt begge, dog ikke i 9,3.

Kjøpte først en Svemko før jeg "fikk" en 196. Svemko short ble solgt på Finn. Begge var fine til sitt bruk, men 196 var lettest og smekrest så da ble det den. Innbiller meg at Svemko muligens dempet litt bedre, men vet ikke. Jeg synes Svemko er så bra at jeg har en Svemko Magnum på min andre rifle. Så da har jeg en som demper veldig bra og en som er veldig lett. 😉 

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, Swift said:

Jeg har faktisk hatt begge, dog ikke i 9,3.

Kjøpte først en Svemko før jeg "fikk" en 196. Svemko short ble solgt på Finn. Begge var fine til sitt bruk, men 196 var lettest og smekrest så da ble det den. Innbiller meg at Svemko muligens dempet litt bedre, men vet ikke. Jeg synes Svemko er så bra at jeg har en Svemko Magnum på min andre rifle. Så da har jeg en som demper veldig bra og en som er veldig lett. 😉 

 

Har lyst på noe lett, så frister å gi det et forsøk! Blir jo ikke mange skuddene i jakta uansett 😅

Link to comment
Share on other sites

On 3/5/2021 at 12:33 AM, Begnadøl said:

Hva tror dere om en F&D 196 på en 9.3x62? Bare den tar den værste smellen er jeg fornøyd. Er lei av å drasse på store dempere i elg skogen... 

Sjekk nøye men ser ikke ut til at F&D 196 leveres for 9,3..

Link to comment
Share on other sites

On 3/5/2021 at 12:33 AM, Begnadøl said:

Hva tror dere om en F&D 196 på en 9.3x62? Bare den tar den værste smellen er jeg fornøyd. Er lei av å drasse på store dempere i elg skogen... 

Hei

På en 9,3 har jeg brukt A-tec cmm-4,front motert demper(har åpne sikter) da jeg vill ha minst mulig diameter (39,5 mm) på demper så åpne sikter kan brukes på trange poster, tror det fremdeles finnes noen eksemplarer ute på markedet.

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...