Jump to content

500 meter "Langholdstevne" i Numedal 2009.


jofla

Recommended Posts

500 meter "Langholdstevne" i Numedal 2009.

Ja vel, folkens - nå er det vel juleribba og akevitten som er i fokus - men vi må planlegge, og det kommer "tider etter disse" - som en eller annen kjent person skal ha sagt.

Styret/NBSF planlegger terminliste for 2009, og i den sammenheng ønsker vi og lodde stemningen for og arrangere vårt tradisjonelle 500 meters stevne oppe i Numedal i begynnelsen av mars.

Her ønsker vi tilbakemelding fra dere – og om interessen er tilstrekkelig stor - så kommer vi tilbake med eventuelt flere detaljer og en forhåndspåmelding over på nyåret. 

 

En annen opplysning - som jeg håper en god del av dere "Langholdsentusiaster" rundt i vårt langstrakte land kan være innteresert i og følge med på fremover - er følgende.

Som muligens noen er kjent med så har NBSF også program for "Langholdsskyting" i sitt regelverk - som det eneste skytterforbund i Norge. NBSF har jo ikke vært godkjent som selvstendig skytterforbund tidligere, og er jo heller ikke det pr. dd. Men vi håper med denne søknaden at dette vil endre seg nå.

 

Nå har NBSF utarbeidet en søknad om godkjenning som selvstendig skytteforbund, og denne søknaden er levert POD nå i desember, og vi avventer svar på nyåret. En eventuell godkjenning som selvstendig forbund betyr at alle som er medlemmer i klubber/lag som står tilsluttet Norges Benkeskytterforbund - og ønsker og søke politiet om godkjenning for spesialrifler til bruk på de skyteprogrammer som NBSF administrerer i sitt regelverk – kan med god samvittighet gå på sitt lokale politikontor og søke om våpen til bruk for ”Langholdsskyting” – om denne søknaden går i orden.

 

Vi vil fra NBSF`s side holde dere løpende orientert fremover.

-----------------------------------------------------------------------------------------------

Potensielle deltagere Numedal i mars.

- Buster.

- Glenn.

- Mildot.

- Skautussa. (++?)

- Rufus..

- alias.

- 338RUM (+ resten av "trønderbataljonen"?)

- Osse.

- Reinhard.

- sakotrg. (?)

- 1/4 trønderbataljon.

- "frode k"

- Gravningsmyhr.

- LeBost.

- Tullebock (+2?)

- Stille 6,5x55 (+1?)

- Jørgensen

- amstaff

- Bamrud.

- 300kongen.

- Blaserole.

- Varminter.

- ulf.

- goborgen.

- remspsv.

- Dr balder.

- vaskebjørn.

- ReidarB.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Jofla ligger ikke på latsiden :)

Er klar for 500m Nummedal, og til alle dere som ikke har vært der :shock: meld deres interesse.

 

Håper godkjenningen går igjennom, dette vil løse ett evig problem med hensyn til kjøp av egnet våpen, og sist men ikke minst rekrutering til sporten.

 

Edit:

Satt tråd til prioritert

Link to comment
Share on other sites

En skal vel sannsynligvis ikke se bortifra at det kommer en delegasjon sørover ifra landet's midtre del!!

Ifølge velinnformerte kilder er det ett skipslass med "høytrykksrør" på vei over dammen!

Og iår skal vi ( :roll::roll: oki da jeg...moi.. :roll::roll: ) så deffinitivt teste ferdig, trene litt kanskje, og gi beng i å stille på siktet underveis i seriene!!

Link to comment
Share on other sites

Når dere bestemer dato pass på NM jaktfelt 18. - 22.mars

Jada, jeg er klar over både NM jaktfelt (har planer om å "slenge med" der) - samt Numedalsrally - for da finnes det ikke ei ledig seng å oppdrive i hele Numedal.

 

Utfra den interessen som allerede vises her starter jeg opp ei "uformell liste" i første innlegg.

Link to comment
Share on other sites

Settes det noen tidsfrist i forhold til påmelding? Har diverse ting på gang, men en skal rekke det også...

Til orientering - denne tråden er ikke en "offisiell" påmelding til 500 meters stevne i Numedal. Det er fra min side en "markedsundersøkelse" for og lodde interessen for dette stevne. Så langt ser det bra ut.

En offisiell påmelding med div. informasjon og videre detaljer om stevnet vil bli lagt ut over nyttår.

Link to comment
Share on other sites

Det skal MYE til at jeg og Glenn IKKE kommer. Og kanskje kjerringa hans også. :wink:

 

Er jeg så bankers til å bli med? Joda, kan gjerne tenke meg å prøve meg på dette, men jeg tviler på om ØKH blir med. Hun trives best med 10/22'n og jeg kan liksom ikke se at den har så stor nytte på 500m. :roll: MEn hun kan da få prøve!

Link to comment
Share on other sites

kan bli med hvis jeg ikke tar 4 uker på ei strand, pleier "alltid" og ha ferie i feb/mars :wink:

 

:?:? Javel, "stille 6,5x55". Hva blir det til....................................... :?

:wink: Skal jeg føre deg opp på lista - eller - ..............???????????????? :wink:

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

 

SOM SAGT FEB/MARS ER DEN ENESTE TIDEN JEG HAR FERIE, i løpet av året,og siden ALLT som skjer her på kammeret er når jeg må jobbe blir jeg usikker.

men kan du ikke bli med til sørlandet så kan vi prate om det da JOFFA, EG kjører, du peiler :mrgreen:

Sier takk for tilbudet om skyss, men det får bli en ennen gang.

Jeg hadde egentlig planlagt en tur nedover til "Sørlendingenes Langholdstreff" 3. juledag, men må nok stå over pga. div. familieaktiviteter.

Link to comment
Share on other sites

Alle kan melde seg på. Men det kan ha sine fordeler å ha prøvd litt på forhånd.

 

Følg med i skytekammeret utover vinteren. Skulle ikke forundre meg om det vil bli en treningsdag eller to på en av banene her til lands som det blir skutt litt på lengre hold enn de tradisjonelle 100 og 200 meter.

 

I hvilken kant av landet holder du til BENELLI M4?

Link to comment
Share on other sites

Til alle dere som har lyst, men aldri har prøvd dette før.

 

Skjekk opp mot PCB for anntall klikk, bruk:

***104moh (1013hpa)

***-5 grader celsius

Ikke noe morro å stå der å plundre :? på lørdagen.

 

En 6,5x55 klarer de som regel greit, men en 308win kan ha problemer med "flat" montasje.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...