Jump to content

Blaser f16


308nm

Recommended Posts

Utfra det jeg har lest så kunne det være noen barnesykdommer på de første versjonene av disse børsene.  Bla.a ejektor problemer. Ville nok gått for en nyere revisjon selv om Blaser har meget god kundeservice og fikser evt problemer.
 

Vurderer også en game opp mot konkurrentene men har full garderobe og må evt selge først.

Link to comment
Share on other sites

@bback Jeg har en av de første F16 som kom til landet..og den har gått over 10 000 skudd uten noen former for problemer.. Blaser haglene er svært solid bygget.. min F3 SuperSport er gått over 30 000 skudd uten ett eneste feilslag .. jeg har tidligere hatt både Browning B25..B525 og B725 og Blaser står ikke noe tilbake i kvalitet for disse med tank på driftsikkerhet i det hele tatt..

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Balansevekter på en f16 hvor man skal bedrive jakt, er nok bare en potensiell frustrasjonskilde, de fleste roter allerede mer enn nok med hvilken choke man skal ha. Om man ikke skal starte å forklare bomskudd med at her må jeg endre choke OG balanse. Den er fint nok balansert i utgangspunktet med 71 løp til jakt.

Link to comment
Share on other sites

@hovdeknuten nå følger det ikke med noen vekter når en kjøper F16 sporting.. de må kjøpes separat..balanse og hva som er "bra nok" er individuelt .. vekten må skrues fast..og er ypperlig om en ønsker mere tyngde framme på løpet.. skal en bruke Hagen til jegertrapp/leirdue skyting så vil sporting være et bedre og valg en game.. men kun til jakt så holder game i lange baner..

Link to comment
Share on other sites

Alt som anbefales skrudd fast med torx nr 10 og blå loctite kan komme løs:) uansett. Mener den i game og 71 cm er fint balansert uten. Og at de fleste jakthagler trenger mer vekt bak pipene. Om man skal konkurrere så greit nok, vekter er en billig måte å endre, eller forbedre? balanse, og da helst på tunge masseproduserte løp. Som står på relativt lette kasser. Men om man sier alt ellers er perfekt, så vil en børsemaker enkelt kunne tilpasse balansen mere individuelt og permanent på sikt.

Edited by hovdeknuten
Link to comment
Share on other sites

Manuell sikring er helt topp. Når man har en automatisk sikring, så er det ekkelt når du oppdager at den ikke virker. Man må jo sjekke at den automatiske sikringa virker hver gang likevel, forstår virkelig ikke hvordan en automatsikring gjør et våpen mer sikkert.

Edited by hovdeknuten
Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
  • 2 months later...
  • 2 weeks later...
11 hours ago, 308nm said:

Fin balanse godt avtrekk.  Smekker hagle som sitter som støpt

Ble det Game eller Sporting? Lengde på løp? Hvilke tanker har du gjort deg angående sikring og løpsvelger nå som du har testet litt?

 

Har egentlig bestemt meg å ikke handle hagle i år. Har jo 2 hagler, bare ikke så fornøyd med dem (Sabatti O/U og Baikal O/U). Fungerer jo greit til sitt bruk ....  meeeeeen det er noen fristelser der ute. Og F-16 er en av dem.

Jeg legger mest vekt på at haglen hovedsakelig brukes på jakt, og være bra nok til å trene masse på leirduer. Ka du trur?

Edited by znopi
dårlig norsk
Link to comment
Share on other sites

Ble en game med 71 cm løp. For meg er det mest vekt på jakt å trene med det våpen jeg skal bruke på jakt. Sikring er jeg vant med fra benneli dom er Manuel. Løpsvelgern har jeg ikke testet noe spes. Er nok bare en vane 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
  • 5 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 9 months later...
  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 10 months later...
  • 8 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...