Jump to content

Tikka vs Remington


40årskrisa

Recommended Posts

Hvis det er en gammel, lite brukt, Rem VLS med 1-12" pipe ville jeg testet den med 55gr "billigammo" som feks GGG ellewr Fiocchi.

Hvis den skyter "hull i hull" med GGG 55gr hadde jeg kjøpt Remingtonen. Skjeftet på VLS'en er kjempefint å skyte med.

Akkurat denne versonen av Rem700 varmint fra midten av 90-tallet ser ut til å være en fine årganger. Jeg har et par bekjente som har disse og de skyter som lasere i 223. 

Edited by Torf
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Tja. En ny T3x koster fra rundt 11K og opp, avhengig av modell. En demper ferdig montert, 3-4 K? Spørs vel noe på bruk og tilstand. Selv om det generelt går greit å kjøpe våpen brukt, kan også grunnen til at det selges ( snakker av egen erfaring) være at selger av forskjellig grunner ikke er helt fornøyd med det.  Ikke direkte feil eller defekter, men feks kanskje sær på ammunisjon, medioker presisjon, ustabil mating, utkast, magasinfunksjon, slarkete dempermontering, korrosjon, sjabert avtrekk osv. Dette kommer gjerne ikke frem ifm salg (rimeligvis). Slikt kan man jo ha noe subjektive oppfatninger om, så reklamasjon er ikke nødvendigvis enkelt. Mye styr blir det også med ervervstillatelser om en skal gjøre om en handel. Det er således en fordel om en kan få sett og prøvd våpenet før en kjøper. T3 modellene fremstår som rimelig greie kjøp, men man bør uansett ta høyde for at ikke alt nødvendigvis er tipp- topp. 

Edited by vavlo
Skriveleif.
Link to comment
Share on other sites

T3 med demper til 8k er bra pris det, men noen kan være kilne med fabrikkammo. Solgte nettopp min, men den gikk veldig bra med GGG etc, i KKC stokk for 8k. Mye rifle for pengene. VLSen til salgs har vel gått rundt 4k skudd, så begynner å bli litt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...