Jump to content

Kapping av løp på Brno 601 kal. 308


olel

Recommended Posts

Jeg har kappet min på 50 cm. God presisjon og grei balanse med demperen på. Allikevel angrer jeg litt, da jeg syns balanse og smell er helt håpløst uten demper. Skulle likt å kunne skyte uten på trening. Hvis jeg en dag bytter løp, blir det et lengre og tykkere løp og liten demper i stedet.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

På 27.7.2019 den 16.17, volvobrage skrev:

Mi er kappa på 42cm og funkar som berre det. Men som HotShot seier så er den absolutt ikkje brukande uten dempar lenger. Men utruleg fin og ha med på jakt!

 

Hvilken demper bruker du? Vurderer å ta 5 cm til, siden "skaden" alt er skjedd..

Link to comment
Share on other sites

Du skriver ikke noe om hvor lang pipa er i utgangspunktet, men hvis det er et eldre våpen tipper jeg den er nærmere 60 enn 50 cm. Mange er fornøyd med det jeg kaller skamkappede piper ned mot 40 cm, og hvis det er presisjon du er ute etter tror jeg ikke pipelengden er veldig avgjørende. Men vær klar over at kapping av pipe gir tap av munningshastighet i alle kalibre, vanligvis 3-5 m/s for hver cm du kapper. For .308W sannsynligvis nærmere 3 enn 5 m/s. Jeg ville ikke kappet kortere enn 50 cm.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Tak for svar😁😁

Har forhørt meg andre plasser og det virker som alle får god presisjon  med pipe lengste fra 50 til 42 cm. 

Med 50 cm. Har jeg fremdels og kappe av senere i tilfelle det blir nødvendig. 

Link to comment
Share on other sites

2 timer siden, olel skrev:

 Med 50 cm. Har jeg fremdels og kappe av senere i tilfelle det blir nødvendig. 

Lettere å kappe senere enn å gjøre det lengre om du kapper for mye ja ;) Selv er jeg enig med 50cm. Det er passe kort til å skyte uten demper og ikke for lang med dempere på.

Link to comment
Share on other sites

Avgjørelsen er tatt, rifla sendt til til kapping 😁😁 50cm pipe lengde og påmontert en hausken JD151😁😁 var veldig i tvil om jeg skulle gå for demper som var lengre - ble sådan nu😱😱

 

Håper ikke det blir nødvendig og kjøpe nytt løp etterpå😥😥

 

 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Bra jeg ikke bestemte meg for kortere pipe, så der var litt og ta av senere om nødvendig😮😮 børsemager ringte at utstyret i drejebenken hadde feilet under gjenging, og han var nødt og ta 2 cm ekstra 😱😱😱😤😤😤 må innrømme at 2 cm. Utgjer kanskje ikke allverden i kal. 308 uansett jæ..... Irriterende 😤😤 

Link to comment
Share on other sites

8 timer siden, olel skrev:

Bra jeg ikke bestemte meg for kortere pipe, så der var litt og ta av senere om nødvendig😮😮 børsemager ringte at utstyret i drejebenken hadde feilet under gjenging, og han var nødt og ta 2 cm ekstra 😱😱😱😤😤😤 må innrømme at 2 cm. Utgjer kanskje ikke allverden i kal. 308 uansett jæ..... Irriterende 😤😤 

 

Hvilke børsemaker? Og hadde ikke betalt fullpris for dette da du har ikke fått det du skulle ha. 2cm er ikke allverden, men det er 2cm mindre enn det du skulle ha.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...