Jump to content

Lovex krutt


iscariah

Recommended Posts

1 time siden, iscariah skrev:

Sikkert ikke nytt men har aldri prøvd det. Er det et godt krutt til div pistol/revolver ladninger? Er usikker hva som kan sammenlignes med N110 N310 og N340. Er dem jeg stortsett bruker. 

Side 47 i den linken 32-40 postet, der finner du en tabell som hjelper deg med det du spør om.

Edited by Chiefen.v-2
Link to comment
Share on other sites

Siden jeg i flere 10 år har alle mine ladedata basert på ladninger med Vihtavuori så er det vanskelig og begynne med en ny kruttsort. Det som kunne være interessant er om noen hadde gode resultat med Lovex på en spesifikk ladning til for eks cal 38. Og finne opp hjulet på nytt med en ny kruttsort til alle mine våpen det gidder jeg ikke. 

Link to comment
Share on other sites

21 minutter siden, iscariah skrev:

Hvis du ikke hadde noe bedre svar da var det kanskje like greit om du lot være.

 

Og hvis du ikke "gidder" som du skriver å finne opp kruttet på nytt, så hvorfor spør du om noen kjenner til det, erfaring og ladetabeller? Da har du det vel mye bedre med gode gamle Vihtavuori som du har brukt i mange 10 år?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

14 minutter siden, iscariah skrev:

Det er tydeligvis ikke godkjent at man ikke er like verdenmester som visse andre på dette forumet.  

Tullprat. Det som er er at vi som bytter krutt må starte fra bunn, og ikke komme her å tro ferdigutviklede ladninger til mitt våpen finnes her inne. Kjøp en boks av de typene du trenger(står i tabellen linket lenger opp) og lad deg noen patroner. Nyt noen dager på banen med prøving og skyting(slik vi andre gjør).

Edited by Mas-36
Link to comment
Share on other sites

Et annet relativt nytt krutt på det norske markedet, er Vectan. Det er prisgunstig, til dels rimeligere enn Lovex. Jeg lader kun til rifle, men bruker endel pistol/haglekrutt. Mitt inntrykk er at Vectan er top-notch kvalitet, mens Lovex kanskje er litt mer ruskete. Ladedata for Vectan

http://www.vectan.fr/UK/

Forøvrig vil jeg bemerke at trådstarter har stilt et helt vanlig, adekvat spørsmål som ikke burde utløse allverdens sure tilbakemeldinger. 

@iscariah; lykke til med ladingen!

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...